Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2008, 18:45
coopergirl
coopergirl is offline
Het protocol tbv behandeling carpaal tunnelsyndroom heb ik onsuccesvol doorlopen, waardoor alleen een operatie nog tot de mogelijkheden behoort.

Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben? Het lijkt me erg naar, nl
Oud 09-11-2008, 13:25
blablatje
blablatje is offline
Word je geopereerd door de neurochirurg of door de plastisch chirurg?

Waarschijnlijk krijg je eerst plaatselijke verdoving, door middel van een prik in je onderarm waardoor die geheel verdoofd is. Als je per se narcose wil mag dat ook natuurlijk. Daarna doen ze een strakke band om je onderarm, waardoor die 'bloedleeg' wordt - als het in een klein ziekenhuis gebeurt kan dat ook achterwege blijven, dan branden ze lastige bloedvaatjes gewoon dicht. Daarna volgt de operatie, waarbij de carpale tunnel in je pols wordt opengesneden om ruimte te maken voor de zenuw, en alles weer netjes wordt dichtgehecht. Dat alles doet sowieso geen pijn, het kan wel zijn dat je een soort geschraap voelt. Meestal gebeurt de operatie poliklinisch, wat betekent dat je na afloop naar huis mag als je hand weer goed doorbloed is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 21:06
Phie.
Phie. is offline
Ik ben met mijn oma meegeweest toen ze hiervoor behandeld werd en zover ik er wat van kan zeggen als "begeleider" valt het erg mee. De procedure is zoals hierboven genoemd is, ze werd plaatselijk verdoofd met als voordeel dat die verdoving nog even doorwerkt na de behandeling. Je hand moet nog wel even in het verband blijven omdat de hechting natuurlijk op een gedeelte van je hand zit waar je veel mee beweegt. Het enige lastige is dus dat je je hand niet kunt gebruiken en een mitella om krijgt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten