Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2001, 15:47
Joshi
Joshi is offline
Is Grieks moeilijk? Is het moeilijker dan Latijn of is Latijn moeilijker dan Grieks???

-xxx-
groetjes van joshi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2001, 16:17
Ellun
Ellun is offline
Ik denk dat Grieks iets moeilijker is, maar ook leuker.
Oud 26-12-2001, 16:40
Verwijderd
ik weet niet of 't moeilijker of makkelijker is dan latijn maar als je het wilt en latijn ook kunt leren zul je grieks vast kunnen
als je nou een 3 staat voor latijn, dan weet ik 't niet

Grieks vind ik wel leuker dan latijn.

En de hoofdstukken 4 t/m 9 heb ik inmiddels helemaal alleen doorgewerkt, dus wat dat betreft is 't best te doen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 21:25
Joshi
Joshi is offline
Hoe bedoelde: leuker?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 07:44
Verwijderd
Citaat:
Joshi schreef:
Hoe bedoelde: leuker?
weet ik eigenlijk niet
je vind 't gewoon leuker, of niet

oja,ik vind 't wel leuk dat er heel veel griekse woorden zijn (en dat is in 't latijn niet zo) die je in 't nederlands herkent.
Je hebt er in de praktijk iets meer aan dan latijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 18:06
Onbekende
Onbekende is offline
Ik vond altijd dat Grieks moeilijker en leuker was, maar nu vind ik heb eigenlijk alleen nog maar moeilijker dan Latijn. Het is een beetje te moeilijk en Latijn gaat nog wel goed. Maar ik denk dat toch Grieks vaak leukere teksten heeft en zo. Ik kan niet echt duidelijk zeggen waarom.
Oud 29-12-2001, 17:32
NY
NY is offline
Ik heb nu allebei en het verschilt steeds. In het begin (eerste paar maanden) vond ik latijn makkelijker en nu grieks. Het hangt gewoon van de soort teksten af.
Voor grieks moet ik wel veel woordjes en grammatica leren en voor latijn niet.
Oud 08-01-2002, 14:44
Seneca
Seneca is offline
De meeste mensen vinden Grieks (iets)moeilijker dan Latijn, dat zal wel door het alfabet komen denk ik. Maar dat maakt het natuurlijk wel een grotere uitdaging om te vertalen/leren. Ik hoor ook vaak van mensen dat ze de Griekse cultuur boeiender vinden, die is iets 'warmer' dan de Romeinse. Het leuke is wel weer dat de Romeinen onzettend veel van de Grieken gejat hebben. Echt te scheiden zijn ze niet, ik kan echt niet zeggen of ik Grieks nu leuker vind dan LAtijn of andersom. Ze hebben allebei mooie en minder mooie kanten, maar 'de weegschaal is in balans'zeg maar. Daarom heb ik ze ook allebei gedaan te moeilijk om te kiezen. Ik zou het gewoon ff proberen, dan kom je er vanzelf achter wat je ervan vindt. Er zijn ook mensen die een grote hekel hebben aan Grieks, en niet aan Latijn, dus je weet maar nooit...
Oud 08-01-2002, 21:08
miss nice girl
miss nice girl is offline
bij Latijn geen woordjes en gram
man ikke zit daar ontzettend lang aan te leren voor Grieks ook ma de lerares grieks kan veel beter uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 16:09
Trebbor
Trebbor is offline
Ik doe zelf latijn, maar het is voor iedereen verschillend wat je het leukst vindt of het beste kan. over het algemeen is het zo dat latijn een wat logischere manier van vertalen heeft en dat grieks vaak wat vrijer vertaald kan worden. voor mij was het grootste struikelblok bij grieks het alfabet; ik kon gewoon niet snel een tekst 'scannen' om een woord te zoeken. om er achter te komen wat voor jou het leukste is moet je gewoon de tijd nemen.
Oud 14-01-2002, 13:31
Witch Lover
Witch Lover is offline
ik denk dat grieks makkelijekr en leuker is!
Oud 14-01-2002, 15:31
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Ik vind Grieks moeilijker dan Latijn (maar absoluut niet vanwege het alfabet - dat mag geen blokkade zijn).
Oud 14-01-2002, 18:29
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Ik vind Grieks moeilijker dan Latijn (maar absoluut niet vanwege het alfabet - dat mag geen blokkade zijn).
Toch vind ik het alfabet wel een blokkade. Ik kan alle letters goed lezen, maar toch is het voor mij minder toegankelijk dan Latijn. Ik kan lang zo snel de woorden niet herkennen (ik heb het idee dat deze zinsbouw niet helemaal klopt, maar ik zie even niet wat er nou niet klopt).
Oud 15-01-2002, 09:00
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Toch vind ik het alfabet wel een blokkade. Ik kan alle letters goed lezen, maar toch is het voor mij minder toegankelijk dan Latijn. Ik kan lang zo snel de woorden niet herkennen (ik heb het idee dat deze zinsbouw niet helemaal klopt, maar ik zie even niet wat er nou niet klopt).
Ik vergeet Griekse woorden ook sneller dan Latijnse en, toen ik me een tijdje geleden heb verdiept in het hiërogliefenschrift (een schriftsysteem dat nog meer afwijkt van het Latijnse alfabet - maar niet eenduidig alfabet is te noemen), vergat ik de Egyptische woorden nog sneller dande Griekse (het zou me benieuwen hoeveel ik daar nu nog van weet - ik denk nog geen 50%). Dit zou erop kunnen wijzen dat de vorm van de gebruikte tekens inderdaad invloed heeft op de perceptie en assimilatie ervan - maar eigenlijk zou je ervoor moeten zorgen dat dat niet het geval is door ze simpelweg vaker te leren dan b.v. de Latijnse woorden.
Oud 15-01-2002, 10:10
John-17
John-17 is offline
ik merkte dit bij Grieks ook inderdaad
misschien moet je je hersenen aan proberen te passen aan het alfabet, door het vaak te bestuderen
Grieks heb ik inmiddels niet meer
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 18:42
Verwijderd
Ik vind Grieks moeilijker dan Latijn. Qua grammatica voor latijn hoef ik niet veel meer te doen maar als we een proefwerk Grieks krijgen moet ik meestal alles herhalen(en elke keer vergeet ik het ook weer)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 21:47
Lollypopje
Lollypopje is offline
Ik doe grieks en latijn in 6 gym en heel vaak wordt mij gevraagd (vooral door 3e klassers die moeten kiezen) wat moeilijker is. De overgang van 3 latijn naar 4 latijn is heel groot vergeleken met grieks. Maar na een paar maanden ben je dan aan het niveau gewend. Op dit moment vind ik Latijn makkelijker dan Grieks en alletwee even leuk, daarom ga ik t ook studeren volgend jaar
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 22:10
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Ik zit nu in de 5e en ik vind Grieks makkelijker, omdat ik de naamvallen makkelijker vind. Deze zijn vaak te herkennen aan het lidwoord, in tegenstelling tot bij het Latijn. (Maar ja, de naamvallen van Latijn ken ik dan ook niet zo goed...)
Reageren

Regels voor berichten