Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2008, 04:36
bagel
bagel is offline
Ik werd maandag wakker en kon amper slikken. Kei zere keel en knallende hoofdpijn.

Toch 't stad in gegaan en 'ontbeten' maar het werd enkel erger. Bij de Apotheker vieze parels gehaald die na 2 dagen nog niet aansloegen.

Gister kon ik nog amper praten. van een andere Apotheker strepsils met lidocaïne (zat ook in die parels) gekregen. helpt een beetje maar niet optimaal.

Verder blijft de hoofdpijn en doen mijn kiezen enorm veel pijn als ik ze elkaar druk. Kan niet eens normaal een broodje eten..

Wat heb ik? Ik weet het zelf niet en vidn het keilastig!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 09:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Klinkt gewoon als een vervelende griep. Zou me er niet teveel zorgen over maken. Even goed uitzieken misschien?
Oud 04-12-2008, 19:22
Verwijderd
Keelontsteking? Griep? Inderdaad uitzieken en als het te lang duurt voor de zekerheid ff langs de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 23:24
bagel
bagel is offline
1 keer, 1 keer heb ik niet de griepprik omdat ik in 'het buitenland' verblijf en dan overkomt me dit!!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 10:21
ecrivaine
ecrivaine is offline
Uhm, de meeste mensen krijgen geen griepprik; is in principe ook niet nodig.
Oud 05-12-2008, 12:59
Gedoemd
Gedoemd is offline
Keelontsteking, lijkt me. Heb je aanslag op je amandelen?
Oud 05-12-2008, 14:04
Daboman
Daboman is offline
Stevige keelpijn duurt altijd een tijdje. Bij flinke keelpijn helpen die strepsils en al die zooi niet echt meer. Er staat vaak ook niet voor niets bij "bij beginnende keelpijn" Waarschijnlijk is er niets ernstigs aan de hand. Als er na 6 dagen geen verbetering optreedt is het misschien toch verstandig om naar de huisarts te gaan.
Oud 05-12-2008, 15:48
KiMZz
KiMZz is offline
Je kunt beter een antibiotica kuur halen bij de dokter voor je keelpijn, ik heb ooit eens een week met keelpijn op bed gelegen en op de 6e dag was ik naar de dokter gegaan. Ik kreeg antibiotica en 2 dagen later was t over
Oud 05-12-2008, 15:56
blablatje
blablatje is offline
Waarschijnlijk was dat zonder antibiotica ook wel gebeurd, want keelontsteking komt bijna altijd door een virus. Alleen als je er koorts bij krijgt heeft het zin om aan antibiotica te denken.

Strepsils werken trouwens ook nauwelijks, je kunt net zo goed op een dropje sabbelen en dat geeft tenminste geen kans op bijwerkingen.

Nee, TS, je hebt gewoon een flinke keelontsteking en dat is echt niet zo'n drama. Doe gewoon een paar daagjes rustig aan, zorg dat je genoeg blijft drinken, het gaat vanzelf over.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 15:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
1 keer, 1 keer heb ik niet de griepprik omdat ik in 'het buitenland' verblijf en dan overkomt me dit!!
Jeetje, je doet alsof je dood gaat zeg. Iedereen heeft wel eens een griepje of keelontsteking. En als je echt griep hebt kom je niet eens op het idéé om je bed uit te gaan, laat staan nog even buiten de deur ontbijten

Tuurlijk, het is hartstikke vervelend als je een hele zere keel hebt en ook nog hoofdpijn, maar het gaat wel weer over. En als het een week aan blijft en niet minder wordt, even naar de dokter. Tot die tijd ijswater drinken, dropjes eten en je warm kleden.
Oud 05-12-2008, 17:23
Verwijderd
Citaat:
De griepprik beschermt alleen tegen griep, niet tegen keelontsteking en verkoudheid.

Hibitane en ijsjes helpen vaak nog het beste.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 17:34
marrel
marrel is offline
Bovendien helpt de griepprik maar tegen een aantal griepvirussen, wat ze dit jaar verwachten. Dus dan heb je nog geen 100% garantie. Gewoon ff rustig aan en niet te paniekerig doen. Apotheekbezoeken heeft ook niet zo veel zin. Gewoon bij de kruidvat wat vicks halen, of dropjes ofzo en jezelf de rust geven om uit te zieken.
Oud 05-12-2008, 17:37
Verwijderd
Idd, haal snoepjes die je keel wat kunnen verzachten, zorg dat je genoeg drinkt (thee met honing vind ik altijd lekker als ik keelpijn heb) en dan gaat 't vanzelf over
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 13:25
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Bovendien helpt de griepprik maar tegen een aantal griepvirussen, wat ze dit jaar verwachten. Dus dan heb je nog geen 100% garantie. Gewoon ff rustig aan en niet te paniekerig doen. Apotheekbezoeken heeft ook niet zo veel zin. Gewoon bij de kruidvat wat vicks halen, of dropjes ofzo en jezelf de rust geven om uit te zieken.
Maar als je hem jarenlang haalt heb je wel een flink aantal soorten gezien, dus je bescherming wordt in de loop van de jaren steeds beter. (maar idd, alleen tegen griepvirussen en niet tegen verkoudheidsvirussen en anderen omdat dat hele andere beestjes zijn)
Oud 06-12-2008, 14:08
marrel
marrel is offline
Citaat:
Maar als je hem jarenlang haalt heb je wel een flink aantal soorten gezien, dus je bescherming wordt in de loop van de jaren steeds beter. (maar idd, alleen tegen griepvirussen en niet tegen verkoudheidsvirussen en anderen omdat dat hele andere beestjes zijn)
Ow oke, ik wist niet hoelang ze werkzaam bleven en ging uit van max een jaar. *weer wat heeft geleerd*
Oud 06-12-2008, 15:26
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Verder blijft de hoofdpijn en doen mijn kiezen enorm veel pijn als ik ze elkaar druk. Kan niet eens normaal een broodje eten..!!
Dit klinkt als een bijholte ontsteking:

Citaat:
In de bovenkaak het aangezicht of het voorhoofd voelt u druk of pijn. Vooral boven de wortels van de bovenste tanden en kiezen kan het gevoelig zijn. Kauwen of voorover bukken kan de pijn opwekken of verergeren. Meestal zit de ontsteking maar aan één kant, soms met zwelling van een wang. De andere kant geeft dan geen klachten. Een neus- en bijholte-ontsteking kan met koorts gepaard gaan.
Citaat:
Een neus- en bijholteontsteking gaat meestal binnen een tot vier weken vanzelf over.
Kan inderdaad erg vervelend zijn, maar zoals al gezegd, bij een echte griep ben je bijna te ziek om naar de wc te gaan, laat staan dat je nog naar de apotheek kunt fietsen.
Oud 07-12-2008, 02:20
bagel
bagel is offline
Uitleg: Ik woon op het moment in Belgie. Als je hier ziek bent heb je een doktersbriefje nodig, nu heb ik GEEN idee hoe dat in zijn werk gaat dus ik ontloop de dokter liever. In Nederland zijn de Strepsils enkel zuigsnoepjes met een lekker smaakje maar in Belgie heb je schijnbaar andere. Lidocaïne is een verdovend middel en daardoor gingen mijn tanden 'gek' doen.

Nu was ik gister zo stoer om te denken dat het over was en heb ik niets geslikt en gedaan.. En nu is mijn keelpijn dus weer terug haha

Maar in veel mindere mate dan eerst dus ik zal nog wat Strepsils slikken en dan moet het over zijn bedankt voor de tips,

Oja en ik krijg ik heb elk jaar een griepprik vanwege m'n astma en omdat er in de eerste 2 berichten het woord griep viel....

enfin, mercikes
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten