Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vond altijd dat Grieks moeilijker en leuker was, maar nu vind ik heb eigenlijk alleen nog maar moeilijker dan Latijn. Het is een beetje te moeilijk en Latijn gaat nog wel goed. Maar ik denk dat toch Grieks vaak leukere teksten heeft en zo. Ik kan niet echt duidelijk zeggen waarom.
|
![]() |
Ik heb nu allebei en het verschilt steeds. In het begin (eerste paar maanden) vond ik latijn makkelijker en nu grieks. Het hangt gewoon van de soort teksten af.
Voor grieks moet ik wel veel woordjes en grammatica leren en voor latijn niet.
|
![]() |
De meeste mensen vinden Grieks (iets)moeilijker dan Latijn, dat zal wel door het alfabet komen denk ik. Maar dat maakt het natuurlijk wel een grotere uitdaging om te vertalen/leren. Ik hoor ook vaak van mensen dat ze de Griekse cultuur boeiender vinden, die is iets 'warmer' dan de Romeinse. Het leuke is wel weer dat de Romeinen onzettend veel van de Grieken gejat hebben. Echt te scheiden zijn ze niet, ik kan echt niet zeggen of ik Grieks nu leuker vind dan LAtijn of andersom. Ze hebben allebei mooie en minder mooie kanten, maar 'de weegschaal is in balans'zeg maar. Daarom heb ik ze ook allebei gedaan
![]()
|
![]() |
Ik doe zelf latijn, maar het is voor iedereen verschillend wat je het leukst vindt of het beste kan. over het algemeen is het zo dat latijn een wat logischere manier van vertalen heeft en dat grieks vaak wat vrijer vertaald kan worden. voor mij was het grootste struikelblok bij grieks het alfabet; ik kon gewoon niet snel een tekst 'scannen' om een woord te zoeken. om er achter te komen wat voor jou het leukste is moet je gewoon de tijd nemen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik doe grieks en latijn in 6 gym en heel vaak wordt mij gevraagd (vooral door 3e klassers die moeten kiezen) wat moeilijker is. De overgang van 3 latijn naar 4 latijn is heel groot vergeleken met grieks. Maar na een paar maanden ben je dan aan het niveau gewend. Op dit moment vind ik Latijn makkelijker dan Grieks en alletwee even leuk, daarom ga ik t ook studeren volgend jaar
![]() |
![]() |
|
Ik zit nu in de 5e en ik vind Grieks makkelijker, omdat ik de naamvallen makkelijker vind. Deze zijn vaak te herkennen aan het lidwoord, in tegenstelling tot bij het Latijn. (Maar ja, de naamvallen van Latijn ken ik dan ook niet zo goed...)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zijn Vrouwen Nou Zo Moeilijk Of Mannen Nou Zo Makkelijk? JonathanJohnson | 20 | 19-01-2010 17:54 | |
Liefde & Relatie |
Moeilijk om hem los te laten Anijs | 22 | 01-08-2005 12:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Wat vind je moeilijk? Black Sugar | 13 | 02-10-2002 22:39 | |
ARTistiek |
Wat vind je moeilijk? Black Sugar | 13 | 02-10-2002 22:39 | |
Games |
Soldier of fortune 2 single player moeilijk Hellracer_NL | 8 | 07-06-2002 07:26 |