|
|
Bekijk resultaten poll: Gaan jullie meer of minder uit na 1 juli? | |||
Ik ga vaker uit en ik rook. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ga vaker uit en ik rook niet. |
9 | 12.68% |
Ik ga minder vaak uit en ik rook. |
7 | 9.86% |
Ik ga minder vaak uit en ik rook niet. |
1 | 1.41% |
Ik ga helemaal niet (meer) uit en ik rook. |
3 | 4.23% |
Ik ga helemaal niet (meer) uit en ik rook niet. |
2 | 2.82% |
Ik ga net zo vaak uit als dat ik nu doe en ik rook. |
15 | 21.13% |
Ik ga net zo vaak uit als dat ik nu doe en ik rook niet. |
34 | 47.89% |
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik kreeg dat wel als ik naar buiten ging om..nou ja genoeg over mij. ![]() ik rook niet en blijf hetzelfde uitgaan, al zal ik overdag misschien eerder geneigd zijn om naar een caféetje te gaan. als ik dat nu doe loop ik de rest v/d dag in kleren die naar rook ruiken, en dan niet meer. ![]()
|
Verwijderd
|
Toen ik in April/Mei in Nederland was vond ik het eigenlijk heel smerig dat je daar nog mag roken binnen in publieke gelegenheden. (Ik rook zelf niet)
Hier is het al jaaaaaaren verboden en het is wel fijn zo ![]() ![]() En je kunt gewoon naar buiten om te paffen. |
![]() |
|
De rook is geen factor die ik meeneem als ik moet beslissen of ik uitga of niet. Het speelt wel mee met hoe laat ik naar huisga: als mijn ogen eenmaal beginnen te tranen of als ik het benauwd krijg, is de pret er wel weer vanaf.
Ik zal dus niet meer of minder uitgaan, maar misschien wel langer. En ik rook niet. Ik heb astma.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het maakt mij eigenlijk geeneens zoveel uit. Ik rook nog wel deze zomer door om daarna een serieuze stop-poging te doen, als ik zin heb. Ik ben pas net begonnen dus in theorie hoef ik zonodig niet te stoppen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik rook denk ik minder omdat je niet iedere keer naar buiten wilt gaan maar aan de andere kant denk ik dat het 'even naar buiten sneaken principe' helemaal niet vervelend is. Verder moeten er gewoon veel balkons komen zoals in Italie en Spanje. Als het weer mee zit dan is het helemaal niet erg
![]() |
![]() |
|
Hoi ik ben heel erg blij met het rookverbod want moeten werken van 11 tot 6 en dan nog een half uur peuken in een vuilniszak scheppen als je doodmoe bent en je neus vol met rook zit en je die geur de eerste drie dagen niet meer kwijtraakt, is HEL. En ik krijg niks betaald. Dus als er íets is dat mijn werk een stuk prettiger zal maken, dan is het het rookverbod wel.
Ben je meteen van die kankerende rokers af die toch alleen mar kunnen zeiken, want die gaan toch wel buiten staan of blijven lekker thuis (en god, wat zullen we ze missen!)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Dat zeg je aleen doordat er al een sociale acceptatie is opgebouwd..
Ik ga op zich regelmatig uit in Wageningen.. hier zijn gewoon ontzettend weinig rokers.. als ik in een andere stad gewoon even naar een kroeg ga stink ik na een uur al naar rook.. Was je trouwens ook zo aan het klagen toen mensen niet meer mochten roken op hun werkplek?
|
Ik denk dat ik vaker ga stappen. Ik rook niet en heb astma. Ik ga nu wel eens stappen maar vaak heb ik dan zo'n last van de rook dat ik het hele weekend ziek ben. Ik vind stappen op zich wel leuk maar dit toch wel een nadeel en als dat straks wegvalt ga ik denk ik wel wat vaker.
||
![]() |
Citaat:
NB: roken in restaurants vind ik dan weer niet kunnen omdat roken tijdens het eten gewoon teringsmerig is. ![]() Nee, daar heb ik nooit over geklaagd omdat ik het daar wel weer mee eens ben. Je drinkt toch ook niet tijdens het werken? |
![]() |
|
Hmm meningen zijn dus verdeeld. Ik vind zelf dat roken in een restaurant nog wel verboden kan worden, dan wacht ik wel wat langer met mn sigaretje na t eten. Want eten in andermans rooklucht vind ik ook niet fijn. Maar idd, voor veel mensen 'hoort' roken gewoon bij het stappen. Nu stinken je kleren misschien naar rook, maar rook verdoezelt andere geuren zoals bier en zweetlucht die je dus straks in de kroeg gaat ruiken. Ik denk dat het behoorlijk gaat stinken..
Het hele rookverbod in de horeca is opgezet om de mensen die in de horeca werken een rookvrije werkplek te geven. Ik vind eigenlijk dat er 2 dingen kunnen worden gedaan. 1. Maak zowel rookvrije als niet-rookvrije kroegen, dan kunnen mensen zelf bepalen of ze er wel of niet willen werken en kan iedereen bepalen of ze naar een rookvrije kroeg gaan of niet. Worden mensen die er écht niet tegen kunnen of erop tegen zijn ook tegemoet gekomen. 2. Neem medewerkers aan die zelf roken en dus geen moeite hebben met rooklucht. Zo kun je dan eventueel 's middags de kroeg rookvrij houden (en kan er personeel werken dat niet rookt) en 's avonds als je gaat stappen toch je sigaretje roken. Maja.. Helaas moeten burgers zich ook maar houden aan de door de EU opgestelde regels waarvan ik het nut niet in zie en waar we totaal geen inspraak in hebben (gehad).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind die regeling dikke bullshit. Ik ben maar 'gelegenheids roker' en kan makkelijk zonder, maar ik vind het toch bij het uitgaan horen. Ik denk ook niet dat ik ga minderen, maar gewoon met alle gezellige mensen in het rokersgedeelte ga staan. Dat word alleen bij concerten ed lastig, want je wilt de band niet missen natuurlijk.
Maar ja, het had mij een beter plan geleken om een verdeling te maken tussen rookvrije en niet rookvrije kroegen/discotheken, zodat mensen iedergeval nog een keus hebben. Nu word een grote groep mensen toch de dupe door het gezeik van anderen. Het hele 'Ik stink als ik uit ben geweest' is helemaal een ***argument, want ruik jezelf maar eens als je uit bent geweest in een rookvrije tent. Dat is ook geen pretje hoor. Maar eh, gaan ze binnenkort ook alcohol verbieden omdat nuchtere mensen last hebben van de mensen onder invloed? Of maken ze speciale drankvrije ruimtes?
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ik denk dat het ook niet echt om het stinkargument gaat, maar meer om het gezondheidsargument voor meerokers en rokers. ik zou het trouwens wel heel relaxt vinden dat ik nu af ben van brandplekken op mn arm en brandgaten in mijn kleren door mensen die voor in de crowd bij concerten gaan roken ![]() ![]() overigens vind ik wel dat het er een beetje bij hoort en vind ik dat je moet kunnen roken wanneer je wilt, dus ik weet het nog niet zo.
|
Zo vaak ga ik niet meer STAPPEN en wanneer ik dat wel doe rook ik lang niet altijd meer. Sowieso vermoed ik niet dat ze waar ik kom erg strict de nieuwe regels na zullen volgen. In cafés en dergelijke had ik liever overal gewoon wel- en niet-rokerszones gezien, dan kan iedereen kiezen. Als niet-rokers dan alsnog aangeven graag in mijn of andermands rook te willen zitten moet je ze die gelegenheid ook kunnen bieden.
|
ik ga sowieso niet zo vaak meer uit, maar vind het toch wel vervelend. niet alleen wat uitgaan betreft, maar ook bij het uit eten gaan. daarnaast ruik ik liever andermans sigarettenrook dan bv. andermans zweetgeur, wat zeker een gevolg gaat worden van het rookverbod.
|
ach.. het is waarschijnlijk een van die beleidsstukken waar moord en brand over wordt geroepen tot het al een tijdje standaard wetgeving is.. al deze zaken zijn al voorbij gekomen bij het rookvrij maken van horeca in iig Ierland en Italie.. ik vind het wel prima..
||
Citaat:
![]()
|
Zero tolerance boy, zo doen ze dat. Ben benieuwd hoe ze dat doen als je midden in een echt grote en drukke kroeg gaat staan roken. Hoe lang het duurt voordat een dikke uitsmijter zich een weg komt banen om je sofort aus zu weisen.
|
|