![]() |
|
![]() |
Hallo beste medescholieren!
Ik en een klasgenoot zijn enthousiast aan de slag gegaan met de "waterraket" ! Misschien kennen jullie het al, maar voor degenen die het niet kennen, een korte uitleg van het simpelste principe : een waterraket is een pet-fles die je voor 1/3 met water vult. Je zet de lucht die er in zit onder druk, en op een gegeven moment laat je die druk ontsnappen. Door hem op de kop te zetten word het water gebruikt als "brandstof". Echter, wij hebben bedacht om het een stuk spannender te maken : We gaan het water vervangen door wasbenzine, en een open vlam in het lanceerplatform bouwen. Hierdoor ontbrandt de wasbenzine als het uit de fles spuit, en krijg je als het goed is een mooie vuurbal/streep. Het kost echter (voor ons als simpele scholieren) aardig wat geld en tijd om het hele lanceerplatform opnieuw te bouwen, maar dan met staal (onze vorige was van hout/pvc, maar dat zou niet goed gaan met deze temperaturen) dus vraag ik jullie: werkt het principe van het ontbranden van de wasbenzine op de manier zoals ik hierboven heb beschreven, of krijg je dan niet het gewenste effect? Als de wasbenzine niet ontbrandt, hebben jullie dan nog andere manieren om het te ontbranden? Wij gaan het sowieso een keer proberen met een zeer simpele installatie (zoek op google naar "waterraket kurk" en je vind de bouwtekening van de installatie) Ook zijn wij ons van de gevaren die eraan verbonden zijn bewust, en we zijn niet aanspreekbaar voor als er ongelukken met degenen gebeuren die dit ook gaan uittesten na het lezen van dit bericht Ik zal jullie op de hoogte houden! Groetjes, Bastiaan |
Advertentie | |
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|