Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2008, 15:09
Rossino
Rossino is offline
Ik zit met een grooot probleem, ik zit sinds afgelopen schooljaar op een nieuwe school waar ik nogal dom bezig was in het begin (ik spijbelde wel eens en ben nog 16) puur omdat ik het er alles behalve leuk vond. Maar de afgelopen 4 maanden speelde mijn astma weer heel erg op waardoor ik vaak van medicatie moest wisselen en heel vaak ziek was (duizelig e.d.)

Nu kreeg ik vorige week een discussie met de coordinatie van de bovenbouw en nu heeft ze een brief naar de gemeente waar ik woon gestuurd ivm mijn verzuim en moet ik me 17 december melden, maar nu heb ik geen enkel benul van wat er gaat gebeuren.

ik ben wel heeel wat afwezig geweest maar dat was omdat ik mij niet goed daar voelde en dat dat stress meegaf icm mijn astma en medicatieveranderingen

Dus kan iemand mij nu mischien helpen en vertellen wat mij te wachten staat? Ik ben toch wel heel erg bang dat ik van school wordt gestuurd oid want ik zit in HAVO 4 en heb nog geen diploma's verder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2008, 15:46
Verwijderd
Hebben je ouders/verzorgers je met je astma wel ziek gemeld? Anders heb je inderdaad kans dat je nu een probleem hebt, al blijft het, voor zo ver ik weet, ook wel eens bij een pittig gesprek en een waarschuwing, zeker de eerste keer. Van school sturen mogen ze, voor zo ver ik weet, niet; je bent 16 en daarom leerplichtig, je moet dus ingeschreven staan bij een school (en onderwijs volgen). Ik zou de situatie uitleggen, wie weet valt het allemaal heel erg mee.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 16:25
Rossino
Rossino is offline
ja, mijn ouders hebben mij ziek gemeld. Ik ben toch nu wel heel erg bang omdat we ook een leerling hadden die al 3 waarschuwingen heeft gehad op school wegens gewoon spijbelen (zonder reden/ziekte) en die er nu ook nog gewoon is, maar het hele verhaal daarachter weet ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 13:58
Verwijderd
Citaat:
ja, mijn ouders hebben mij ziek gemeld. Ik ben toch nu wel heel erg bang omdat we ook een leerling hadden die al 3 waarschuwingen heeft gehad op school wegens gewoon spijbelen (zonder reden/ziekte) en die er nu ook nog gewoon is, maar het hele verhaal daarachter weet ik ook niet.
als jij dat als reden aanbrengt, hoef jij je geen zorgen te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten