Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2008, 08:05
Missy
Missy is offline
Wat gebruik jij als uitlaatklep als je boos/verdrietig/jaloers/nogiets bent? Ga je schreeuwen? Ga je met deuren slaan? Seks, drugs, drank? Ga je in een hoekje zitten huilen? Ga je los tijdens het uitgaan?
Oud 15-12-2008, 08:08
Missy
Missy is offline
Om zelf even te beginnen. Meestal ga ik hardlopen, de muziek hard aan, verstand op nul en dan ga ik lopen tot ik erbij neerval. Een paar drankjes doen het bij mij ook wel eens goed. Als ik erg boos/verdrietig ben kan ik familieleden ook kinderachtig gaan negeren. Al is dat alleen bij familieleden na twee dagen over.
Oud 15-12-2008, 11:02
Verwijderd
ik ga meestal eerst met spullen smijten of gooi een glas kapot en daarna ga ik manisch opruimen en schoonmaken. needless to say; ik heb voornamelijk plastic servies. de rest is gesneuveld in de loop der jaren.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 11:22
Verwijderd
Heel hard huilen in bed. Of keiharde muziek opzetten en een privé moshpit houden. Of lange e-mails aan een vriendin schrijven waarin ik alles wat me dwarszit eruit gooi. Of mijn moeder bellen en met hetzelfde lastigvallen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 11:23
TopDrop
TopDrop is offline
ik vind dingen kapotgooien altijd zo zonde van de dingen die dan kapotgaan
Oud 15-12-2008, 11:25
Verwijderd
Prive moshpit

Ikkkk in eerste instantie met bepaalde mensen praten (groetjes aan topdrop en darkie (en uiteraard nog wel wat mensen)), of anders ook opruimen enzo. Of seks. Of alleen maar in bed liggen. Of in sommige gevallen me klem zuipen. Of huilen.

Beetje verschillend eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 11:29
Verwijderd
als ik agressief ben smijt ik met deuren en krijs ik. ook schop ik tegen muren en deuren, dat heb ik inmiddels zo vaak gedaan dat de bal van mijn voet vaak pijn doet :') Ik smijt ik soms met wat voor handen is.
ik heb ook 'smijtborden' voor als ik echt mijn agressie kwijt moet, patst heerlijk op een stenen vloer alleen is het nogal veel opruimwerk en meestal kan ik me dat van te voren bedenken.
In andere gevallen (als het minder erg is zeg maar) ga ik huilen, forumen en/of blowen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 11:58
Verwijderd
ow ja: soms ga ik ook heel hard huilen en hysterisch doen en dan is douchen of slapen de beste remedie. of ik ga eten en roken. helaas werkt dat enkel tijdelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 12:07
Verwijderd
Ik ben nooit echt boos of jaloers. Chagrijnig weleens, maar dan moet ik gewoon even ergens anders heen. Meestal weten m'n vrienden me wel op te beuren.

Verdrietig ben ik eigenlijk ook amper. Bij teleurstellingen of een emotionele klap wil ik nog weleens een borrel drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 13:49
Verwijderd
Als ik boos ben kan ik echt heerlijk schelden en met ikea glazen gooien (omdat mijn servies een duur cadeau van mijn moeder is en ik echt kan onderduiken mocht dat stuk gaan). Verder kan ik niet gerust een dag niet eten, misschien een keer roken. Ik heb dat emotionele eten of drinken nooit begrepen want als ik echt boos ben dan kook ik zo van woede dat ik zoiets niet kan verteren. Misschien ben ik een beetje een opgefokt kereltje
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 14:57
Verwijderd
Met deuren gooien. en met pennen, als ik gefrustreerd ben over school. Of ik ga voetballen op mijn kamer, dat alles vaak met Dookie van Green Day op.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 15:02
Miekje*
Miekje* is offline
Dan kan ik zo een pakje sigaretten leegpaffen, om vervolgens op bed te gaan zitten janken.
Oud 20-12-2008, 07:45
Verwijderd
Als ik redelijk boos ben en ik probeer verstandig te zijn ga ik een lang stuk wandelen. Meestal helpt dat, ik hou van wandelen. Vooral als er een sterke wind staat en ik echt mijn best moet doen om vooruit te komen kan ik mijn woede er lekker uit stampen. Muziek helpt soms ook, al ga ik dan meestal voor me uit zitten staren terwijl ik van binnen kook en dan wordt het alleen maar erger. Lekker meezingen of -schreeuwen dus.
Als ik echt woedend ben (is nog maar een paar keer gebeurd) ga ik onbeheerst staan schreeuwen en trap en smijt ik dingen kapot. Om daarna spijt te krijgen en hysterisch te gaan janken. Maar dat is echt met grote uitzondering.
Bij verdriet wil een warm bad of een lange douche nog wel eens helpen. Warmte helpt sowieso; als ik me slecht voel wikkel ik me het liefst in een deken en ga op bed liggen of in een hoekje zitten met een warme kop thee. Mezelf lekker zielig vinden. Soms ga ik hard huilen, soms apathisch voor me uitstaren. Een vriend bellen of met mijn moeder praten helpt soms ook. En mailen. En forumen.
Warmte helpt trouwens ook goed bij angst, merk ik bij mezelf. Ik ben bijv. bang in het donker in ik vind het eng om 's nachts naar de wc te gaan, en als ik dan eerst iets warms aantrek heb ik er al veel minder last van.
En een grote uitlaatklep is voor mij schilderen, maar daar moet ik toch op het moment dat ik ermee bezig ben redelijk stabiel voor zijn. Anders kan ik me niet concentreren. Dat gebruik ik dus meer om dingen achteraf te verwerken of zo.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 08:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Meestal leef ik het uit op mijn vriendje. Niet in bed, maar echt gemene verwijten maken en slaan en schreeuwen. En daarna voel ik me heel schuldig tegenover hem en ga ik op zijn schouder uithuilen en hem heel hard verzorgen en paniekerig dingen regelen.
Anders krop ik het op en leef ik het uiteindelijk inderdaad toch op hem uit. Hij is best wel mijn uitlaatklep eigenlijk, arme jongen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 12:21
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Ik ben nooit echt boos of jaloers. Chagrijnig weleens, maar dan moet ik gewoon even ergens anders heen. Meestal weten m'n vrienden me wel op te beuren. Meestal ga ik het in perspectief zetten en dan ben ik niet meer chagrijnig.

Verdrietig ben ik eigenlijk ook amper. Bij teleurstellingen of een emotionele klap wil ik nog weleens een borrel drinken boek lezen of muziek luisteren.
Oud 20-12-2008, 12:50
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Als ik pissig ben, kat ik zelfs de aardigste mensen af. Ook word ik heel sarcastisch.

Echte boosheid heb ik nog nooit gehad, maar ik ben bang dat ik dan in staat zou zijn tot slechte dingen.
Oud 20-12-2008, 18:21
marrel
marrel is offline
Keer hard deur dichtgooien of tegen de muur slaan, of mezelf terugtrekken en maar wat achter de pc hangen of juist lekker harde muziek op zetten.
Oud 20-12-2008, 18:22
Verwijderd
ik smijt meestal wat pennen kapot want het is toch meestal werkfrustratie
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 19:36
Uice
Uice is offline
Door relatiedrama's is er weleens wat meubilair door de kamer gegaan. Wat goed helpt is muziek en praten met vrienden.
Oud 20-12-2008, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Meestal leef ik het uit op mijn vriendje. Niet in bed, maar echt gemene verwijten maken en slaan en schreeuwen. En daarna voel ik me heel schuldig tegenover hem en ga ik op zijn schouder uithuilen en hem heel hard verzorgen en paniekerig dingen regelen.
Anders krop ik het op en leef ik het uiteindelijk inderdaad toch op hem uit. Hij is best wel mijn uitlaatklep eigenlijk, arme jongen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 20:28
Verwijderd
Ik ben zelden tot nooit boos, dat ben ik in mijn leven misschien tien keer noemenswaardig geweest. Toen ging ik de mensen waarop ik boos was lastigvallen met sarcasme, geniepige steken onder water en/of absurde/morbide dingen waar ze geen antwoord op wisten. Want dat maakt me aan het lachen. Ik heb ook nog nooit borden kapotgeslagen en dergelijke ongein, dat vind ik wel jammer want op zich lijkt het me best leuk om eens in m'n leven zo'n harde scène te trappen. Maar het werkt alleen als je écht heel boos bent en dat ben ik dus nooit. Dat is op zich ook wel goed, want ik denk net als Biertank dat als ik dan tot nare dingen in staat ben.

Noemenswaardig jaloers of verdrietig ben ik ook zelden. Als ik dat wel heel erg ben schrijf ik lange whineteksten om die vervolgens nooit aan iemand te laten lezen en/of verval in zelfdestructief gedrag a la drankmisbruik. Voor de rest staar ik een beetje voor me uit en hang rond op wtf-communities om naar plaatjes van lijken en massagraven te kijken. Lijken en massagraven werken erg troostend als je je kut voelt.

Maar goed, over het algemeen verkeer ik gewoon in een staat van permanente verwarring. Niks geen boosheid of verdriet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 20:54
Verwijderd
Ik ben nooit boos of verdrietig. Als ik jaloers ben verbreek ik het contact.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 20:57
Verwijderd
Ik ben maar zelden echt boos, ik ben wel heel vaak geërgerd. Dan ga ik snauwen en sarcastische opmerkingen maken ("Oh ja, het is ZO moeilijk om op de stoep te lopen in plaats van op het fietspad!") en als ik in een kroeg sta en mensen tegen me aanknallen ga ik elleboogstoten geven En dan heel onschuldig kijken als ze zich omdraaien.

Ik ben verder alleen maar boos op mezelf geloof ik en dan schop ik tegen de muur en/of ga ik hard huilen. Dat doe ik ook als ik verdrietig ben trouwens, huilen dan. Als het een beetje minder direct negatief gevoel is maar wel langer aanhoudt, ga ik inderdaad uit en dan mogelijk te veel drinken en met de verkeerde jongens vozen enzo. En ranten op livejournal en/of het forum. Als ik boos ben op iemand anders klaag ik ook tegen de mensen om mij heen.

Edit: Oh ja en ik ga mensen inderdaad ook steken onder water en/of onder de gordel geven als ik vind dat ze zich stom gedragen en ik me door hen gekwetst voel. Ik ben goed in mensen schuldcomplexen aanpraten (dit geldt vooral voor exen ).
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 21:09
Verwijderd
Oja, op school wil ik ook nog wel eens duwen als ik ergens heen loop.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 21:24
Verwijderd
Ik ben er op de middelbare school achtergekomen dat mensen vanzelf een beetje voor je aan de kant gaan als je maar in je hoofd hard denkt dat je iedereen aan de kant duwt die in de weg loopt. (Of tenminste, bij mij werkt dat, ik heb nogal een expressief gezicht/houding).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2008, 22:00
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, en ik kan al snel een woedeaanval krijgen als ik écht heel boos ben op een bepaald persoon. Dan ga ik een beetje slaan enzo.
Oud 21-12-2008, 09:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben nooit echt heel heel erg boos. Als ik pissig of geergerd ben ga ik het meestal uitleven op de persoon waardoor dat komt, bijvoorbeeld als een vriend(in) heel stom doet. Als dat niet kan omdat het bijvoorbeeld iemand op straat was ga ik tegen mijn vrienden klagen erover. Ik doe ook wel eens privé-moshpits, hihi. Of ik ga heel hard gitaar spelen maar dat doe ik alleen als ik alleen ben. Ik heb nog nooit wat kapot gegooid.
Als ik echt onbeheersbaar verdrietig ben ga ik huilen. En ik huil als een klein meisje en dat is soms best vervelend omdat mijn moeder bijvoorbeeld graag met me praat terwijl ik huil en dat lukt dus niet.
Als ik gewoon wat van streek ben ga ik forumen of op mijn bed zitten. Muziek luisteren sowieso altijd.
Oud 21-12-2008, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er op de middelbare school achtergekomen dat mensen vanzelf een beetje voor je aan de kant gaan als je maar in je hoofd hard denkt dat je iedereen aan de kant duwt die in de weg loopt. (Of tenminste, bij mij werkt dat, ik heb nogal een expressief gezicht/houding).
Bij mij is dat ook ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten