Om makkelijker die volgordes in te zien, kan je ook zeggen dat ROLAND in het nieuwe alfabet overeenkomt met 123456 als getal of abcdef in het bekende alfabet. Zo kan je zien dat ARNOLD in feite overeenkomt met 415236 of daebcf.
Zoals X al zegt, moet je uitrekenen hoeveel 2, 3, 4 en 5-letterwoorden er zijn. Voor de 6-letterwoorden zou ik niet de moeite doen het uit te rekenen (kost niet veel tijd, maar heb je volgens mij niet nodig). Daarna moet je de zesletterwoorden tellen (=berekenen) die voor ARNOLD staan. Dus het aantal zesletterwoorden dat begint met een letter kleiner dan A (in nummers 1XXXXX, 2XXXXX, 3XXXXX), dan de woorden die met AR beginnen (vermits R toch al de kleinste letter is) en na de R een letter kleiner dan N hebben (in nummers weer 412XX en 413XX vermits N = 5 en D=6). Daarna ga je weer verder (je zou dus beginnen met 415XXX, en het eerste woord dat je tegenkomt is 415236, dat moet je dus nog bijtellen (want dat is ARNOLD zelf, anders heb je enkel het aantal woorden ervoor en niet op de hoeveelste plaats ARNOLD zelf staat).
Als einduitkomst, bekom ik: 1595 (en 1230 woorden met minder dan 6 letters).