Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2008, 14:36
crazycat
crazycat is offline
ik ben nu al een week lang extreem moe, ik slaap van 9 uur tot half 7, en tog nog ben ik helemaal uitgeput als ik wakker word, ik lig te slapen in de les en voel me gewoon echt uitgeput elk moment van de dag,
weet ieamnd wat er met me aan de hand is?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 15:03
rare kwast
rare kwast is offline
eerste gooi is bloed laten prikken (Ja via de huisarts) voor bloedarmoede
Oud 09-12-2008, 15:56
ikonzeker
ikonzeker is offline
mischien een winterdip? of pfeifer
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 17:09
*oma*
*oma* is offline
Kan ook aan je leeftijd liggen, ik heb eens gelezen dat jongeren (tot 23 jaar geloof ik zelfs) een ander nachtritme hebben. Ze functioneren beter als ze later naar bed gaan en langer kunnen uitslapen. Maar misschien slaap je ook wel teveel, want als je al je slaapstadia hebt doorlopen en je slaapt verder, dan ga je juist weer energie verbruiken (dacht ik).
Oud 09-12-2008, 17:11
Verwijderd
Ik heb dit de laatste tijd ook, ik denk erover naar de dokter te gaan. Dit moet jij ook maar doen, dat is de enige manier om erachter te komen wat er mis is toch?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 18:15
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Kan ook aan je leeftijd liggen, ik heb eens gelezen dat jongeren (tot 23 jaar geloof ik zelfs) een ander nachtritme hebben. Ze functioneren beter als ze later naar bed gaan en langer kunnen uitslapen.
Dat ga ik gebruiken als ik nog eens te laat kom. En ohja, je sig <3 Kimya Dawson

En ik zou idd naar de dokter gaan, een hoop vrienden van mij hebben dit ook. Het kan aan de leeftijd liggen maar dat zal de dokter beter weten!
Oud 10-12-2008, 18:44
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb een beetje hetzelfde. Ik ga dan vaak pas rond 12 uur slapen, maar als ik vrij heb slaap ik dan gerust ook weer tot 12 uur de volgende dag. En als ik die avond weer rond 11-12 uur in bed lig slaap ik zo weer verder..
Ik had een paar jaar geleden ook zoiets en toen moest ik ook bloed laten prikken, en bleek dat ik bloedarmoede had.. Misschien heb jij dat ook.
Oud 10-12-2008, 21:57
Balance
Balance is offline
Ik zou eerst een normaal slaapritme aannemen, voordat je naar de dokter gaat. Van 21.00 tot 6.30 slapen is 9,5 uur. Probeer eens een paar weken 7 of 8 slaap te krijgen, dat hoort ook al genoeg te zijn. Geef het wel een paar weken de kans hè, je lichaam moet even wennen als je dit om gooit.

Voor KiMZz zou ik het helemaal aanraden, 12 uur slaap is echt veel te veel en je kunt ook beter iets vroeger gaan slapen en er dan ook weer wat vroeger uit.
Oud 11-12-2008, 15:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
Het kan ook aan je nest liggen. Hoe oud is je matras en je kussen? Controleer ook meteen je bedbodem even.
Oud 11-12-2008, 16:00
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ik zou eerst een normaal slaapritme aannemen, voordat je naar de dokter gaat. Probeer eens een paar weken 7 of 8 slaap te krijgen, dat hoort ook al genoeg te zijn.
Niet voor iemand van 16. Mensen van 15 t/m 25 hebben 8 tot 9 uur slaap nodig. 9.5 uur is dus niet eens zo vreemd, maar dan zou je wel uitgerust moeten zijn. Aangezien dit bij de TS niet het geval is, is er toch waarschijnlijk iets mis.
Oud 12-12-2008, 00:45
crazycat
crazycat is offline
nou ik heb 2 matrassen van elk 2-3 jaar oud

2 matrassen op elkaar he niet naast elkaar
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 14:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
nou ik heb 2 matrassen van elk 2-3 jaar oud

2 matrassen op elkaar he niet naast elkaar
Waarom 2 matrassen op elkaar? Matrassen zijn er niet voor gemaakt om boven op elkaar te leggen, maar op een lattenbodem of een boxspring.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 18:52
blablatje
blablatje is offline
Lezen jullie wel goed, hij is pas 1 week moe. In december. "crazycat", waarschijnlijk zit je gewoon tegen "een griepje" aan te hikken. Of misschien ben je aan vakantie toe. Of een combinatie.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 22:11
Lorelei
Lorelei is offline
"Altijd moe" en dan gaat het over een weekje.. tjesis. Maar kijk eerst of je griep krijgt en daarna even naar de huisarts.
Oud 13-12-2008, 12:02
Verwijderd
Citaat:
"Altijd moe" en dan gaat het over een weekje.. tjesis. Maar kijk eerst of je griep krijgt en daarna even naar de huisarts.
Ik vond het ook al overdreven. Alsof ie aan chronische vermoeidheid zou lijden of zo. Een week moe zijn is écht niet vreemd en kan aan allerlei triviale dingen liggen. Zoals er al meerdere zeiden, waarschijnlijk heb je gewoon last van griep die net niet doorzet of heb je een heel drukkte tijd gehad waar je nu de vermoeidhied van voelt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten