Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2002, 19:21
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ok, ik heb dus nog steeds faalangst...

Vandaag erg irritant. Ik ben dus op LAN-party en we spelen dus ook een compo (afvalwedstrijd). En ik dus ook met UT...
Nja, super-hoge hartslag... mijn reflexen en kunde in wapengebruik weg... ik vergat zelfs dat er andere wapens waren... ik wist amper wat ik moest...

Wat dit ook irritant maakte is dat ik op een enkele keer na NIET met ruime voorsprong eerste ben geweest. En die gast die me versloeg was een middelmatig gastje dat ik reeds honderden keren had gekild....

Nja, verloren... verloren = verloren... en dat realiseerde ik me dus ook te goed. - Maar hoe voorkom ik dat ik in zulke situaties die niet vaak voorkomen er toch geen last van krijg?

Over eigen idee voor oplossing... faalangst komt toch van emotie 'angst'? - als ik die nou ook enorm ga onderdrukken raak ik faalangst dan kwijt?
Oud 03-08-2002, 19:36
Verwijderd
geen idee hoe je van faalangst af komt (heb het zelf), maar een gevoel onderdrukken lijkt me geen goede methode. want als je een gevoel onderdrukt, is het niet weg. het zit er en het blijft er zitten tot je helemaal overladen bent van angst dat er in 1x uit komt. misschien in de vorm van enorme angstaanvallen ofzo, ik weet het niet... het is maar een theorie, maar ik hoor altijd dat gevoelens onderdrukken niet goed is...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 19:44
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Een manier zoeken zodat je je niet onderdrukt voelt, dus je in feite ergens anders op concentreren. Als ik last begin te krijgen van mn faalangst speel ik vaak een liedje in mijn hoofd af of, zodat ik me daarop kan concentreren en niet op mijn faalangst.

Wat je ook kunt doen (en wat bij mij ook voor een deel heeft geholpen) is om dit soort dingen vaker te doen. Ik weet niet psies hoe, maar het kan wel es helpen.

good luck,
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 20:23
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Het gaat dus wat meer om onvoorziene situaties die je niet kunt simuleren...

en onderdrukken kan ik goed. Ik weet dat je een soort exit nodig hebt en ik weet bijna alles in agressie en haat te gooien... zo kom ik er vanaf.
Oud 05-08-2002, 17:31
ducky
ducky is offline
misschien een heel raar idee...
Van te voren bedenken wat er gaat gebeuren, en dan gewoon 's avonds in je bed liggen en denken wat je gaat doen, wat er nog meer is enzo. Jezelf laten wennen aan het idee zeg maar.

Ik vind op het podium staan best wel beetje eng (ok, ook wel spannend, en kan nog niet echt vaak op het podium staan...) maar als je een aantal dagen van te voren er alvast aan gaat denken. In mijn geval dus denken aan de zwarte zaal waar je inkijkt, de lichten nou ja, dat allemaal en denk ook zeker aan de goede dingen, zoals goed spelen en het applaus achteraf.
Dat helpt wel bij mij, wat niet weg neemt dat ik toch nog goed zenuwachtig ben...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten