Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2010, 15:54
Balance
Balance is offline
Mijn autoradio werkt slecht en nu heeft hij sinds kort kuren bij het starten van de motor. Om de paar dagen ben ik al mijn zenders kwijt, hij is dan dus gereset.

Ik heb wel eens op internet gelezen dat het kan komen door draadjes die verkeerd zitten aangesloten. Dat lijkt mij nu niet te kunnen, want dan was het probleem er dagelijks en ook niet pas sinds kort. Wat wel bij het probleem lijkt te horen is dat de radio nog een seconde of 7 door speelt als ik mijn motor al af heb gezet. Dat doet hij meestal niet op dagen dat mijn zenders wel behouden blijven.

Nu luidt mijn vraag: zit dit probleem waarschijnlijk in de radio of in de auto?
Dus is het verholpen als ik een andere autoradio koop?
Oud 31-10-2010, 16:00
Verwijderd
Dat krijg je met al die sprintjes die je trekt met de Kia, gaat er teveel stroom naar de radio.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 16:04
Balance
Balance is offline
Oud 31-10-2010, 16:08
MTpower
MTpower is offline
Je kan eens kijken of alle stekkertjes nog goed vast zitten als dit probleem er eerder niet was, maar ik gok dat je radio aan het doodgaan is.
Oud 31-10-2010, 16:09
Balance
Balance is offline
Dit probleem is er eerder ook al geweest. dan ging het weer een paar maanden goed en was het weer tijdelijk terug.
En dat x10 ofzo

Maar dus dikke kans dat het met een nieuwe (goede) autoradio niet zo zal gaan?
Oud 31-10-2010, 16:10
KIET
KIET is offline
Het niet onthouden van de zenders kunnen kabels zijn die niet juist zitten, maar dan zou hij dat inderdaad iedere keer en van meet af aan moeten doen. Al zou het kunnen dat een contactje niet denderend meer is/zit. Probeer eerst eens de radio eruit te halen om de stekkers en contactpunten te controleren en even goed aan te drukken, kijken of dat helpt. Zo niet, kijk of je even een andere radio kan vinden/lenen om te kijken of het probleem zich daar ook in voordoet.

Maar er staat mij bij dat jij eerder dit jaar ook al problemen had met de radio toen die nieuw was, hoe is dat eigenlijk opgelost/afgelopen? Want voordat je (weer) een andere radio gaat halen zou ik anders eerst terug gaan naar de zaak waar je hem gekocht hebt en daar met het probleem aankloppen. Problemen met bedrading is helaas moeilijk om zelf exact op te sporen en kan zowel in de auto als de radio zitten.
Oud 31-10-2010, 16:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
Het niet onthouden van de zenders kunnen kabels zijn die niet juist zitten, maar dan zou hij dat inderdaad iedere keer en van meet af aan moeten doen. Al zou het kunnen dat een contactje niet denderend meer is/zit. Probeer eerst eens de radio eruit te halen om de stekkers en contactpunten te controleren en even goed aan te drukken, kijken of dat helpt. Zo niet, kijk of je even een andere radio kan vinden/lenen om te kijken of het probleem zich daar ook in voordoet.

Maar er staat mij bij dat jij eerder dit jaar ook al problemen had met de radio toen die nieuw was, hoe is dat eigenlijk opgelost/afgelopen? Want voordat je (weer) een andere radio gaat halen zou ik anders eerst terug gaan naar de zaak waar je hem gekocht hebt en daar met het probleem aankloppen. Problemen met bedrading is helaas moeilijk om zelf exact op te sporen en kan zowel in de auto als de radio zitten.
Ja klopt, al eens eerder een topic aangemaakt. Ik ben er toen niet mee terug gegaan omdat ik de bon niet meer kon vinden en omdat ik het bij de Trekpleister had gekocht en ik weet dat je daar toch geen service krijgt als je een bon kan overleggen.
En aangezien hij het toen plots ging doen (zij het met een speciale gebruiksaanwijzing ) besloot ik daar maar genoegen mee te nemen.

Probleem met hem er even uithalen om te kijken of alle draden goed zitten, is dat ik er zo'n maand proberen over gedaan heb om hem er goed in te krijgen. Ook dat ging niet lekker met het apparaat, dus ik haal hem er liever niet meer uit zolang er geen ander voor in de plaats komt
En er hebben maar weinig vrienden van mij een auto, of ze hebben zo'n ingebouwde radio.
Oud 31-10-2010, 16:20
KIET
KIET is offline
Ik weet sowieso niet zeker of Trekpleister nou de beste plek is om een autoradio te kopen, zeker niet als het een B-merk was Ik heb al ruim 4 jaar een acceptabel geprijsde Sony, bij de Mediamarkt weg, en die doet het probleemloos.

Mja, ik heb er wel één of twee liggen, maar je kan de gok wagen door elders een andere te halen. De kans dat het in de radio zit is wel groter dan dat het in de auto zit, zeker als er voorheen geen problemen waren met de auto en er kennelijk met deze radio wel meer problemen zijn (geweest)
Oud 31-10-2010, 16:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik weet sowieso niet zeker of Trekpleister nou de beste plek is om een autoradio te kopen, zeker niet als het een B-merk was Ik heb al ruim 4 jaar een acceptabel geprijsde Sony, bij de Mediamarkt weg, en die doet het probleemloos.

Mja, ik heb er wel één of twee liggen, maar je kan de gok wagen door elders een andere te halen. De kans dat het in de radio zit is wel groter dan dat het in de auto zit, zeker als er voorheen geen problemen waren met de auto en er kennelijk met deze radio wel meer problemen zijn (geweest)
Iets met weinig geld en een dubbeltje en eerste rang enzo

Mijn vorige autoradio deed het prima, nooit last van gehad. Maar ik wilde graag een radio die ook mp3's afspeelde (en het liefst ook sd-card + bluetooth bellen), dus toen ben ik een andere gaan uitzoeken. Nu heb ik wat meer geld, dus nu wil ik gewoon een fatsoenlijke gaan kopen, zodat ik van het gezeur af ben en ik niet eerst om me heen hoef te kijken of er geen politie rijdt voordat ik bel. Maar dan zit je al gauw aan zo'n 150 euro en dat is dan ook wel weer zonde als het in mijn auto kan zitten.
Oud 31-10-2010, 16:32
KIET
KIET is offline
Zoveel kostte de mijne destijds ook (en met minder opties, want die hadden we toen nog niet voor dat bedrag ) en een 121 is niet zo heel lastig om in in te breken. Volgens mij is de markt voor 'losse' betrekkelijk eenvoudige autoradio's niet zo heel groot meer nu er veel blitser materiaal te vinden is.

Vooral van moderne auto's worden tegenwoordig complete dashboards weggeroofd vanwege muzieksystemen en navigatiemeuk. Maar als je het niet vertrouwd moet je gewoon het frontje ervan afnemen
Oud 31-10-2010, 16:35
MTpower
MTpower is offline
Ik heb een hele tijd een Sony MEX-BT3800 gehad. Heeft me toendertijd +/- 150 euro gekost bij de mediamarkt. Zit alles op en aan: bluetooth, usb, mp3, versterkeruitgangen, rds en nog een berg rotzooi. Hij is helaas een keer gejat en in de auto die ik nu heb zat al een prima radio.
Oud 31-10-2010, 16:36
Balance
Balance is offline
@KIET: Je begrijpt me niet goed geloof ik, want ik ben niet bang dat het ding gejat wordt. Ik zet hem vrijwel dagelijks op een plek waar vrij makkelijk een ruitje ingetikt wordt voor een autoradio en van mijn radio blijven ze al jaren af *afklop*

Maar ik bedoel gewoon dat 150 euro (of meer) vrij veel geld is voor een voorwerp waarvan je niet weet of het wel goed gaat werken in je auto. Maar na bovenstaande posts heb ik er al wat meer vertrouwen in dat het probleem hem in mijn oude autoradio zit en dat een nieuwe het vermoedelijk wel goed gaat doen.
Oud 31-10-2010, 16:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb een hele tijd een Sony MEX-BT3800 gehad. Heeft me toendertijd +/- 150 euro gekost bij de mediamarkt. Zit alles op en aan: bluetooth, usb, mp3, versterkeruitgangen, rds en nog een berg rotzooi. Hij is helaas een keer gejat en in de auto die ik nu heb zat al een prima radio.
Bedankt voor de tip. Ik heb ook over de Alpine CDE-103BT gelezen (iets duurder wel).

Kan je met de Sony ook bellen via de bluetooth?
Oud 31-10-2010, 16:42
KIET
KIET is offline
O, op die manier, dat had ik verkeerd gelezen Tsja, alles kan natuurlijk kapot of per abuis defect geleverd worden, maar in die prijsklasse zal je dat wat minder snel overkomen. Over het algemeen gaan die radio's vrij lang mee. En een kwestie van het bonnetje bewaren zodat je in ieder geval de garantiepiode wel goed zit
Oud 31-10-2010, 16:56
Balance
Balance is offline
Ja ik heb hem ook bewaard, dat weet ik zeker.
Maar ik weet niet meer waar
Oud 31-10-2010, 17:16
KIET
KIET is offline
In de oorspronkelijke verpakking of bij de rest van je papieren? Ik weet ook niet hoe druk je je moet maken daarover aangezien je volgens mij al stiekem best graag een nieuwe/betere/brutere wilt hebben
Oud 31-10-2010, 17:26
Balance
Balance is offline
Ja ik heb hem al opgegeven
Oud 31-10-2010, 20:58
Verwijderd
Persoonlijk (en wellicht had ik een beetje pech) vond ik de bediening en de knoppen van de sony heel erg gammeltjes aanvoelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten