Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik studeer zelf taalwetenschap (UU) en ik ben het met Mushu eens; ga het niet studeren als je niet óók in de exacte kant van taal geïnteresseerd bent, want dat komt zeker terug, en veel ook. Ikzelf vind het een leuke andere kant van taal, maar als je vooral in communicatie geïnteresseerd bent is het een slechte keuze.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik studeer Communicatiewetenschap in Nijmegen en hier is de verhouding vrouw/man ong 60/40. Maar mijn jaar (2e) heeft bijv. ook maar zo'n 60 studenten en dat is bijna elk jaar zo dus het is minder massaal dan in Amsterdam. De studie verschilt wel erg per stad. Bij ons is het heel veel media naar 3 clusters: Media & alledaags mediagebruik, Strategische Communicatie en Cultuur & Gemeenschap. In Utrecht heb je Communicatie- en Informatiewetenschappen en dat is ook media maar ook echt tv/internet kant op dat je echt daar aan het werk gaat. In Nijmegen heb je ook Comm- e Inf. maar daar is het Bedrijfscommunicatie dus weer heel anders. In Tilburg heb je het ook en daar is het wel weer vergelijkbaar met Communicatiewetenschap in Nijmegen en Amsterdam.
Ik vind het heel leuk. Wel veel onderzoek e.d. maar dat heb je toch op WO. Het is een hele actuele studie, veel hedendaagse informatie. De banenmarkt loopt een beetje gelijk met de economie zeggen ze, maar je kan zoveel kanten op dat een baan vinden niet erg moeilijk is. Gemiddeld na 6 jaar werkt het grootste deel als manager. Zelf zie ik het wel zitten de PR van een groot bedrijf te doen of de marketingkant op te gaan. En of het moeilijk is.... Ja ik ben niet anders gewend dus vind het wel meevallen. Het ligt aan jezelf denk ik, schat een beetje in hoe intelligent je bent. MIM wordt vaak afgeschreven als een MBO-HBO maar als je daar 'een goede' bent is het weer anders dan als je dat maar net haalt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Statistiek Communicatiewetenschap Keith21 | 4 | 28-11-2011 14:08 | |
Studeren |
Onderzoek naar studiekeuze Sir_OJ | 1 | 18-12-2009 14:13 | |