Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2008, 17:55
Anoniemiem
Anoniemiem is offline
Hallo allemaal,

Groetjes

Laatst gewijzigd op 15-08-2009 om 12:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2008, 11:02
Nona
Nona is offline
Als jij vindt dat je een probleem hebt moet je aan jezelf werken, en of het door het blowen komt kunnen wij je niet vertellen, en een arts waarschijnlijk ook niet. Denk gewoon over manieren waarop je assertiever kunt worden, want dat is toch wat je wilt?
Oud 22-12-2008, 11:51
Anoniemiem
Anoniemiem is offline
jaja

Laatst gewijzigd op 15-08-2009 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 12:07
Sens.
Sens. is offline
Mijn emoties konden vroeger ook heel vlug omslaan, omdat ik heel erg op kleine dingen letten als het ging om voor mij belangrijke onderwerpen. (Zoals vriendschap bevoorbeeld. )

Dat onduidelijk praten moet ook niet direct verband houden met je alcohol of drugsgebruik. (Er zijn een aantal mensen die dat gewoon af en toe doen. ) Ondanks dat ik normaal heel duidelijk & luid spreek, kan ik bij stress of als ik met iemand belangrijk (zoals een mentor) spreek ook soms minder vlot spreken. Of zelfs iets nogal verward uitleggen.

En dat niet weten hoe je moet reageren, dat heeft iedereen denk ik wel.

Naar mijn mening zijn de dingen die jouw storen niet echt abnormaal. Ik zou dus niet meer blijven stilstaan bij wat de oorzaak zou kunnen zijn en er op letten & aan werken.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 12:09
Sens.
Sens. is offline
En tips om er aan te werken:
- Praten over je emoties, wanneer deze plots omslaan. Vertellen waarom je je ineens zo voelt. Door hier met iemand over te spreken, zal deze persoon je wel zeggen of dat normaal is. En het kan ook gewoon opluchten om er eens over te praten.

- Door in verschillende situaties gewoon te reageren, leer je vanzelf wat je in het vervolg kan doen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 20:13
MartinV
MartinV is offline
Als je niet excessief drugs hebt gebruikt zul je echt geen hersenbeschadiging hebben opgelopen.

Dat onduidelijk praten komt waarschijnlijk omdat je verlegen bent in sommige situaties. Je twijfelt aan de woorden die je gebruikt, en daarom geef je ze minder kracht mee. Probeer meer te vertrouwen in jezelf.
Oud 22-12-2008, 22:34
Anoniemiem
Anoniemiem is offline
Jullie hebben zeker gelijk.

Laatst gewijzigd op 15-08-2009 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 23:00
MartinV
MartinV is offline
Je moet het niet proberen te forceren. Dit overkomt mij ook sneller dan me lief is, maar ik weet dat het niet zou moeten. Als je zin hebt om te praten, praat je, anders niet. Laat een ander ook maar eens een keer een gesprek beginnen, je hoeft het niet zelf altijd te laten zien.
Oud 23-12-2008, 13:23
Sens.
Sens. is offline
Zoals Martin al zegt heb ik ook de neiging om iets te willen doen aan die rare stiltes, maar als je blijft zwijgen zal de andere persoon ook over iets beginnen te vertellen. Je zou moeten proberen om dat een beetje los te laten en je er op voorhand geen zorgen over te maken. Als dat meisje er is dan begin je gewoon een gesprek en je ziet wel wat er gebeurd. (Dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan )

Eventueel kun je als je met iets inzit of je door iets kleins je weer slecht voelt, hierover vertellen in het lucht-je-hart-topic. (Voor zover je dat op het internet wil posten natuurlijk) Dan kun je het al even kwijt en krijg je eventueel feedback of ervaring van anderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten