![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zelf geen hashimoto, want ik heb geen antistoffen, maar ik heb wel een trage schildklier (hypothyreoïdie dus) die steeds minder is gaan doen (en gezien de hoeveelheid medicijnen die ik inmiddels slik, is het waarschijnlijk dat hij inmiddels amper meer iets doet). De oorzaak van de hypothyreoïdie kan hashimoto zijn, maar het kan ook een andere oorzaak hebben (bij mij is verder niet onderzocht wat de oorzaak is, mogelijk ligt de oorzaak bij mij in de hypofyse, dit ook vanwege andere dingen die daar vandaan zouden kunnen komen).
De kans is groot dat de vermoeidheidsklachten na verloop van tijd minder worden of zelfs verdwijnen als het behandeld wordt, maar dit kan wel een hele tijd duren (sowieso duurt het instellingsproces vaak vrij lang, maar ook als je goed ingesteld bent kan het nog een tijd duren). Hoe erg de 'restklachten' zijn, verschilt erg per persoon. Andere mogelijke klachten staan op www.hypomaarniethappy.nl en op andere internetsites, bv. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothyreo%C3%AFdie. Op www.hypomaarniethappy.nl vind je sowieso veel informatie (je kunt ook een infomap bestellen) en er is ook een forum voor mensen met hypothyreoïdie (met welke oorzaak dan ook). Met name aan het forum heb ik veel gehad (en heb ik nog steeds veel). ![]() Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik het wel. ![]() Laatst gewijzigd op 21-11-2008 om 19:45. |
![]() |
|
Verwijderd
|
geen idee, mij is niet verteld wat de waardes waren, alleen dat het in het begin van mijn opname niet zo goed was en dat het na 3 weken verslechterd was. Ik zou graag mijn vragen aan een internist stellen maar die krijg ik niet te zien. pas als ze over 4 weken weer waardes hebben bepaald gaan ze verder kijken hoe het moet met de thyrax enzo. Tot nu toe kunnen de artsen op de afdeling het aan. Maar ik wil vragen stellen! Grmbl.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ziekte van Hashimoto Kuikie | 0 | 19-05-2016 21:37 | |
De Kantine |
Vrijdagmiddag en alles is saai #1877 Verwijderd | 500 | 19-11-2013 14:04 | |
Lichaam & Gezondheid |