Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2001, 21:44
sweet angel
sweet angel is offline
snijden...

ik snij en ik voel de pijn,
ik zie het bloed lopen,
en ook al weet ik het zeker,
dat ik dit moet doen,
ergens zegt een stem,
dit moet je niet doen...
dit is niet goed...
en toch snij ik door,
en laat ik het bloed lopen,
langs mijn hand,
en druppelend langs mijn vinger toppen,
ineens zie ik waar ik mee bezig ben,
en ik stop met snijden,
het mes valt op de grond,
gelukkig weer op tijd gestopt,
maar ik vraag me af,
als die stem er niet zou zijn,
was ik dan ook gestopt of was ik doorgegaan tot het eind...

veel liefs sabine...
Oud 08-09-2001, 11:34
lucy
lucy is offline
Oww mensen, dit is weer ow zo herkenbaar voor mij. Ik kon het ook weer niet laten, ben een tijdje gestopt, maar ben weer begonnen. Ik kon het niet laten, ik moest die pijn voelen, ik moest dat bloed zien druppen, dat geeft me een goed gevoel, ook al weet ik dat ik op een gegeven te ver kom, dat ik niet meer kan stoppen en dat het dan te laat is. Er gaat niks door me heen als ik het doe, ik vind het niet stom van mezelf. En er zegt niks in mijn hoofd dat het niet goed is, maar juist het andere.
Ik kan niet tegen je zeggen, stop hier mee, voordat het te laat is, omdat ik het zelf ook niet eens kan. Maar probeer het, leg dat mesje ver van je weg, zodat je er niet makkelijk bij kan, ga aan andere dingen denken, als je jezelf weer wilt pijnigen, ga een vriend of een vriendin bellen, zodat je afleiding hebt. Probeer het, voordat het echt te laat is.....
take care
liefs miekje
Oud 08-09-2001, 11:55
DrPain
DrPain is offline
Bij mij was het anders om een stem zei juist dat ik het moest doen, en ik wist dat het slecht was en dat ik het niet moest doen. En toch deed ik het.
Oud 08-09-2001, 12:15
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Nee...
Oud 08-09-2001, 12:56
sweet angel
sweet angel is offline
hoi allemaal...

ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren.
ik kan wel zeggen stop ermee maar ik kan zelf niet stoppen.
met die stem bedoel ik een vriend van me hij is ver de enige in mijn vrienden kring die het weet hij is er bij toeval achter gekomen.
hij is de gene die zegt dat ik moet stoppen.
soms lukt het me een paar dagen maar als me dan weer iets tegen zit begin ik weer en heb ik aan alles schijt.
soms voelt het gewoon goed...
weet niet hoe ik het moet uitleggen.
misschien zeggen mijn woorden wel meer als ik helemaal niks zeg.
degene die hetzelfde doen als mij begrijpen me denk ik wel.
maar probeer er mee te stoppen dat ga ik nu ook doen misschien dat het me nu wel ukt.
ik hoop het die littekens is ook niet alles...

sterkte!!!

xxx en veel liefs sabine
Oud 08-09-2001, 13:19
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
sweet angel schreef:
hoi allemaal...

ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren.
ik kan wel zeggen stop ermee maar ik kan zelf niet stoppen.
met die stem bedoel ik een vriend van me hij is ver de enige in mijn vrienden kring die het weet hij is er bij toeval achter gekomen.
hij is de gene die zegt dat ik moet stoppen.
soms lukt het me een paar dagen maar als me dan weer iets tegen zit begin ik weer en heb ik aan alles schijt.
soms voelt het gewoon goed...
weet niet hoe ik het moet uitleggen.
misschien zeggen mijn woorden wel meer als ik helemaal niks zeg.
degene die hetzelfde doen als mij begrijpen me denk ik wel.
maar probeer er mee te stoppen dat ga ik nu ook doen misschien dat het me nu wel ukt.
ik hoop het die littekens is ook niet alles...

sterkte!!!

xxx en veel liefs sabine
Jah, dat verhaal ken ik ondertussen... Dat zegt iedereen Als ik nu twee maanden terug in de tijd ging en je zou dit zeggen zou ik het helemaal met je eens zijn, ik heb het ook zooooo vaak gezegd... Meisje, het helpt niet, je schiet er geen ene ruk mee op!!! Echt niet, het elpt even, de pijn voelen, het bloed zien stromen, de voldoening van dat je gestraft bent voor wie je bent, maar het klotegevoel komt weer terug, het is maar even een gevoel van dat het over is, je krijgt er spijt van als je later, als je niet meer snijdt, allemaal littekens hebt, eronder zit, geloof me, ik heb zoooo'n spijt van die sneeën die ik ooit maakte, het waren er zoooveel, en nu heb ik allemaal littekens, probeer gelukkig te zijn, maar mijn pijn komt steeds terug door de forummensjes die hetzelfde probleem hebben, nog steeds snijden. Mijn pijn komt terug voor hun, omdat ik om ze geef, ook om jou meis... Hou er alsjeblieft mee op, je helpt jezelf er niet mee, en anderen ook niet. Vroeg of laat komen er meer vrienden achter en als ze je verhaal weten doet dat hun zoo'n pijn ook, denk daar ook aan, ze geven om je... Hou alsjeblieft op meis, alsjeblieft. Nu moet ik weer huilen, maar dat geeft niet... Aljeblieft, niet doen!!! *schouder geef* Je mag me altijd bellen als je het nodig hebt, maar dan moet je mijn nummer maar vragen als je het wilt meis... Sterkte

Kus, Marchje
Oud 08-09-2001, 13:32
Verwijderd
Cliche cliche , depri - het mes
Oud 08-09-2001, 13:42
murwari
murwari is offline

je wil vast niet nog eens horen dat je best met iemand gaat praten, of mailen met iemand,
afleiding zoeken enz enz enz

staat hierboven al dus als je erover wil praten ziek ik daar gnoeg mensen die dr wel es over willen praten ofso... kan helpen he
Je mag gerust mailen naar mij, hoeft niet, zie trouwens niet in wrom ik... ik weet zelf maar half hoe ik er weer bovenop ga geraken... misschien aan de andere kant weet ik zo'n beetje hoe je je voelt soms ( net als zo veel mensen op dit forum , jammer genoeg , )

dus mail maar als je wil , en dat nodig vindt

(f)*knuf* murwari
Oud 08-09-2001, 13:44
murwari
murwari is offline
ow nu nog over het gedicht
vind het dus maar tgeeft het gevoel dus heel goed weer ( misschien net iets te goed?---> niet dat ik dat erg vind , doe ik zelf ook steeds )

soit ik vind het sterk geschreven
ennuh
luister toch maar naar die stem meis

*knuf* murwari
Oud 08-09-2001, 21:25
*meissie*
*meissie* is offline
sow...je moet er echt mee stoppen hor...en ik weet hoe moeilijk dat is, maar dat lukt wel!!
Oud 08-09-2001, 21:28
Anne
Anne is offline
Bij mij zegt een stem
Dit moet je doen
En ik weet ook
Doe het niet
Stop!
Maar ik stop niet
Ik stop pas
Als ik bloed

Als je behoefte hebt aan een gesprek, aan iemand met wie je even kan praten en die je begrijpt moet je me maar mailen: ikbenanneee@hotmail.com

Liefs, Anne

[Dit bericht is aangepast door Anneee (08-09-2001).]
Oud 09-09-2001, 10:14
heksje
heksje is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:
ik ben jou echt zo beu!!!!!!!!!!!!
dit is echt een serieus probleem!!!!!!!!!!!!!!

ik dacht dat ik er ook weer vanaf was, totdat iemand me operatie mesjes stuurde, hij dacht dat het goed was wat hij deed, en ik heb het hem ook gevraagd het is dus niet zo dat hij gewoon van die klere dingen stuurde zonder dat ik het vroeg.
wou ff kijken hoe scherp ze waren.toen zag ik het bloed weer en vond het prachtig. dacht dat dit weer de oplossing was
als ik littekens zie van vroeger voel ik me goed gek genoeg, omdat ik nog steeds moet boeten voor wat ik toen heb gedaan.
jullie kunnen zeggen zoek hulp, heb ik gedaan maar ben overal weggestuurd, een van de verloren zielen noemde mn huisarts me...
misschien ben ik dat ook wel.
maar als je nog terug kan doe dat dan ook!!!!!!!!!!!!
laat het niet zo ver komen!!! en luister naar die stem, ik heb geen stem meer, iedereen heeft me opgegeven.
heel veel sterkte iedereen die dit mee maakt....
kuzzzzzzzzzzzzzzz
als iemand dr over wilt praten met mij:
donker_engeltje@hotmail.com
Oud 09-09-2001, 11:54
Dying Bride
Dying Bride is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

Sorry maar ik denk niet dat je (deze) gevoelens cliche kan noemen...
Oud 09-09-2001, 16:14
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Goed gedicht!
Zoals velen...stop ermee nu het nog gaat!
Sterkte, want et is natuurlijk moeilijk
greetings!
Oud 10-09-2001, 12:19
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Goed gedicht dat had ik je al gezegt enne sterkte spreek je nog wel..

Groetjes

Edwin
Oud 10-09-2001, 13:38
ekki
ekki is offline
ik stuur de gedicht naar psychologie, omdat het daar meer mee te maken heeft (in het announcement staat daar ook wat over in).

Dansen op Papier --> Psychologie

Regels voor berichten