Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is uitmaken in een huwelijk weer een stukje lastiger en meer gedoe, dus doodmaken dan maar. Edit: oh, ik dacht dat dit het 'hoe voel je je'-topic was, dus bovenstaande reactie is geheel offtopic ![]() Laatst gewijzigd op 12-12-2008 om 00:18. |
![]() |
|
hmm.. tips...
Maak het uit bij die ander thuis. Dan kun je weg gaan wanneer je wil en is het niet zo dat je die persoon later je deur uit moet trappen. Als hij/zij dan met spullen gaat gooien dan gooit hij/zij tenminste niet met jouw spullen. Zeg niet dat je na een tijdje wel wilt kijken hoe het er dan voor staat en dan misschien opnieuw wilt beginnen. Gewoon niet doen. Krijgt de ander alleen maar valse hoop van. Zorg ervoor dat je de ander niet zielig gaat vinden en het daarom toch aan laat. Maak het netjes uit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wees eerlijk en spreek op een neutrale plek af. In ieder geval niet bij jou thuis. En niet over de telefoon (
![]() Verder gewoon netjes en beleefd, maar duidelijk zijn. Wat Volk zegt, als jij zeker weet dat het niks meer word, zeg dan niet: 'Ja, misschien word het nog wel iets.' Want dat doet het niet. Als je ex je blijft stalken, duidelijk zijn. Aangeven dat je geen contact meer wil, omdat....(je hem moe bent/je gelukkig bent met je andere vriendje/verzinmaariets). En dan duidelijkheid. Ik zeg in een woord: duidelijkheid. ![]() |
![]() |
|
Stel het niet te lang uit. Dat maakt het alleen maar moeilijker, zelfs als de relatie eigenlijk al over is, maar het nog niet uitgesproken is. Ben een voorstander van het persoonlijk zeggen en niet via telefoon/sms/msn/mail/whatever, omdat je dan het meeste duidelijkheid kan krijgen.
Het is moeilijk, maar probeer rationeel te blijven en blijf achter je standpunt staan. Voorkom onduidelijkheid bij de ander door aan te geven dat het écht uit is en zwak dat niet af.
||
![]() |
Citaat:
Net een maandje geleden uitgemaakt, en ging prima. Mijn tip (omg): doe het niet out of the blue. Ik voelde me er al een poos niet goed mee, dus heb eerst een gesprek met hem gehad dat mijn vertrouwen wat weg was. Een week of 2 later heb ik het uitgeaakt. hij verwachtte het, dus geen probleem. Maar het is vreselijk. Kan me niet herinneren ooit zo zenuwachtig te zijn geweest. |
![]() |
|
![]() |
De laatste keer dat ik het uitmaakte, was met een jongen die eerde aan had gegeven 'niet zonder me te kunnen' en had zich al eerder gesneden e.d. dus ik schijtte in me broek
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Tip: blijf echt alleen vrienden als er van beide kanten geen gevoelens meer zijn.
Ik heb het alletwee meegemaakt. Toen ik een jaar of vijftien was had ik een paar maanden met een jongen van achttien. Ik was eigenlijk helemaal niet verliefd, was meer vereerd dat überhaupt iemand mij leuk vond. Al snel ging ik me vreselijk aan hem irriteren (de manier waarop hij de telefoon opnam bijvoorbeeld *rilt*) en het duurde nog een paar weken voor ik het uit durfde te maken. Hij vreselijk verdrietig en omdat ik hem niet wilde kwetsen wilde ik wel vrienden blijven (worden eigenlijk). Vervolgens probeerde hij elke keer dat we iets samen deden 'via de achterdeur' weer binnen te komen. En ik, naïef en slecht in nee zeggen, liet het allemaal maar begaan. En ineens hadden we weer iets ![]() Andersom was ik vreselijk verliefd op een jongen die mij na een paar weken al dumpte. En nee ik kon niet zonder hem dus ja ik wilde graag vrienden blijven. Daardoor heb ik nooit echt de kans gehad over hem heen te komen en ben ik er na drie jaar, we zijn nog steeds vrienden en ik ben gelukkig in een andere relatie, nog steeds niet geheel overheen.
|
ach over de telefoon uitmaken vind ik eigenlijk wel relaxt haha. het kan heel schappelijk gaan en dan kun je het er eens goed rationeel ( want toch enige afstand) over hebben, en zeker als je een lange afstandsrelatie hebt is het handig. stel dat je er dan zit, en het is uit, en je kunt nog niet naar huis omdat het 1 uur 's nachts is ofzo... via msn en sms is wel een beetje nasty, maar ach, het is je bijna-ex en die persoon zal er vast reden genoeg voor hebben het zo uit te maken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb met geen van mijn exen echt contact meer. De eerste keer dat ik een relatie uitmaakte was het heel moeilijk. De relatie was sowieso al heel slecht, maar hij werd best aggressief. Ik maakte het uit op een parkeerterrein, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling, ik wilde het de volgende ochend doen, maar toen kwam ik hem al tegen en kon ik natuurlijk niet nog een avond vrolijk gaan doen. Uiteindelijk ben ik gewoon weggegaan. Daarna zijn er een aantal niet zulke leuke dingen gebeurd, hij kwam na het drinken van een fles whisky bij mij aan de deur om alle dingen die hij me ooit had gegeven op te eisen. Ik heb ze in een vuilniszaak gedaan en in zijn handen gedrukt. Vervolgens nog een uur ruzie, waarin hij dreigde mij en mijn familie te vermoorden en ons huis in de fik te zetten. Uiteindelijk heb ik hem weggekregen. Nog getwijfeld of ik de politite zou bellen, maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat mijn ouders er helemaal niets van hebben mee gekregen. Ze weten het overigens nog steeds niet. Maar dat was dus mijn eerste vriendje en inmiddels is het 5 jaar geleden....
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
oh ik haat dumpen, ik ben ook meestal degene die het doet.
![]() ![]() ![]() haha drama.. nee maar goed, dumpen blijft altijd kut; het beste is het kort en krachtig zeggen en niet te lang twijfelen/wachten (wat ik altijjjjd doe, zo kut ![]()
|
haha shit, dus jij verkiest een drama met whiskey en agressie irl boven redelijk en rationeel met elkaar praten over een relatie die niet werkt, zonder dat er gejank of gescheld aan te pas komt. hmmmmkay. ik kon daarna met die persoon gewoon weer gezellige dingen gaan doen, maar ik ben sowieso niet echt iemand die een drama maakt van relaties uitmaken. ik zou het ook nooit 'dumpen' noemen.
||
Citaat:
![]() t zou veel makkelijker zijn zo..maar dat is eigenlijk iets wat je alleen kan doen bij een relatie die niet zoveel betekende in mijn opinie.
|
ik had al langer dan twee jaar een relatie met die persoon, en we waren buiten dat we een relatie hadden ook heel erg goed bevriend. misschien daarom juist, dat we zoveel respect en goede bedoeling hadden dat het allemaal vanzelf ging. dus ik snap je punt van 'het is onvermijdelijk na een lange relatie' en 'een relatie die niet zoveel betekende' niet. Als je zo goed met elkaar omgaat en er een grote afstand tussen zit en dus al gewend bent om belangrijke dingen per telefoon te bespreken vind ik niet dat er sprake is van het tekort doen van een lange relatie. integendeel, ik vind jouw manier veel vreemder, jij gaat er dus al vanuit dat er veel drama komt kijken bij het uitmaken van een lange relatie. hele rare benadering van het geheel imo.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ik ga er niet vanuit dat dat bij iedereen zo is; ik had het over mijn situatie. ![]() ![]()
|
is ook veel makkelijker, scheelt je een treinkaartje en ondertussen kun je nuttigere dingen doen, zoals alvast je verdriet wegeten, of huiswerk maken, of je moeder uit bad halen
![]()
|
Verwijderd
|
Mwah ik zou het echt NIET waarderen als m'n partner niet eens even naar me toe zou willen komen om het uit te maken. JUIST omdat ik vind dat er een goed gesprek bijhoort. Waarbij je de ander aan kunt kijken.
Maar goed, in de serieuze relaties waarin het uitging (of dat nu van de ander uit kwam of van mij) heb ik altijd goeie gesprekken gehad. En heel hard gehuild, met z'n tweeën, en een echte laatste zoen (of sekspartij) gehad, wat ik eerlijk gezegd ook wel een nuttig afsluitingsprocesje vind ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Gedumpt Floris uinten | 6 | 04-02-2017 09:16 | |
Seksualiteit |
Vrouw dumpt slechte kusser snel SerieuzeJongen | 17 | 05-04-2009 19:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De euro dumpen en teruggaan naar de oude munt? Severus | 98 | 20-06-2005 16:10 | |
Liefde & Relatie |
Lompste manier om iemand te dumpen barbara.inc | 74 | 02-07-2003 23:12 | |
Software & Hardware |
[php] MySQL dump script Orion | 27 | 25-07-2002 19:41 | |
Liefde & Relatie |
gedumpt de goeie fee | 7 | 05-05-2002 13:05 |