Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2008, 12:55
Ndimension
Ndimension is offline
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn ogen weer eens laten meten (ze zijn achteruit gegaan) en de opticien vertelde me dat ik last heb van vaatingroei en ik kan voorlopig beter geen lenzen meer dragen. Goed, deze week of anders volgende dan maar op zoek naar een bril.

Punt is alleen, ik wil af en toe ook wel eens lenzen dragen. Het lijkt me best vervelend om de hele dag met een bril rond te lopen. Vooral met slecht weer of juist erg warm weer. Daarom ben ik nu op zoek naar daglenzen. Maar wat zijn nu goede daglenzen (merken?). Paar jaar geleden droeg ik daglenzen van Het Huis Van Maren, daarna overgestapt naar de goedkope lenzen van de Kruidvat. Maar over beide ben ik niet echt tevreden. Ik zoek vooral lenzen die erg zuurstofdoorlatend zijn. Dus ik ben op zoek naar hoogwaardige lenzen, ze mogen best wel wat kosten... Ik denk €100 (iets meer/minder kan ook wel) voor 90 paar. Ik heb al gekeken op lensway.nl en toplenzen.nl enz, maar ik zou echt niet weten welke lenzen nu het beste zijn.

Dus iemand tips/ervaringen?
Oud 18-12-2008, 15:40
Dith
Dith is offline
Ik zweer bij Acuvue!
Heb dan wel geen 1dagslenzen maar tweewekelijkse en kan geen "normale" zachte (al helemaal geen harde) lenzen dragen omdat mijn traanvocht van slechte kwaliteit is. Ik heb hierdoor dus siliconen hydrogel lenzen en die van acuvue bevallen mij echt het best.
Ik heb ook weleens een doosje 1dagslenzen gehad (bv. voor vakantie etc.), ook van Acuvue maar ik weet dus niet of die dan ook van siliconen hydrogel zijn gemaakt.
Oud 18-12-2008, 16:58
Ndimension
Ndimension is offline
Die silicone hydrogel lenzen lijken me wel wat. Acuvue heeft ze helaas niet in daglenzen, voorzover ik kan zien. Maar heb je ook wel eens "normale" lenzen (dus geen hydrogel) gedragen? Zo ja, merk je daar veel verschil tussen?
Oud 18-12-2008, 17:04
Ndimension
Ndimension is offline
http://www.toplenzen.nl/focus-dailie...ay-comfort.php

Dit lijkt me wel wat. Iemand daar ervaring mee?
Oud 18-12-2008, 17:49
Roos
Roos is offline
Ik heb focus dailies. Draagcomfort is hoog: ik heb er nooit last van, hoogstens als ik plotseling vanuit een warme kroeg o.i.d. de koude buitenlucht instap (even 3x goed knipperen en dan is het weer over). Geen jeuk, rode, droge ogen ofzo.

Bij de meeste opticiens kan je (denk ik) wel een setje gratis uitproberen? Als je tenminste naar een goede opticien gaat. Dan kan je gelijk wat objectieve info krijgen over zuurstof doorlaatbaarheid enzo.
Oud 18-12-2008, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou denk ik allereerst je opticiën vragen. Eventueel kan je ook vragen of bepaalde lenzen die je in gedachten hebt geschikt zijn voor jouw ogen. Dan voorkom je ook nog meer ellende. Ik zou namelijk geen risico's willen lopen met m'n ogen.
Oud 18-12-2008, 21:22
Dith
Dith is offline
Citaat:
Die silicone hydrogel lenzen lijken me wel wat. Acuvue heeft ze helaas niet in daglenzen, voorzover ik kan zien. Maar heb je ook wel eens "normale" lenzen (dus geen hydrogel) gedragen? Zo ja, merk je daar veel verschil tussen?
Ik heb zo'n beetje alle soorten lenzen gehad die er maar zijn . Na een hoop merken en soorten zachte lenzen had de oogarts besloten dat ik alleen maar harde lenzen kon dragen, dat heb ik een jaar geprobeerd maar dat was een ramp (bleef pijn hebben, durfde ze op een gegeven moment zelfs niet meer in te doen omdat ik te bang was voor de eventuele pijn) en uiteindelijk ben ik op siliconen hydrogel lenzen uitgekomen (die waren toen pas net in het assortiment zeg maar).
Dus ik merk zéér zeker een enorm verschil, ik kan mijn lenzen nu van 's ochtends 6 tot 's nachts 3 inhouden zonder ook maar één keer het gevoel van droge ogen te hebben en bij elke controle blijkt dat mijn ogen er ook geweldig goed op doen.

Maar goed, aangezien ze ze niet hebben in daglenzen is mijn antwoord eigenlijk een beetje nutteloos haha.

EDIT: Ha, ik heb wel eendags-hydrogel-lenzen gevonden! Op lensway.nl staan de Dailies AquaComfort Plus die volledig voldoen aan jouw beschrijving .
Oud 18-12-2008, 22:45
Ndimension
Ndimension is offline
Ah, dat klinkt wel heel erg goed. Morgen maar eens die lenzen bestellen dan, thanks!

@Daantje

Overleggen met de opticien doe ik in ieder geval niet. Het was nogal een rare gozer die me hielp. In de vakantie ga ik denk nog wel even naar de oogarts voor een goede controle en meer advies. Maar het lijkt me niet dat 2 - 3 keer per week lenzen dragen een probleem moet zijn, vooral niet als ze erg goed zuurstof doorlaten. Dat is immers de oorzaak van vaatingroei, te weinig zuurstof en kwalitatief slechte lenzen.

