Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Bekijk resultaten poll: Gaan jullie meer of minder uit na 1 juli?
Ik ga vaker uit en ik rook. 0 0%
Ik ga vaker uit en ik rook niet. 9 12.68%
Ik ga minder vaak uit en ik rook. 7 9.86%
Ik ga minder vaak uit en ik rook niet. 1 1.41%
Ik ga helemaal niet (meer) uit en ik rook. 3 4.23%
Ik ga helemaal niet (meer) uit en ik rook niet. 2 2.82%
Ik ga net zo vaak uit als dat ik nu doe en ik rook. 15 21.13%
Ik ga net zo vaak uit als dat ik nu doe en ik rook niet. 34 47.89%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2008, 15:33
KiMZz
KiMZz is offline
Titel lijkt me duidelijk..

TS begint: ik ga minder vaak stappen en ik rook.. Ik denk niet dat ik een hele avond in een discotheek kan staan zonder sigaretje. Maar helemaal nooit meer uitgaan wil ik ook niet. Maar dan zal t eerder een kroeg(entocht) worden dan een discotheek waar je niet elk halfuur naar buiten kan lopen om ff te roken.
Oud 14-06-2008, 15:49
- KTFE
- KTFE is offline
Ik ga net zo vaak uit als dat ik nu doe en ik rook niet.

Lijkt me duidelijk, ik rook niet, dus ik heb geen last ervan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 16:26
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik ga helemaal niet meer uit en ik rook.
Oud 14-06-2008, 16:49
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik rook als ik uitga dus dan stop ik gewoon met dat rare gelegenheidsgerook.
Oud 14-06-2008, 17:14
kuik
kuik is offline
Citaat:

TS begint: ik ga minder vaak stappen en ik rook.. Ik denk niet dat ik een hele avond in een discotheek kan staan zonder sigaretje. Maar helemaal nooit meer uitgaan wil ik ook niet. Maar dan zal t eerder een kroeg(entocht) worden dan een discotheek waar je niet elk halfuur naar buiten kan lopen om ff te roken.
misschien moet je eerst eens een avond zonder roken proberen.

ik ga net zo vaak uit en ik rook niet.
Oud 14-06-2008, 17:42
Verwijderd
Citaat:
misschien moet je eerst eens een avond zonder roken proberen.
Wat een goed advies, ik denk dat ze daar nog niet aan heeft gedacht
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 17:46
kuik
kuik is offline
Citaat:
Wat een goed advies, ik denk dat ze daar nog niet aan heeft gedacht
ja he! dat dacht ik ook al
Oud 14-06-2008, 17:56
Verwijderd
ik rook en ik denk niet dat het invloed gaat hebben op mijn uitgaansleven. ik kan buiten roken en ik kan ook niet roken. net zoals ik ook een maand geen alcohol kan drinken of een maand op lelijke schoenen kan lopen met uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 18:59
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:

je kan in een discotheek meestal toch een stempel krijgen als je naar buiten wil?
ik kreeg dat wel als ik naar buiten ging om..nou ja genoeg over mij.

ik rook niet en blijf hetzelfde uitgaan, al zal ik overdag misschien eerder geneigd zijn om naar een caféetje te gaan. als ik dat nu doe loop ik de rest v/d dag in kleren die naar rook ruiken, en dan niet meer.
Oud 14-06-2008, 19:05
Verwijderd
Toen ik in April/Mei in Nederland was vond ik het eigenlijk heel smerig dat je daar nog mag roken binnen in publieke gelegenheden. (Ik rook zelf niet)
Hier is het al jaaaaaaren verboden en het is wel fijn zo ik zou denk ik vaker uitgaan (mocht ik nog in Nederland wonen) zodra dit rookverbod ging gelden.... minder stank, loop ik niet meteen de hele volgende dag te hoesten en je kunt lekker uitgaan zonder dat je alles meteen naar rook meurt en je je kleren op de gang moet laten liggen ipv in je kamer...

En je kunt gewoon naar buiten om te paffen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 21:56
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
en je woont toevallig in Ierland?
Oud 15-06-2008, 07:25
Verwijderd
ik denk dat ik maar ga stoppen met roken.

Moest toch een keer. hoe minder accijns naar de staat hoe beter....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 09:39
Verwijderd
ik rook niet en het interesseert me absoluut niet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 10:01
JanDeVries
JanDeVries is offline
De rook is geen factor die ik meeneem als ik moet beslissen of ik uitga of niet. Het speelt wel mee met hoe laat ik naar huisga: als mijn ogen eenmaal beginnen te tranen of als ik het benauwd krijg, is de pret er wel weer vanaf.
Ik zal dus niet meer of minder uitgaan, maar misschien wel langer. En ik rook niet. Ik heb astma.
Oud 15-06-2008, 11:42
idontcare
idontcare is offline
ik vind het heerlijk dat mijn kleren straks niet meer naar de rook stinken. heerlijk. stinkrook
Oud 15-06-2008, 11:49
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
ik rook niet en het interesseert me absoluut niet
.
Oud 15-06-2008, 12:49
woezel
woezel is offline
ik ben een echte roker maar ikz ou het wel fijn vinden denkik, ik paf toch te veel.
maar ik woon in belgie dusja
Oud 15-06-2008, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Moest toch een keer. hoe minder accijns naar de staat hoe beter....
Rebelse man zeg!

Het maakt mij eigenlijk geeneens zoveel uit. Ik rook nog wel deze zomer door om daarna een serieuze stop-poging te doen, als ik zin heb. Ik ben pas net begonnen dus in theorie hoef ik zonodig niet te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 14:08
Verwijderd
Ik rook denk ik minder omdat je niet iedere keer naar buiten wilt gaan maar aan de andere kant denk ik dat het 'even naar buiten sneaken principe' helemaal niet vervelend is. Verder moeten er gewoon veel balkons komen zoals in Italie en Spanje. Als het weer mee zit dan is het helemaal niet erg
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 18:14
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik ben nu (weer) anderhalve maand gestopt met roken. Het lijkt me heerlijk om straks niet meer in de verleiding te worden gebracht.
Oud 15-06-2008, 18:51
Verwijderd
ik vind het wel fijn want ik werk in de horeca en heb vaak last van m'n ogen door de rook. ik hoop alleen wel dat de geur die dan tevoorschijn komt niet al te ranzig zweterig is. ik ga er niet meer om werken of meer om uit.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 19:31
EvilConduct
EvilConduct is offline
Dat verbod is je reinste flauwekul! 'Slecht voor het personeel'. Dikke lul. Dat is net zoiets als klagen over geluidsoverlast als je naast Schiphol bent gaan wonen...

Ik rook trouwens niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 21:22
JanDeVries
JanDeVries is offline
Hoi ik ben heel erg blij met het rookverbod want moeten werken van 11 tot 6 en dan nog een half uur peuken in een vuilniszak scheppen als je doodmoe bent en je neus vol met rook zit en je die geur de eerste drie dagen niet meer kwijtraakt, is HEL. En ik krijg niks betaald. Dus als er íets is dat mijn werk een stuk prettiger zal maken, dan is het het rookverbod wel.
Ben je meteen van die kankerende rokers af die toch alleen mar kunnen zeiken, want die gaan toch wel buiten staan of blijven lekker thuis (en god, wat zullen we ze missen!)
Oud 15-06-2008, 22:11
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Dat verbod is je reinste flauwekul! 'Slecht voor het personeel'. Dikke lul. Dat is net zoiets als klagen over geluidsoverlast als je naast Schiphol bent gaan wonen...

Ik rook trouwens niet.
want er kleven geen andere voordelen aan een rookverbod dan alleen een betere werkplaats? Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat kroegen mogelijk naar verschaald bier en zweet gaan stinken..
Oud 15-06-2008, 22:26
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
want er kleven geen andere voordelen aan een rookverbod dan alleen een betere werkplaats? Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat kroegen mogelijk naar verschaald bier en zweet gaan stinken..
Ik zie verder totaal geen voordelen, nee. Als mensen willen roken tijdens het stappen moet dat gewoon kunnen. Ik ben totaal geen fan van roken, heb nog nooit 1 hijs van een peuk gehad, maar dit gaat echt totaal nergens over.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2008, 06:53
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Dat zeg je aleen doordat er al een sociale acceptatie is opgebouwd..
Ik ga op zich regelmatig uit in Wageningen.. hier zijn gewoon ontzettend weinig rokers.. als ik in een andere stad gewoon even naar een kroeg ga stink ik na een uur al naar rook..

Was je trouwens ook zo aan het klagen toen mensen niet meer mochten roken op hun werkplek?
Oud 16-06-2008, 10:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat ik vaker ga stappen. Ik rook niet en heb astma. Ik ga nu wel eens stappen maar vaak heb ik dan zo'n last van de rook dat ik het hele weekend ziek ben. Ik vind stappen op zich wel leuk maar dit toch wel een nadeel en als dat straks wegvalt ga ik denk ik wel wat vaker.
Oud 16-06-2008, 10:33
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Dat zeg je aleen doordat er al een sociale acceptatie is opgebouwd..
Ik ga op zich regelmatig uit in Wageningen.. hier zijn gewoon ontzettend weinig rokers.. als ik in een andere stad gewoon even naar een kroeg ga stink ik na een uur al naar rook..

Was je trouwens ook zo aan het klagen toen mensen niet meer mochten roken op hun werkplek?
Ik vind het ook wel een beetje bij stappen horen, eigenlijk, dat je gewoon kan roken als je daar zin in hebt. Het hele idee achter uit gaan is toch dat je lekker met je vrienden kan genieten van een drankje al dan niet in combinatie met een sigaret of jointje? Ben trouwens ook geen fan van blowen (nog minder dan van roken), maar ook dat vind ik moeten kunnen. Al die regeltjes perken alleen maar het plezier van veel mensen in en onderhand is de EU meer bezig met burgertje pesten dan met dingen die daadwerkelijk belangrijk zijn.
NB: roken in restaurants vind ik dan weer niet kunnen omdat roken tijdens het eten gewoon teringsmerig is.

Nee, daar heb ik nooit over geklaagd omdat ik het daar wel weer mee eens ben. Je drinkt toch ook niet tijdens het werken?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 13:15
Verwijderd
Ik ga stoppen in juli,rook eigenlijk alleen maar bij het uitgaan of als ik aan het werk ben (horeca). Dus de lol is er wel een beetje vanaf dan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 13:51
KiMZz
KiMZz is offline
Hmm meningen zijn dus verdeeld. Ik vind zelf dat roken in een restaurant nog wel verboden kan worden, dan wacht ik wel wat langer met mn sigaretje na t eten. Want eten in andermans rooklucht vind ik ook niet fijn. Maar idd, voor veel mensen 'hoort' roken gewoon bij het stappen. Nu stinken je kleren misschien naar rook, maar rook verdoezelt andere geuren zoals bier en zweetlucht die je dus straks in de kroeg gaat ruiken. Ik denk dat het behoorlijk gaat stinken..
Het hele rookverbod in de horeca is opgezet om de mensen die in de horeca werken een rookvrije werkplek te geven. Ik vind eigenlijk dat er 2 dingen kunnen worden gedaan. 1. Maak zowel rookvrije als niet-rookvrije kroegen, dan kunnen mensen zelf bepalen of ze er wel of niet willen werken en kan iedereen bepalen of ze naar een rookvrije kroeg gaan of niet. Worden mensen die er écht niet tegen kunnen of erop tegen zijn ook tegemoet gekomen. 2. Neem medewerkers aan die zelf roken en dus geen moeite hebben met rooklucht. Zo kun je dan eventueel 's middags de kroeg rookvrij houden (en kan er personeel werken dat niet rookt) en 's avonds als je gaat stappen toch je sigaretje roken.
Maja.. Helaas moeten burgers zich ook maar houden aan de door de EU opgestelde regels waarvan ik het nut niet in zie en waar we totaal geen inspraak in hebben (gehad).
Oud 16-06-2008, 20:56
*oma*
*oma* is offline
Ik rook en ik denk dat ik gewoon evenveel uitga. Al zal ik dan de combinatie alchohol-sigaret missen. Verder denk ik ook dat het er naar andere, misschien nog onaangenamere, luchtjes gaat ruiken.
Oud 16-06-2008, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Ik rook en ik denk dat ik gewoon evenveel uitga. Al zal ik dan de combinatie alchohol-sigaret missen
en ga ik wel de rest van de avond buiten staan ofzo. ik ben een keer uitgeweest in een rookvrije kroeg, en dat was echt ntd. het stonk naar zweet en andere lichaamssappen in combinatie met 30 soorten parfum en bier.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 23:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind die regeling dikke bullshit. Ik ben maar 'gelegenheids roker' en kan makkelijk zonder, maar ik vind het toch bij het uitgaan horen. Ik denk ook niet dat ik ga minderen, maar gewoon met alle gezellige mensen in het rokersgedeelte ga staan. Dat word alleen bij concerten ed lastig, want je wilt de band niet missen natuurlijk.
Maar ja, het had mij een beter plan geleken om een verdeling te maken tussen rookvrije en niet rookvrije kroegen/discotheken, zodat mensen iedergeval nog een keus hebben. Nu word een grote groep mensen toch de dupe door het gezeik van anderen.
Het hele 'Ik stink als ik uit ben geweest' is helemaal een ***argument, want ruik jezelf maar eens als je uit bent geweest in een rookvrije tent. Dat is ook geen pretje hoor.

Maar eh, gaan ze binnenkort ook alcohol verbieden omdat nuchtere mensen last hebben van de mensen onder invloed? Of maken ze speciale drankvrije ruimtes?
Oud 17-06-2008, 02:38
Verwijderd
Ik denk dat ik vooral meer ga klagen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 08:15
Vice
Vice is offline
Citaat:
en ga ik wel de rest van de avond buiten staan ofzo. ik ben een keer uitgeweest in een rookvrije kroeg, en dat was echt ntd. het stonk naar zweet en andere lichaamssappen in combinatie met 30 soorten parfum en bier.
Leuk als het in de winter hard regent. Maar goed, ieder zo zijn dingetje. Ik ga zelf sowieso vrij weinig uit en het rookverbod zal zeker geen invloed hebben.
Oud 17-06-2008, 08:33
kuik
kuik is offline
Citaat:
Ik vind die regeling dikke bullshit. Ik ben maar 'gelegenheids roker' en kan makkelijk zonder, maar ik vind het toch bij het uitgaan horen. Ik denk ook niet dat ik ga minderen, maar gewoon met alle gezellige mensen in het rokersgedeelte ga staan. Dat word alleen bij concerten ed lastig, want je wilt de band niet missen natuurlijk.
Maar ja, het had mij een beter plan geleken om een verdeling te maken tussen rookvrije en niet rookvrije kroegen/discotheken, zodat mensen iedergeval nog een keus hebben. Nu word een grote groep mensen toch de dupe door het gezeik van anderen.
Het hele 'Ik stink als ik uit ben geweest' is helemaal een ***argument, want ruik jezelf maar eens als je uit bent geweest in een rookvrije tent. Dat is ook geen pretje hoor.

Maar eh, gaan ze binnenkort ook alcohol verbieden omdat nuchtere mensen last hebben van de mensen onder invloed? Of maken ze speciale drankvrije ruimtes?
ja want mensen die niet roken zijn niet gezellig .
ik denk dat het ook niet echt om het stinkargument gaat, maar meer om het gezondheidsargument voor meerokers en rokers.
ik zou het trouwens wel heel relaxt vinden dat ik nu af ben van brandplekken op mn arm en brandgaten in mijn kleren door mensen die voor in de crowd bij concerten gaan roken .
overigens vind ik wel dat het er een beetje bij hoort en vind ik dat je moet kunnen roken wanneer je wilt, dus ik weet het nog niet zo.
Oud 17-06-2008, 12:48
Broeder
Broeder is offline
Zo vaak ga ik niet meer STAPPEN en wanneer ik dat wel doe rook ik lang niet altijd meer. Sowieso vermoed ik niet dat ze waar ik kom erg strict de nieuwe regels na zullen volgen. In cafés en dergelijke had ik liever overal gewoon wel- en niet-rokerszones gezien, dan kan iedereen kiezen. Als niet-rokers dan alsnog aangeven graag in mijn of andermands rook te willen zitten moet je ze die gelegenheid ook kunnen bieden.
Oud 17-06-2008, 13:27
RockaholiC
RockaholiC is offline
ik ga sowieso niet zo vaak meer uit, maar vind het toch wel vervelend. niet alleen wat uitgaan betreft, maar ook bij het uit eten gaan. daarnaast ruik ik liever andermans sigarettenrook dan bv. andermans zweetgeur, wat zeker een gevolg gaat worden van het rookverbod.
Oud 17-06-2008, 22:57
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
ach.. het is waarschijnlijk een van die beleidsstukken waar moord en brand over wordt geroepen tot het al een tijdje standaard wetgeving is.. al deze zaken zijn al voorbij gekomen bij het rookvrij maken van horeca in iig Ierland en Italie.. ik vind het wel prima..
Oud 17-06-2008, 23:08
Vice
Vice is offline
Citaat:
ik ga sowieso niet zo vaak meer uit, maar vind het toch wel vervelend. niet alleen wat uitgaan betreft, maar ook bij het uit eten gaan. daarnaast ruik ik liever andermans sigarettenrook dan bv. andermans zweetgeur, wat zeker een gevolg gaat worden van het rookverbod.
In wat voor restaurants kom jij?
Oud 18-06-2008, 08:53
Verwijderd
k ga niet zo vaak uit, maar k ga dr ook zeker niet minder om uit. Ik rook trouwens wel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 13:26
Verwijderd
ik rook niet en zolang ik niet aan het eten ben lig ik er niet wakker van, tot idd t moment dat mn ogen als een malle gaan tranen... maar ik werk in de horeca en vind t een slecht excuus is dat t een rookvrije werkplek moet zijn, mij hebben ze niks gevraagd
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 13:32
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
In wat voor restaurants kom jij?
ehehe
Oud 18-06-2008, 13:34
capibara
capibara is offline
Mijn stamkroeg gaat een mooi rookgedeelte inrichten in een reeds bestaande ruimte. Met een betere geluidsinstallatie, pooltafels en nog meer zooi. Voor de rest bezoek ik weinig andere toko's, dus ach.
Oud 01-07-2008, 12:26
Verwijderd
Ik wilde mijn afscheidssigaretteke roken gisternavond en toen was het net over twaalven en werd ik PARDOES uit de kroeg gezet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 12:32
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Zero tolerance boy, zo doen ze dat. Ben benieuwd hoe ze dat doen als je midden in een echt grote en drukke kroeg gaat staan roken. Hoe lang het duurt voordat een dikke uitsmijter zich een weg komt banen om je sofort aus zu weisen.
Oud 01-07-2008, 13:14
*oma*
*oma* is offline
Volgens mij krijg je dan een boete. Of niet.Hm.
Oud 01-07-2008, 13:17
Verwijderd
Je krijgt pas een boete als de pliesie je snapt. Dan moet de pliesie dus in de stampesvolle kroeg komen en jou dan op heterdaad betrappen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 13:20
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Volgens mij krijg je dan een boete. Of niet.Hm.
Kroegbazen krijgen een boete iig.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 13:27
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Kroegbazen krijgen een boete iig.
Ik had gehoord dat je zelf ook een boete kreeg, misschien zodat de eigenaar dan weer de uiteindelijke boete kan betalen.
Reageren

Regels voor berichten