Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2008, 19:14
Sjenkie
Sjenkie is offline
Beste mensen,

Ik heb vorig jaar mijn HAVO studie afgerond en zit op dit moment in de sollicitatie procedure van de Koninklijke Marechaussee, alleen heb ik 1 probleem.

Mijn Nederlands heb ik afgesloten met een 5, en dat is te weinig. Dat moet namelijk een 6 zijn.

Wie weet waar en hoe ik een bijscholing/cursus kan volgen en of dit officieel erkend is zodat ik daarmee kan bewijzen dat ik wel voldoende taal kennis heb. Alleen deed ik nooit wat op school, en dat was dom.

Iemand suggesties?

En grappen / leuke opmerkingen over "had je maar beter je best moeten doen" mag je voor je houden.
Advertentie
Oud 11-12-2008, 19:35
Verwijderd
Ik denk dat je het beste bij de Koninklijke Marechaussee na kunt vragen wat zij erkennen...dan weet je tenminste zeker dat je het niet voor niets doet. En anders zou je natuurlijk staatsexamen kunnen doen en een deelcertificaat voor Nederlands halen...maar dat duurt misschien langer dan de sollicitatieprocedure (omdat er vaste data staan voor de examens)?
Oud 11-12-2008, 19:41
Sjenkie
Sjenkie is offline
Uiteraard was ik dat van plan.

Het punt is leen wel dat ik eerst met een voorstel wil komen hoe ik dit probleem zelf probeer op te lossen.

Ik had uiteindelijk een 5.15 voor NL, dus het zou geen groot probleem moeten zijn om bij te scholen.

Ik ga morgen sowieso het ROC bellen in mijn buurt, kijken wat zij mij aan kunnen bieden. Ik baal er echt super van, als ik had geweten dat ik bij de KMar wou had ik wel wat harder geleerd.

Tja, van je fouten leer je. Pijnlijke fouten zijn een 2e.
Oud 12-12-2008, 16:31
Nyawa
Deelcertificaat halen bij ROC, NTI, LOI of op VAVO (of ben je nog geen 18?). Of, misschien is dat nog een mogelijkheid maar ik weet niet of dat kan, sommige middelbare scholen deden vorig jaar een proef met januari-examens meen ik me te herinneren. Wellicht kun je op één van die scholen je examen Nederlands overdoen, zodat je in januari al geslaagd kan zijn en in februari met je opleiding kunt beginnen (of kun je pas in september weer instromen?).
Oud 12-12-2008, 17:59
Sjenkie
Sjenkie is offline
Ik heb vandaag met het ROC, de LOI en de KMar gebeld en dit is het resultaat.

Ik ga bij de LOI mijn HAVO Nederlands opnieuw doen, krijg maandag mijn boeken toegestuurd en kan dan met een hoop zelfstudie in mei het officiële examen opnieuw doen. Dit cijfer is rechtsgeldig en staat gelijk als het school diploma dat je normaal krijgt.

Op een ROC had dit ook gekunt, alleen kon ik dan in september pas beginnen en dat is te laat. Ik hoop namelijk in augustus bij de Koninklijke Marechaussee te beginnen.

Deze zijn akkoord gegaan met deze bijscholingscursus en mag dus gewoon meedoen met de keuringen.

Er mag wat mij betreft een slotje op dit topic, aangezien ik mijn antwoord heb gevonden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten