Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij ieder vak moet je wel een keer presenteren voor de werkgroep (15 tot 30 mensen) waar je dan inzit idd.. En je mag het ook soms samen doen of zelfs in een groepje.
Ik vind presenteren ook nog steeds niet leuk, en je merkt ook aan iedereen dat ze een beetje zenuwachtig blijven. Maarja, het hoort erbij ![]() |
![]() |
|
Mja presenteren hoort er gewoon bij.
![]() Maar je hebt eigenlijk dus niet heel veel college uren per week? (ik weet verder niet hoe het met andere studies zit dus misschien is het wel normaal, het komt mij gewoon als weinig over ![]() En aangezien je 3e jaars bent, neem ik aan dat je het leuk vindt?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Hee ik ben nu net begonnen met de studie theaterwetenschappen aan de UvA en het is echt superleuk!
Je zit niet heel veel op school, ik heb ong 12 uur in de week les (3 hoorcolleges en 2 werkgroepen) en je hebt iig het eerste blok iedere week een voorstelling die je moet bezoeken, welke staat van tevoren vast. Je hebt gelukkig wel een keuze in de dag en het is ook bijna allemaal in Amsterdam, dus dat is wel fijn. In de werkgroep bespreek je die voostellingen en moet je analyses enzo maken en uiteindelijk krijg je essayvragen over de voorstellingen in je tentamen. Verder lees je veel toneelstukken en vooral het college Dramaturgie vind ik onwijs leuk! Het vak theaterwetenschap zelf is wel erg theoretisch, maar wel ok. De sfeer is bij ons wel grappig, want er zitten heel veel afgewezen acteurs, dansers en theatermakers bij dus iedereen heeft eigenlijk wel ervaring met theater, hoewel sommigen maar weinig...dat is echt heel grappig ![]() En we zitten maar met 40 man op de opleiding dus dan kan je iedereen goed leren kennen! Ik vind het iig een hele goede keuze, maar ik ben nog maak 5 weken bezig, dus t kan nog omslaan ![]() haha ik hoop dat ik wat bruikbare info heb gegeven! |
![]() |
|
![]() |
tja, een dramaturg is eigenlijk de adviseur van de regisseur die op alle dramatische aspecten let van een voorstelling. Je leert dus vanalles over gebruik van ruimte, het kiezen van een tekst, vormgeving enz...en in de werkgroep van dramaturgie lees je stukken en bekijk je ook iedere week een voorstelling, zodat je die dan weer kan analyseren.
Klinkt een btje saai, maar het is echt heel interessant en ook heel leuk! eigenlijk iedereen is enthousiast over dit vak, dus dat zit wel goed ![]() |
![]() |
|
![]() |
ja ik ben altijd heel erg fan van musicals en grote zaal voorstellingen, en bij deze studie leggen ze heel erg de nadruk op toneel en ook veel kleine zaal, vlakke vloer toneel. Dat is ook heel leuk en veel meer geschikt als studieobject, dus ik vind het wel logisch, maar wel jammer... Ik denk dat je bij film en televisiewetenschap meer met commerciele dingen bezig bent. Maar ik heb nog geen spijt van mijn keuze!
|
![]() |
|
![]() |
Ik doe nu nog CIW in Utrecht, dat krijg je in het 1e jaar ook les met TFTW studenten. In het 1e blok heb je: Geschiedenis v/h medialandschap. In een collegezaal met uhmm 500 mensen? Op dinsdag en donderdagavond heb je dan die hoorcolleges van dat vak, dat was vorig jaar al zo, dit jaar al zo en dus ook volgend jaar. Dan ben je op die 2 dagen om 19 00- 19 30 pas klaar. Dus hoop dat je dan niet ver van Utrecht moet reizen of gewoon een kamer neemt. Want ik was altijd pas rond 9 uur thuis, dat was ontzettend vermoeid.
En over het vak zelf dat was een ongelovelijk saai vak, vooraf stond bekend dat de meeste mensen dit vak niet halen en zelfs mensen uit jaar3 dit vak nog moeten halen. Maar het tentamen was echt heel simpel. Net als het andere vak uit blok1(maar die krijgen TFTW studenten niet). Het niveau ligt niet echt hoog bij deze studies, het leeswerk is ook belachelijk weinig in tegenstelling tot andere WO-studies. In mijn optiek is deze studie niet echt WO-waardig.De uitdaging is gewoon heel ver te zoeken. En daarom ben ik van plan in september te beginnen met Bedrijfs of Fiscale Economie. Nu zit ik in blok2 en heb ik elke dinsdagmiddag 3uurtjes filmcollege, dat is wel leuk. Voor het vak Beeld&Geluid dat moeten TFTW studenten ook volgen als ik me niet vergis.(Elk blok hebben we wel een vak die TFTW studenten ook volgen). En dat vak slaat werkelijk nergens op. Je moet met een groepje een commercial analyseren. Shot voor shot. Ik heb ondanks mn 15 studiepunten tot nu behaald van de 15, heel erg de pest in deze studie. Dus ik weet ook niet of ik het einde van dit jaar zal gaan halen. Uhmm...over de sfeer. Over het algemeen komen er wel leuke beschaafde mensen op de opleiding, weinig aso's gezien in tegenstelling tot wat ik over andere universiteiten/steden hoor. Maar verder is de omgeving heel erg saai. Je hebt op zoveel plekken les. De ene x daar, de ander x weer op de Uithof en kan je weer 20min reizen. Dus mijn advies is als je deze studie wil doen, doe het dan in Amsterdam. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar hierover loopt nog een hele klacht en de studenten die hun cijfer pas op maandagmiddag hadden gekregen pleiten voor een extra-herkansing. Brief is al aan de examencomissie gestuurd. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|