In ieder geval, bedankt voor de reacties! Morgen dus die Dailies AquaComfort Plus lenzen bestellen.
Oud 18-12-2008, 22:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En zelfs al draag je ze maar een paar dagen per maand, als je ze goed in de vloeistof doet en die regelmatig ververst kan je die twee weken lenzen dan toch ook best daarvoor gebruiken?
Oud 18-12-2008, 22:51
Ndimension
Ndimension is offline
Mwah, misschien wel. Maar ik vergeet altijd hoe lang ik die lenzen al draag en vaak ben ik ook te lui om de vloeistof te verversen enzo

Daarnaast vind ik het idee om elke dag verse lenzen in te doen erg fijn.
Oud 18-12-2008, 22:53
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
En zelfs al draag je ze maar een paar dagen per maand, als je ze goed in de vloeistof doet en die regelmatig ververst kan je die twee weken lenzen dan toch ook best daarvoor gebruiken?
Hmm bij mij werkte dat niet. Als ik een nieuw setje maandlenzen gebruikte, moest ik ze na 1-1,5 week weggooien omdat mijn ogen ontzettend pijn deden. Ik maakte mijn lenzen dageljks schoon en ik ververste de vloeistof ook iedere dag.
Maar dat kan bij iedereen anders zijn natuurlijk.

Ik drag nu SofLens daily disposable van Bausch & Lomb. Zijn voor mij perfect.
Oud 19-12-2008, 00:09
Verwijderd
Wat betreft je aankoop van je bril: DOE HET VOOR 2009! Je kunt dan de kosten van je bril aftrekken bij de belasting. Als je inkomen hoog genoeg (en je bril duur genoeg) kun je soms zelfs een bril gratis uitzoeken!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 09:46
Ndimension
Ndimension is offline
Hmm, afgelopen vrijdag die lenzen besteld en ze waren dezelfde dag verstuurd, maar nog niks ontvangen.

Ik zoek nu nog een goede opticien. Vorige week woensdag heb ik bij Specsavers mijn ogen laten meten. Gisteren heb ik daar een bril gekocht. Bril zou pas 15-01 klaar zijn (wtf?) en ik moest meteen de hele mep vooruit betalen.... Nu ben ik net gebeld en moet ik opnieuw mijn ogen laten testen omdat de vorige keer mijn gegevens blijkbaar nooit zijn opgeslagen. Dus. Ik ga zodadelijk terug naar Specsavers en annuleer de hele boel daar. Wat een achterlijk ongeregeld zooitje daar. Maar goed, kent iemand dus een goede opticien? Zonder belachelijk lange wachttijden en waar je niet meteen de hele boel vooruit moet betalen en waar ze wel goed met je gegevens omgaan?
Oud 23-12-2008, 10:01
Dith
Dith is offline
Vergeet niet dat het bij de post vreselijk druk is ivm kerst he. Dan is het logisch dat het allemaal wat langer duurt .

En ik vind een goede opticien iemand die onafhankelijk is, dus niet onder een keten valt en waar alles wat persoonlijk is en dergelijke. Hoewel ik ook wel goede verhalen over 't Huis heb gehoord.
Oud 23-12-2008, 10:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Onafhankelijke opticiens inderdaad. Mijn bril was in een week klaar en we kregen gewoon een rekening thuisgestuurd. En er werd ook meteen een ding opgesteld voor de verzekering (aangezien ik een deel van mijn bril + een half jaar lenzen vergoed krijg). Daarbij zijn ze vaak vakkundiger en maken ze ook niet domme dingen als gegevens niet opslaan. Meestal schrijven ze de gegevens over op je persoonlijke kaart.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 13:27
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
En ik vind een goede opticien iemand die onafhankelijk is, dus niet onder een keten valt en waar alles wat persoonlijk is en dergelijke.
Ja, dit

Ik zit ook gewoon bij een onafhankelijke opticiën. De brillen zijn daar wel wat duurder (mijn glazen zijn 60 euro per stuk, ontspiegeld en ontkrast) en de monturen zijn bijna allemaal merk (dus 100-200 euro gemiddeld), maar de service is echt geweldig

Mijn vorige bril gingen de pootjes steeds van stuk. Twee keer gratis nieuwe pootjes gekregen, daarna een nieuwe bril uitgezocht en de glazen gratis gekregen.

En het duurt meestal 1 tot 2 weken voordat je bril klaar is. Misschien nu met de feestdagen wat langer, omdat veel bedrijven dicht zijn tussen kerst en oud en nieuw.
Oud 23-12-2008, 14:40
Ndimension
Ndimension is offline
Ik neem mijn woorden terug over Specsavers.

Ik ben vanmiddag langs geweest en heb een goed gesprek gehad met ze. Resultaat: ik kon de bril vandaag meenemen en als extra heb ik ontspiegelde glazen erbij, voor nop. Ze hebben me netjes geholpen en mijn klacht serieus genomen.

Maar goed, nu nog wachten op die lenzen...
Oud 23-12-2008, 15:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Zozo, goed geregeld. Fijn.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 17:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is nu bij opticiëns ook extra druk omdat veel mensen nu nog een bril of lenzen aanschaffen omdat ze het nu nog af kunnen trekken bij de belastingdienst en volgend jaar niet meer. Mijn bril is ook van de Specsavers en ik ben er juist wel over te spreken. Het verschilt wel per vestiging. Ik vind het in elk geval al beter dan Hans Anders. Daar vind ik het personeel vervelend en volgens hun had ik een min-sterkte in plaats van een plus-sterkte

Regels voor berichten