Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2008, 12:15
MCCube
MCCube is offline
ù

Laatst gewijzigd op 28-12-2008 om 12:28.
Advertentie
Oud 28-12-2008, 12:28
Verwijderd
Jij wil aan de pil of je vriendin wil aan de pil?
Een dokter heeft geheimhoudingsplicht, dus als het goed is, horen jullie ouders er niks van. Daarnaast word de pil (of in ieder geval de meeste pillen) vergoedt door de verzekering, waardoor je niets hoeft te betalen.
Verder, weet je waarom haar ouders tegen seks voor het huwelijk zijn? Heb je al eens geprobeerd een normaal gesprek met hen aan te gaan en geprobeerd rustig uit te leggen dat jullie allebei wel al aan seks toe zijn? Als argument voor de pil zou je kunnen aandragen dat jullie nu eenmaal seks hebben, of zij dat nu leuk vinden of niet. En dan maar beter veilig tegen soa's en zwangerschappen (condoom + pil) dan onveilig. Succes
Oud 28-12-2008, 12:30
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Volgens mij heb je voor de eerste keer pil wel een recept nodig en kun je daarna, als je die pil eenmaal voorgeschreven hebt gekregen, elke keer een nieuw doosje halen zonder recept. Zonder recept moet je de pil wel zelf betalen. (Met recept ook vaak nog, dat hangt van je zorgverzekering af en het eigen risico wat je tegenwoordig hebt.)

Als je naar de dokter gaat wordt de rekening vaak na afloop opgestuurd naar je ouders. Het is dus slim om aan je dokter te vragen of je het consult contant mag betalen, zodat er geen factuur naar je ouders gaat. Wat je ook kunt doen is voor een keer naar een andere dokter gaan, en daar contact betalen.

Die andere dokter kan bijvoorbeeld via de Rutgers Stichting of via een Jongeren Informatie Punt.

Je betaalt dan het consult zelf (20-40 euro denk ik) en de pil zelf. De pil kost ongeveer 15 euro per doosje, dus per drie maanden
Oud 28-12-2008, 13:31
remy476
remy476 is offline
Oud 28-12-2008, 14:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Heerlijk, mensen die hun beginpost verwijderen

Regels voor berichten