Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2008, 17:06
Nadiaxxxx
Nadiaxxxx is offline
hee iedereen ik heb een groot probleem, mijn telefoon is ingenomen nou eigenlijk die van mijn vader en ik moet hem terug zien te krijgen want bij ons op school mogen we geen telefoon gebruiken anders word die voor 1 week ingenomen en mijn vader weet niet dat die is ingenomen en ik moet hem morgen terug geven maar hoe?

heeft iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2008, 17:27
Kitten
Kitten is offline
Leg dit uit aan je vader. Als hij zijn telefoon nodig heeft, of vind dat jij die telefoon nodig hebt, kan hij contact op nemen met de school en dit uitleggen.

Daarna moet je gewoon de telefoon uit doen, want die heb je namelijk op school helemaal niet nodig.

De waarheid werkt meestal het beste.
Oud 18-11-2008, 17:28
Nadiaxxxx
Nadiaxxxx is offline
ja maar hij snapt dat soort dingen niet dan denkt die meteen dat ik hem kwijt ben en ik wou het er vandaag met mijn mentor erover hebben maar ik was vandaag ziek en morgen is ie er niet
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 19:49
Poeperd
Poeperd is offline
Je mentor kan je vast altijd wel mailen. En gewoon aan je vader vertellen dat je hem een week kwijt bent (ofzo) en dat hij hem dan terug kan krijgen.

Als hij daar niet zo blij mee is, wat ik me goed kan voorstellen, dan moet hij even contact opnemen met de schoolleiding. Als je zelf een mobieltje hebt kan je die misschien in laten ruilen voor die van je vader (dat hij die van hem terug krijgt maar dat jij die van jou in moet leveren).

En gewoon op stil zetten, trilfunctie uit en niet SMSen onder de les. Dan kan er niks mis gaan.
Oud 18-11-2008, 20:04
JBX
JBX is offline
Je maakt er wel meteen een dilemma van zeg

Of je gaat naar je jaarlaagcoordinator of afdelingsleider en legt het probleempje daar neer. Maar dat je vader het niet snapt en dan gaat zeggen dat je hem kwijt bent, dat is gewoon onzin. Natuurlijk zal hij er wel een beetje begrip voor hebben, tenzij je echt nog nooit eerlijk tegen hem bent geweest natuurlijk.

Dus, zeg het tegen je vader/moeder. Vraag aan hem/haar of hij/zij de school wilt bellen en je hebt dat ding gewoon weer. Het is een school, niet de politie.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 04:18
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Is het eigenlijk wel bij wet toegelaten dat een school een dergelijk item in beslag neemt?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Is het eigenlijk wel bij wet toegelaten dat een school een dergelijk item in beslag neemt?
In theorie niet, is het een onrechtmatige daad als er schade wordt geleden. maar volgens ongeschreven maatschappelijk normen zou het civiel geen kans hebben om een zaak te winnen. Ik denk dat in dit geval, als er schade wordt geleden door je vader omdat hij niet bereikbaar is en verlies lijdt(in geld), zou hij de school aan kunnen klagen. Huisregels hebben geen juridische grondslag.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 09:14
T_ID
T_ID is offline
Mwo, dan nog, die afweging is natuurlijk gebaseerd op de constatering dat de eigenaar van de telefoon er zelf vrijwillig voor koos om zich niet aan de regels te houden, en daarmee die eventuele schade zelf veroorzaakte. Bij iemand anders protesteren tegen je eigen fouten is niet bijster kansrijk.
Oud 19-11-2008, 09:44
Nadiaxxxx
Nadiaxxxx is offline
Citaat:
ik weet niet maar we hebben dat ook met mp3s en zo

en ik heb me vandaag ziek gemeld omdat ik al sowieso geen zin had in school want we hadden 3 proefwerken
en morgen is onze mentor er wel, dus probleem opgelost!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 09:51
blauw engeltje
blauw engeltje is offline

wat een probleemoplossend vermogen heb jij zeg...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 10:08
JBX
JBX is offline
Dit is echt totaal niet grappig meer.

Uitleg nodig? Ehm, denk even na en spreek gewoon even met iemand van je school of je ouders. Die zullen je echt niet doormidden zagen voor zo iets :')

Trouwens, PROBLEEM OPGELOST? Ik heb begrepen dat je juist vandaag die telefoon aan je vader terug moest geven? Alsof het beter werkt als je je ziekmeldt? Wees gewoon even eerlijk. Een mentor heeft een emailadres en telefoonnummer, je jaarlaagleider ook.

Ik kan hier niet om lachen, sorry.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 13:24
Kitten
Kitten is offline
Citaat:

en ik heb me vandaag ziek gemeld omdat ik al sowieso geen zin had in school want we hadden 3 proefwerken
en morgen is onze mentor er wel, dus probleem opgelost!
Fail
Oud 19-11-2008, 15:52
blauw engeltje
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 11:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Okay, dus hiermee beweer je dus dat je niet kunt bevatten waarom muziek luisteren tijdens de lessen niet is toegestaan?
Oud 20-11-2008, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Okay, dus hiermee beweer je dus dat je niet kunt bevatten waarom muziek luisteren tijdens de lessen niet is toegestaan?
haha
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 18:57
JBX
JBX is offline
De post van blauw engeltje en alle andere plaatjes op google images als je zoekt naar 'epic fail(ure)' zeggen genoeg.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 20:25
blauw engeltje
opgepast, offtopic! (of toch in zekere zin )

Citaat:
De post van blauw engeltje en alle andere plaatjes op google images als je zoekt naar 'epic fail(ure)' zeggen genoeg.
hihi, ja, had je deze gezien?? http://i2.photobucket.com/albums/y38...-failure08.jpg

ontopic:

ik twijfelde tussen die vorige die ik al postte en deze:

vond ze allebei wel leuk, welke vind jij beter passen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten