Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 15:34
Verwijderd
Wie heeft er al ervaring over het verkeren met marokanen ?
ik verkeer namelijk al bijna 4 maanden met een marokaan en iedereen waarschuwde me voor vanalles maar ik heb er geen problemen mee .. Alleen die controle is ambetant , als ik nu met een vriendin naar stad ga , hij weet het voor ik het em zeg door dat vrienden hem bellen om te zeggen dat ik in stad ben . ik vind het niet erg hoor

dus .. vertellllll maar

-xxx-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 15:53
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
jaa ik ben ooit met een marokkaan geweest wat is er mis mee
zijn toch ook gewoon mensen ik kreeg er ook geen problemen ofzo mee, was een hele lieve jongen
Oud 31-07-2002, 16:00
Verwijderd
tis dermee dat ik dit plaats

want iedereen waarschuwde me en om eerlijk te zijn

IK HOU VAN DIE JONGEN !!!
nog beter als die blanke jongens die ik ervoor had
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:14
Verwijderd
Citaat:
raindrup schreef:
Alleen die controle is ambetant , als ik nu met een vriendin naar stad ga , hij weet het voor ik het em zeg door dat vrienden hem bellen om te zeggen dat ik in stad ben . ik vind het niet erg hoor
Misschien vind jij dat niet erg...ik zou het wel erg vinden, als mijn vriendin me er al op aan zou spreken als ik ergens heen zou gaan, voor ik het haar verteld had...ten eerste: wat wordt er dan geroddeld, en ten tweede: dat zijn zijn/haar zaken niet. Dat is iets tussen jou en de vriendin met wie je naar de stad gaat.

Je moet het zelf weten, maar ik zou het vervelend vinden als meisje. Maar ja, als je weinig selfesteem hebt is het misschien wel handig, zo'n oplettend, bezitterig figuur.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:25
TefnachT
TefnachT is offline
Tja.... Ik zal wel een racist zijn als ik zeg dat het problemen geeft. Dan vooral als je de relatie wilt stoppen. (vaak dan)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef:
Misschien vind jij dat niet erg...ik zou het wel erg vinden, als mijn vriendin me er al op aan zou spreken als ik ergens heen zou gaan, voor ik het haar verteld had...ten eerste: wat wordt er dan geroddeld, en ten tweede: dat zijn zijn/haar zaken niet. Dat is iets tussen jou en de vriendin met wie je naar de stad gaat.

Je moet het zelf weten, maar ik zou het vervelend vinden als meisje. Maar ja, als je weinig selfesteem hebt is het misschien wel handig, zo'n oplettend, bezitterig figuur.
Mee eens, ik wil ook een beetje zelf dingen kunnen doen. Maar dit heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat het een marokkaanse jongen is, een nederlandse kan dit even goed doen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:02
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
rosi schreef:

Mee eens, ik wil ook een beetje zelf dingen kunnen doen. Maar dit heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat het een marokkaanse jongen is, een nederlandse kan dit even goed doen.
Volgens mij heeft dat bezitterige gedoe meer met de Islamitische cultuur te maken?

Ik zou nooit met een marokkaan verkeren, omdat de verschillende tussen de Nederlandse en Islamitische cultuur te groot is, zoiets is gedoemd te mislukken.

Uitzonderingen daargelaten dan.
Oud 31-07-2002, 17:05
Verwijderd
ik val niet op het type...de meesten vind ik nogal creepy.
maar ja..ik ben ook wel vaag wat dat betreft, ben zelf koreaans maar vind koreaanse jongens echt 10x niks (qua uiterlijk dan) vanbinnen zullen het vast hele lieve jochjes zijn maar toch...

en je hebt natuurlijk altijd goeie ertussen zitten,niet alle marokkanen zijn zoals de rest..maar over het algemeen...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:09
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
danique2 schreef:

maar ja..ik ben ook wel vaag wat dat betreft, ben zelf koreaans maar vind koreaanse jongens echt 10x niks (qua uiterlijk dan) vanbinnen zullen het vast hele lieve jochjes zijn maar toch...
Wat is daar nou zo vaag aan? Mijn vriend komt uit China en hij vindt Aziatische vrouwen ook niet aantrekkelijk, dat kan toch. Je hoeft er toch niet per se op te vallen omdat je zelf Koreaans bent? Ik ken ook een Nederlands meisje dat Nederlandse mannen absoluut niet leuk vindt. Niks mis mee, hoor. Voorkeuren verschillen gewoon.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:15
H2O
H2O is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Wat is daar nou zo vaag aan? Mijn vriend komt uit China en hij vindt Aziatische vrouwen ook niet aantrekkelijk, dat kan toch. Je hoeft er toch niet per se op te vallen omdat je zelf Koreaans bent? Ik ken ook een Nederlands meisje dat Nederlandse mannen absoluut niet leuk vindt. Niks mis mee, hoor. Voorkeuren verschillen gewoon.
en jij bent zelf Nederlands? Hoe gaan jullie dan met elkaar om en zijn er veel culturele verschillen? just curious
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:20
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
H2O schreef:

en jij bent zelf Nederlands? Hoe gaan jullie dan met elkaar om en zijn er veel culturele verschillen? just curious
Er zijn eigenlijk niet echt cultuurverschillen, want hij is heel erg vernederlandst. We gaan dus vrij normaal met elkaar om, we wonen samen, we studeren allebei... het enige wat we nog wel eens doen uit zijn 'cultuur' is dim sum eten omdat we het zo lekker vinden. Maar verder is er eigenlijk nauwelijks sprake van een culturele kloof of van verschillen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:27
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
raindrup schreef:
Alleen die controle is ambetant , als ik nu met een vriendin naar stad ga , hij weet het voor ik het em zeg door dat vrienden hem bellen om te zeggen dat ik in stad ben . ik vind het niet erg hoor -xxx-
als je dat niet erg vind...
ik, en ik denk ook een boel meisjes, zou er gek van worden.
Citaat:
raindrup schreef:
IK HOU VAN DIE JONGEN !!!
nog beter als die blanke jongens die ik ervoor had
dus? Dat blonde meisje van laatst zoende ook beter dan die roodharige, zegt toch niets?

Tuurlijk gaat het heel vaak goed, alleen moet je je realiseren dat hij uit een andere cultuur komt, waar vrouwen anders worden behandeld. (merk je al aan dat hij weet waar je uithangt)
en TefnachT heeft gelijk, die jongens houden er niet van als jij het uitmaakt.
Oud 31-07-2002, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:

ja rustig maar?
ik wilde alleen even aangeven dat ik zoiezo niet echt op het buitenlandse ras val.
ik weet ook heus wel dat voorkeuren verschillen en dat je niet op ehtzelfde ras hoeft te vallen, mn vriend is ook nederlands...ik bedoel het allemaal heus niet zo stom als jij misschien denkt hoor ik ben gewoon niet zo goed in dingen simpel uitleggen denk ik
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:47
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
danique2 schreef:

ja rustig maar?
ik wilde alleen even aangeven dat ik zoiezo niet echt op het buitenlandse ras val.
ik weet ook heus wel dat voorkeuren verschillen en dat je niet op ehtzelfde ras hoeft te vallen, mn vriend is ook nederlands...ik bedoel het allemaal heus niet zo stom als jij misschien denkt hoor ik ben gewoon niet zo goed in dingen simpel uitleggen denk ik
Heb ik ergens gezegd dat jij het stom bedoelt? Als er iemand is die rustig moet worden dan ben jij het wel.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoelde mijn stukje juist als geruststelling. Ik twijfel er namelijk in geen geval aan of het raar is of niet.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 18:01
Verwijderd
oke ja sorry ik heb je stukje nog es doorgelezen en het is iid meer als geruststelling dan soort van opmerking bedoeld..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:42
*meissie*
*meissie* is offline
ik heb wellis met een marokkaan gezoend, ik vertelde dat, en mensen gingen gelijk 5 meter bij me vandaan (voor de gein maar toch) slaat nerges op, ok, de marokkanen uit deze buurt zijn geen pretje, maar je heb ook "coole" marokkanen, om t zo te zeggen, dus nix mis mee hor
Oud 01-08-2002, 12:39
Verwijderd
over die controle

hij vraagt er niet achter hoor , hij heeft liever dat hij van mij hoort wat ik zoal heb gedaan , die mensen in onze buurt zijn enorme roddelaars en die bellen gewoon naar hem dus hij vraagt er niet achter !

en als ik zeg dat hij beter is dan de blanken waarmee ik ben geweest ... BEDOEL IK NIET SLECHT !!!

ik bedoel gewoon dat ik het meen met hem en dat mijn vorige vriendjes losers waren , het was een dom grapje
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Lyn schreef:

Volgens mij heeft dat bezitterige gedoe meer met de Islamitische cultuur te maken?

Ik zou nooit met een marokkaan verkeren, omdat de verschillende tussen de Nederlandse en Islamitische cultuur te groot is, zoiets is gedoemd te mislukken.

Uitzonderingen daargelaten dan.
Mja, bezitterige kereltjes heb je natuurlijk in elke cultuur. Daarom zette ik in mijn stukje ook niet het woord Marokkaan, ik wilde niet de indruk wekken dat het specifiek over 'hen' ging. Er zijn net zo goed Nederlandse jongens die elke stap van hun vriendin onder controle willen hebben.

Maar ik moet toegeven, het is wel een feit dat er gewoon vrij veel Marokkaanse jongens zijn die nogal bezitterig doen over hun vriendin. Ik weet het uit de eerste hand: ik ken een aantal Marokkaanse meisjes en hun broers gedragen zich net zo. Ook voor Turken geldt dit, ik ken een meisje van de middelbare school wat altijd voor Turkse jongens viel, telkens weer met hangende pootjes terugkwam omdat ze geen vrijheid gelaten werd. Dat lijkt me toch niet echt een gezonde relatie.

Verder is het gewoon zo dat je natuurlijk niet kunt verwachten dat die jongens serieus met je verder willen. De enquête laatst in Vrij Nederland onderstreepte dat maar weer eens: vrijwel alle Marokkaanse en Turkse jongens willen toch een meisje uit hun eigen land, omdat ze dan zeker weten dat ze niet door andere mannen is aangeraakt. Noem het hypocriet, maar zo gaat het nu eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 13:26
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nare man schreef:

Verder is het gewoon zo dat je natuurlijk niet kunt verwachten dat die jongens serieus met je verder willen. De enquête laatst in Vrij Nederland onderstreepte dat maar weer eens: vrijwel alle Marokkaanse en Turkse jongens willen toch een meisje uit hun eigen land, omdat ze dan zeker weten dat ze niet door andere mannen is aangeraakt. Noem het hypocriet, maar zo gaat het nu eenmaal.
Dat gaat zeker voor een aantal jongens wel op. Voor mijn studie heb ik ook een keer artikelen gelezen waarin Islamitische jongens zeiden dat zij niet zo nodig maagd hoefden te blijven, want "bij een jongen valt het toch niet te controleren". Wel heel hypocriet, want in principe gaat het om het geloof en niet om de buitenwereld. Als er een God is of een Allah zou hij het zeker wel zien.

Er zijn dus inderdaad mannen die Nederlandse meisjes gebruiken als neukvriendinnetjes, omdat ze vinden dat zij wel seks mogen hebben voor het huwelijk en vrouwen niet. Gelukkig zijn lang niet alle islamitische mannen hetzelfde - maar degenen die wel zo zijn, ook al is het een klein percentage - drukken wel een stempel op de hele groep.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 16:29
Verwijderd
Inderdaad. Ik heb er (net) niet m'n studie van gemaakt (culturele antropologie bleek al na twee weken niet mijn ding te zijn ) maar ik ben er wel altijd geïnteresseerd in geweest, en wat jij zegt heb ik ook geconcludeerd. Maar gaat het zo niet altijd - een klein gedeelte overschreeuwt de hele groep ten nadelen?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 16:31
Angeles
Angeles is offline
Ja precies, hoe ging dat spreekwoord ook alweer? Ouderwets spreekwoord:

Eén rotte appel in de mand maakt al het gave fruit tot schand.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 22:30
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Heb ik ergens gezegd dat jij het stom bedoelt? Als er iemand is die rustig moet worden dan ben jij het wel.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoelde mijn stukje juist als geruststelling. Ik twijfel er namelijk in geen geval aan of het raar is of niet.
Alweer zo'n assertieve, bijna agressieve reactie van danique. Begrijp je nu wat ik bedoel?

Overigens: er is niets raar aan je relatie.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 22:33
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:

1) Er zijn dus inderdaad mannen die Nederlandse meisjes gebruiken als neukvriendinnetjes, omdat ze vinden dat zij wel seks mogen hebben voor het huwelijk en vrouwen niet.
2) Gelukkig zijn lang niet alle islamitische mannen hetzelfde - maar degenen die wel zo zijn, ook al is het een klein percentage - drukken wel een stempel op de hele groep.
1) Dat zegt toch ook wel iets over die meisjes. Staan die stevig in hun schoenen, dan zullen ze zich laten verleiden. Anders niet.
2) Dat zou niet eerlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 22:35
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:
Ja precies, hoe ging dat spreekwoord ook alweer? Ouderwets spreekwoord:

Eén rotte appel in de mand maakt al het gave fruit tot schand.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik dat akelige oude spreekwoord niet vaak meer hoor. Evenals: er is geen koe, of er zit wel een vlekje aan. Die spreekwoorden generaliseren me iets te zeer.

Op basis van het gedrag van een paar personen kun je geen hele groep aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 22:38
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Dat zegt toch ook wel iets over die meisjes. Staan die stevig in hun schoenen, dan zullen ze zich laten verleiden. Anders niet.
2) Dat zou niet eerlijk zijn.
1) Ik had het ook niet over die meisjes. Bedoel je trouwens niet dat ze zich laten verleiden als ze niet stevig in hun schoenen staan? Ik denk trouwens dat het vaak om nog erg jonge meiden gaat die nog niet zo goed zijn in het inschatten van een dergelijke situatie.

2) Eerlijk is het niet, nee. Maar het werkt vaak toch wel zo. Zoals het spreekwoord vaak zegt: Eén gave appel in de mand maakt al het gave fruit tot schand. Of dat nou terecht is of niet - het is wel hoe dingen vaak gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2002, 22:40
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik dat akelige oude spreekwoord niet vaak meer hoor. Evenals: er is geen koe, of er zit wel een vlekje aan. Die spreekwoorden generaliseren me iets te zeer.

Op basis van het gedrag van een paar personen kun je geen hele groep aanspreken.
Oh ja, je had 'm al gevonden. En inderdaad is het een ouderwets spreekwoord en een ouderwetse situatie, maar toch redeneren veel mensen nog zo en wordt daarom al snel gedacht dat alle Marokkanen of alle Turken of alle... noem maar op hetzelfde zijn.

Omdat het nou eenmaal de slechte dingen zijn die mensen onthouden. Aan slechte dingen wordt aandacht besteed. Er kunnen 1000 leuke en aardige Marokkaanse jongens voorbij komen, komt er één onbetrouwbare voorbij, dan zeggen mensen al snel: zie je wel?

Het is ook omdat mensen vaak zien wat ze willen zien en iets veel te snel aangrijpen als een bevestiging. Dus daarom is er maar weinig nodig voor mensen om te geloven dat een hele groep niet deugt. Het is droevig, maar helaas
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:03
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:

1) Ik had het ook niet over die meisjes. Bedoel je trouwens niet dat ze zich laten verleiden als ze niet stevig in hun schoenen staan? Ik denk trouwens dat het vaak om nog erg jonge meiden gaat die nog niet zo goed zijn in het inschatten van een dergelijke situatie.

2) Eerlijk is het niet, nee. Maar het werkt vaak toch wel zo. Zoals het spreekwoord vaak zegt: Eén gave appel in de mand maakt al het gave fruit tot schand. Of dat nou terecht is of niet - het is wel hoe dingen vaak gaan.
1) Uiteraard, ja.
Desondanks gaat het in dit soort processen altijd om twee personen. Het is niet juist om er dan één de schuld te geven.
2) Dat geldt dan net zo goed voor de Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:04
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:

Oh ja, je had 'm al gevonden. En inderdaad is het een ouderwets spreekwoord en een ouderwetse situatie, maar toch redeneren veel mensen nog zo en wordt daarom al snel gedacht dat alle Marokkanen of alle Turken of alle... noem maar op hetzelfde zijn.

Omdat het nou eenmaal de slechte dingen zijn die mensen onthouden. Aan slechte dingen wordt aandacht besteed. Er kunnen 1000 leuke en aardige Marokkaanse jongens voorbij komen, komt er één onbetrouwbare voorbij, dan zeggen mensen al snel: zie je wel?

Het is ook omdat mensen vaak zien wat ze willen zien en iets veel te snel aangrijpen als een bevestiging. Dus daarom is er maar weinig nodig voor mensen om te geloven dat een hele groep niet deugt. Het is droevig, maar helaas
Dat is inderdaad heel droevig.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 10:30
girl18
girl18 is offline
ik heb teveel slechte ervaringen met marokanen.. en ik vind turken beter dan marokanen.. turken zijn netjes en marokanen vind ik altijd aso.. maar goed in eerste instantie val ik alleen maar op nederlandse jongens weet niet waarom het zit gewoon in me bloed..
Oud 02-08-2002, 13:37
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
girl18 schreef:
ik heb teveel slechte ervaringen met marokanen.. en ik vind turken beter dan marokanen.. turken zijn netjes en marokanen vind ik altijd aso.. maar goed in eerste instantie val ik alleen maar op nederlandse jongens weet niet waarom het zit gewoon in me bloed..
En daaruit maak je op dat je racist bent, in die topic over "Mijn vriend en zijn vrienden"?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten