Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2008, 18:15
==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
ik heb een vraagje..
ik heb sinds kort regelmatig pijn aan borst. ht is soms zo erg dat ik egt ff moet zitten en en als ik me hand ertegen aan druk dan gaat ht een beetje weg. moet ik hiermee naar de dokter of heeft ht iets te maken met puberdingen?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 18:39
blablatje
blablatje is offline
Pijn in je borsten, of pijn aan je borstkas?
Dat eerste kan goed komen doordat je borsten in de groei zijn en daar kun je dan inderdaad flink last van hebben. Merk je ook een verschil tussen als je ongesteld bent en als je dat niet bent? Als je je zorgen maakt over je borsten, ben je nooit te jong om met regelmatig zelfonderzoek te beginnen. Op http://www.amphia.nl/borstkanker/zelfonderzoek/ staat duidelijk uitgelegd hoe dat moet.
Dat tweede is een ingewikkelder verhaal. Bij tieners komt pijn aan de borstkas meestal door overbelasting of verrekking van spieren, maar ook wel door hyperventilatie of astma. Hartaandoeningen die pijn op de borst geven zijn op jouw leeftijd heel zeldzaam. Als je een drukkende pijn op de borst krijgt bij inspanning of als je erg benauwd bent terwijl je de pijn hebt, is het een goed idee om ermee naar de dokter te gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 13:50
==mii_girlii==
Citaat:
Pijn in je borsten, of pijn aan je borstkas?
Dat eerste kan goed komen doordat je borsten in de groei zijn en daar kun je dan inderdaad flink last van hebben. Merk je ook een verschil tussen als je ongesteld bent en als je dat niet bent? Als je je zorgen maakt over je borsten, ben je nooit te jong om met regelmatig zelfonderzoek te beginnen. Op http://www.amphia.nl/borstkanker/zelfonderzoek/ staat duidelijk uitgelegd hoe dat moet.
Dat tweede is een ingewikkelder verhaal. Bij tieners komt pijn aan de borstkas meestal door overbelasting of verrekking van spieren, maar ook wel door hyperventilatie of astma. Hartaandoeningen die pijn op de borst geven zijn op jouw leeftijd heel zeldzaam. Als je een drukkende pijn op de borst krijgt bij inspanning of als je erg benauwd bent terwijl je de pijn hebt, is het een goed idee om ermee naar de dokter te gaan.

dankje xD
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 21:10
XxLuchia
XxLuchia is offline
Ben het eens met blablatje , Had zelf ook een tijdje last aan me borst , Ben toen heel vaak naar de dokter geweest , Ben zelfs keer met spoed naar ziekenhuis geweest , Bleek dat ik hyperventilatie heb en heb toen fysiotherapie gehad en nu is het stukken beter!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 20:34
==mii_girlii==
[QUOTE=XxLuchia;28470425]Ben het eens met blablatje , Had zelf ook een tijdje last aan me borst , Ben toen heel vaak naar de dokter geweest , Ben zelfs keer met spoed naar ziekenhuis geweest , Bleek dat ik hyperventilatie heb en heb toen fysiotherapie gehad en nu is het stukken beter![/QUO

het is opeens opgehouden, maar als het nog een keer begint ga ik wel naar de dok. thx voor jullie reactie(K)

Regels voor berichten