Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2008, 14:05
N00se
N00se is offline
Mn laptop blijft soms hangen bij het welkom-scherm van windows.
Dus na het kiezen van je account komt er even "welkom" te voorschijn, en daar blijft die soms op hangen. Voor de rest doet die het prima zonder enig probleem.

Iemand een idee waardoor dit komt ?

Btw, het is een Windows XP Pro.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2008, 14:26
ILUsion
ILUsion is offline
Hiervoor kunnen duizend-en-een redenen bestaan. Wat ik in zo'n geval al ten eerste zou doen is eens kijken wat er samen met de computer opstart (hiervoor heb je verschillende mogelijkheden: HijackThis, AutoRuns, BootVis MSConfig, ...).

Autoruns vind ikzelf de beste, en van BootVis weet ik eigenlijk niet vanbuiten tot hoe laat die het opstarten monitort (en of MS het gebruik daarvan nog aanraadt, ik weet dat ze het een tijd sterk afgeraden hebben).

Probeer eventueel ook eens om zo weinig mogelijk mee te laten opstarten (msconfig is daar best handig voor, maar Autoruns heeft ook alle nodige features daarvoor), je moet daarom niet alles uitzetten; enkel de dingen die niet essentieel zijn voor de werking van je computer (ik denk dan bv. aan QuickTime, van die system tray icons voor je grafisch kaart, voor een bepaald stukje software; je virusscanner laat je best WEL mee opstarten).
Oud 17-12-2008, 20:19
Elite!
Elite! is offline
Quicktime vind ik nou niet erg belangrijk. Je kan ook makkelijk je opstartlijst wijzigen met Ccleaner. Kijk ook eens tijdens het opstarten in je taakbeheer welk proces er misschien veel vreet.
Reageren

Regels voor berichten