Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2008, 15:05
caroline100
caroline100 is offline
Ik ben paar dagen geleden geopereerd aan mijn amandelen (laten trekken). Ik moest hiervoor mijn bh uitdoen. Tijdens de voorbereiding kreeg ik allerlei topjes op mijn borst geplakt om mijn hartritme te volgen of zoiets. Hiervoor heb ik toch wel een tijdje in mijn blote borsten gelegen. Kunnen ze dat niet plakken onder dat operatiehemdje terwijl ze niets zien? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik voelde me hierdoor erg beschaamd en vond het heel vervelend. Hoe voelden jullie je?
Heeft iedereen zijn bh moeten uitdoen ook voor zo'n kleine ingrepen aan bv. je mond
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 15:53
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
dat doen ze écht niet omdat je zo sexy bent ofzo en omdat ze persé je borsten willen kunnen zien hoor... lijkt me redelijk standaard dat ze die dingen op je plakken, en dat je daarvoor je kleren uitdoet lijkt me logisch. misschien dat ze sowieso wel een doekje over je heen leggen als ze je aan het opereren zijn? ik neem aan dat je sliep?

seg en twee topics over blote borsten, is er niet iets anders waar je mee zit ofzo?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 16:06
caroline100
caroline100 is offline
Nee, ik zit nergens mee. Ik wil echt niet overdrijven hoor. Die dokters zien inderdaad wel meer. Maar wou gewoon eens wat andere ervaringen horen. Tis niet bedoelt als aanklacht...
Ik sliep inderdaad dus weet niet wat ze tijdens operatie gedaan hebben uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 16:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Artsen en verplegers voelen over het algemeen niets voor hun patiënten. Ze zien ze dagelijks naakt en verplegers die mensen moeten wassen doen dat ook gewoon omdat ze graag mensen willen helpen. Het is misschien wat vervelend, maar borsten vind ik dan nog heel wat anders dan helemaal naakt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 18:21
Bloem
Bloem is offline
Ik kan me wél voorstellen dat je je daar vervelend bij voelde. Ik word regelmatig geopereerd en moet dan behalve mijn bh eigenlijk ook mijn ondergoed uit. Dat doe ik niet, mijn bh wel (met operatiehemd aan natuurlijk!) maar mijn onderbroek niet. Die doen ze wel uit als ik onder narcose ben, maar ook altijd weer aan voordat ik wakker ben. Ook die plakkers plakken ze altijd onder dat operatiehemd, die hoeft nooit uit.

Ik weet ook wel dat artsen en verpleegkundigen niet verlekkerd of keurend naar je lijf kijken, maar dat maakt je eigen gevoel erover nog niet minder ongemakkelijk. Ik vind borsten dan ook helemaal niet anders dan helemaal naakt, het gaat erom dat naakt zijn je op de een of andere manier kwetsbaar maakt en dat dat ongemakkelijk kan voelen.

Als je nog een keer geopereerd moet worden zou ik vragen of je dat hemd iig aan mag houden tot je onder narcose bent, die dingen zijn zo ruim dat de plakkers makkelijk geplakt kunnen worden terwijl je ze aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 18:28
blablatje
blablatje is offline
Het is makkelijker om het te plakken zonder operatiehemd, want dan zien ze beter wat ze aan het doen zijn en of alles op de goede plaats zit. Maar als je nog een keer een operatie hebt mag je best zeggen dat je het liever aanhoudt, want dat is in principe best mogelijk, het is wijd genoeg.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 19:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is makkelijker om het te plakken zonder operatiehemd, want dan zien ze beter wat ze aan het doen zijn en of alles op de goede plaats zit. Maar als je nog een keer een operatie hebt mag je best zeggen dat je het liever aanhoudt, want dat is in principe best mogelijk, het is wijd genoeg.
Als de plakkers of zuignappen niet meer goed zitten, zie je dat meteen omdat het veranderingen in het ECG oplevert, dus dat is geen reden om het constant bloot te laten. Daarbij is het ook erg oncomfortabel omdat je het koud kan krijgen.
Op de afdeling waar ik stage loop worden er ook regelmatig ECG's gemaakt, en dan laten we de patiënt een schort aantrekken en doen we de plakkers onder het schort, en bij een ECG is met zuignappen (die makkelijker los gaan) doen we een handdoek of laken over de borst. Ik neem aan dat dit bij een operatie ook mogelijk is.
Oud 22-11-2008, 20:00
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
de reden waarom ik nooit onder het mes hoop te hoeven. kan me geen fuck schelen dat die dokters er niet op letten ( vind dat ook een raar argument om het ineens normaal te laten zijn), ik voel me er niet op m'n gemak bij.
Oud 22-11-2008, 20:13
rare kwast
rare kwast is offline
ik moet regelmatig plakken voor ecg's en bij vrouwen vind ik het altijd onprettig. omdat ik weet dat het voor de vrouw niet prettig is om daar half naakt te moeten liggen.
het is makkelijker plakken met bh maar je bh moet uit voor ok dus ja
het ligt ook een beetje aan degene die je voorbereid en het ziekenhuis.
Oud 22-11-2008, 21:32
caroline100
caroline100 is offline
oei, het was helemaal niet mijn bedoeling om hier te klagen over de gebruiken in een operatiezaal hoor of daar discussies over uit te lokken. Ik begrijp wel dat het misschien nodig is om je bh uit te doen en dat die dokters/verpleegkundigen er zoveel zien op een dag. Maar wilde eigenlijk gewoon eens wat ervaringen van andere vrouwen weten om te zien hoe het bij hun is verlopen...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 11:12
rare kwast
rare kwast is offline
snap ik, ik heb er zelf ook niet echt ervaringen mee ja alleen de versie dat ik plak en ik andere vrouwen laat uitkleden.

ow ik heb wel een keer een ecg moeten laten maken, toen moest ik van kleedhokje in mn bh (wel gewoon spijkerbroek enzo) naar het kamertje lopen (tegenover) en dan lig je daar een beetje te wachten..
werd toen gekeurd met nog zo veel man/vrouw
snap ook wel dat je het naar vindt, het is misschien een automatisme om uit te leggen hoe de kant is als verpleegkundige
Oud 23-11-2008, 11:34
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb mijn amandalen laten pellen toen ik 16 was maar ik heb daarvoor niets uit hoeven te trekken. Ik had een onderbroek aan en een gek operatiehemd. Volgens mij mocht ik geen bh aan laten. Maar toen ik bij kennis was is er nog niets geplakt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 12:06
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Als de plakkers of zuignappen niet meer goed zitten, zie je dat meteen omdat het veranderingen in het ECG oplevert, dus dat is geen reden om het constant bloot te laten. Daarbij is het ook erg oncomfortabel omdat je het koud kan krijgen.
Op de afdeling waar ik stage loop worden er ook regelmatig ECG's gemaakt, en dan laten we de patiënt een schort aantrekken en doen we de plakkers onder het schort, en bij een ECG is met zuignappen (die makkelijker los gaan) doen we een handdoek of laken over de borst. Ik neem aan dat dit bij een operatie ook mogelijk is.
Op verpleegafdelingen is er inderdaad veel meer aandacht voor dit soort kwesties dan op operatiekamers, daar moet het vaak toch maar zo snel en zo makkelijk mogelijk, en veel mensen durven dan niet hun mond open te trekken om te zeggen dat ze het niet prettig vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 12:36
*oma*
*oma* is offline
Toen ik geopereerd werd, moest ik ook zo'n rare onderbroek aan en toen was ik 14, dus toen vond ik naaktheid sowieso vervelend. Ik denk dat ik er nu geen problemen mee zou hebben. Ik denk dat het gewoon cultureel bepaald is dat jij je hier voor schaamt. Iedereen heeft toch een naakt lichaam. Maar ik kan het me wel voorstellen dat je het vervelend vindt.
Oud 23-11-2008, 15:42
==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
ht is ook moeilijk als je geopereerd word met kleren AAN...maar ik snap best dat je je beschaamd voelt. maar dat hoort nou eenmaal zo.
Oud 24-11-2008, 14:28
yuck fou
yuck fou is offline
Ik heb ook mijn amandelen laten knippen maar bij mij hebben ze idd de plakkers gewoon onder mijn operatiehemd geplakt zonder echt te kijken zeg maar.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten