Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2008, 15:31
remy476
remy476 is offline
Ik ben nu bezig met mijn laatste lerarenopleiding, maar weet dat dit het toch niet helemaal is (onder mijn niveau/ geen voldoening). Vandaar dat ik verder ben gaan kijken naar wat me leuk lijkt om te gaan studeren. Nu lijkt NID me wel een interessante opleiding maar hier weet ik vrijwel niets vanaf.

Op internet zie ik dat de meeste studenten die dit volgen een MBO studie van tevoren hebben afgerond. Dus ik ga nu twijfelen of het ook wel iets is voor iemand die nog niet veel van deze sector afweet.

Zijn er misschien mensen die van HAVO of VWO afkomen en die ook deze studie hebben gekozen? Ik heb zelf VWO gedaan.
Oud 04-12-2008, 18:15
remy476
remy476 is offline
up
Oud 04-12-2008, 18:47
Pater Noster
Pater Noster is offline
Even wat dingen verduidelijken hier. Gaat het hier om de hbo-opleiding op de Hogeschool Zuyd?

Citaat:
Ik ben nu bezig met mijn laatste lerarenopleiding, maar weet dat dit het toch niet helemaal is (onder mijn niveau/ geen voldoening).
Je hebt dus meerdere lerarenopleidingen gedaan? Probeer het wat te verduidelijken. Ik neem aan dat je regulier hbo volgt.

Citaat:
Nu lijkt NID me wel een interessante opleiding maar hier weet ik vrijwel niets vanaf.

Op internet zie ik dat de meeste studenten die dit volgen een MBO studie van tevoren hebben afgerond. Dus ik ga nu twijfelen of het ook wel iets is voor iemand die nog niet veel van deze sector afweet.
Het is normaal dat als je van de middelbare school komt je geen specifieke vakkennis hebt gehad waardoor je 'veel' van te voren zou weten over een vervolgopleiding. Dit is dan ook niet van belang omdat je op hbo vanaf het begin begint. Ze vragen dus geen specifieke kennis.

Hoewel jij dus leest dat veel mensen hiervoor een mbo opleiding hebben gedaan, is het dus echter geen must om dat gedaan te hebben. Het is uiteraard alleen maar voordelig, en daarom krijgen mbo'ers ook een verkort (3-jarig) traject aangeboden.

Citaat:
Zijn er misschien mensen die van HAVO of VWO afkomen en die ook deze studie hebben gekozen? Ik heb zelf VWO gedaan.
Normaal gesproken zijn de meeste mensen op een hbo-opleiding afkomstig van de middelbare school (havo of vwo), dus gek is het zeker niet.
Wat ik niet snap is dat je zegt dat je aan je laatste lerarenopleiding bezig bent. Hbo dus. Hierboven zeg je weer dat je vwo hebt. Mocht je beiden hebben heb je sowieso een voorsprong omdat je hbo na hbo gaat doen, meestal mag je dan al een hbo opleiding in 2-3 jaar volgen. Zelfs met vwo krijg je al een 3-jarig traject aangeboden op het hbo.

Ik zou me dus niet al te druk maken over het niveau, zorg alleen wel dat als je het echt interessant vindt jezelf er ook in verdiept. Lees op de site en google wat naar de toekomstige banen, dat weet je vanzelf waar je mee te maken krijgt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 15:40
remy476
remy476 is offline
Ja er staat een fout in mijn eerste post. Ik ben bezig met mijn laatste jaar van de lerarenopleiding van het basisonderwijs.

Volgens mij is het niet zo dat ik nu het NID traject verkort kan gaan volgen omdat ik VWO (en straks) een HBO heb afgerond. Er staat duidelijk in de brochure en internetsite dat je alleen kan verkorten als je MBO in die richting hebt afgerond. Dat maakt mij verder ook niet uit.

Ik was alleen aan het twijfelen omdat ik zie dat velen toch een MBO van te voren hebben gedaan.
Reageren

Regels voor berichten