Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2008, 17:54
Black Soul
Black Soul is offline
Meer mensen last van een winterdipje?
Wat is volgens jullie de beste remedie tegen een winterdipje?

TS begint:
Ik ben duidelijk een winterdipjes-persoon, hoewel het ene jaar meer dan het andere, maar ik kan hoe dan ook helemaal rond gaan stuiteren zodra de eerste zonnestralen van de lente er weer door komen.
Tja en verder dan chocola en koekjes eten, thee en warme chocolademelk drinken en er vooral niet aan (proberen) toe geven ben ik eigenlijk nooit gekomen
Oud 11-12-2008, 18:45
marrel
marrel is offline
Kerstliedjes, eigenlijk muziek in het algemeen kan mij wel weer wat energie geven. Verder ontkom ik er geloof ik niet helemaal aan
Oud 11-12-2008, 22:28
Verwijderd
*winterdepressievlaggetje zwaait* Ik zit lekker consequent elke morgen voor mijn daglichtlamp, dat helpt goed. En veel sporten (liefst ook buiten), en gezond eten, en als het even kan een goed slaapritme met niet te weinig maar ook zeker niet te veel slaap per nacht. Deze winter gaat het echt heel goed tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 10:40
Verwijderd
Ik heb daar eigenlijk geen last van. Ik kom 's mrogens slechter m'n bed uit, maar om dat nou een winterdip te noemen, nee. Ergens vind ik het ook wel leuk. Je kunt weer heel ongegeneerd (schrijf je dat zo?) in grote truien rondlopen (in de zomer te warm), heel erg op tijd naar bed (in de zomer terrasje pikken tot laat), lekker tegen elkaar an kruipen (in de zomer plakt dat) en nog meer van dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 14:48
blurred
blurred is offline
Zelf heb ik er geen last van, ik hou zelfs van de winter. Maar een vriend van me heeft last van een flinke winterdip zodra het kouder wordt. Hij was altijd depressief en een compleet ander mens dan tijdens de zomer. Sinds hij van zijn vriend echter zo'n wake-up light heeft gekregen, zo'n lamp waarvan je op een natuurlijke manier door licht gewekt wordt, is het een stuk minder.
Oud 14-12-2008, 16:04
Verwijderd
Citaat:
*winterdepressievlaggetje zwaait* Ik zit lekker consequent elke morgen voor mijn daglichtlamp, dat helpt goed. En veel sporten (liefst ook buiten), en gezond eten, en als het even kan een goed slaapritme met niet te weinig maar ook zeker niet te veel slaap per nacht. Deze winter gaat het echt heel goed tot nu toe
Sluit ik me helemaal bij aan. Hoewel ik niet weet of het deze winter nou heel goed gaat tot nu toe, maar het is te doen.
Beweging, gezond eten, goed dag/nacht ritme, lichttherapie en daarnaast zoveel mogelijk zonnestraaltjes op proberen te vangen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 21:40
Verwijderd
Ik haat winter. Ik haat laat licht en vroeg donker. Ik mis de warmte van de zon en de vrijheid om licht gekleed naar buiten te kunnen. Ik mis de vitamientjes op mn lichaam van de zonnestralen en ik word gewoon ongezellig van veel binnen en de koude wind die door de brievenbus alsnog naar binnen weet te sneaken terwijl ik op de houtkachel zit met een liter thee. In de decembermaand vind ik sinterklaas, kerst en oud en nieuw wel gezellig, maar dan nog kan dat niet mijn winterhaat verhelpen.

remedie tegen winterdip? zonnebank? Leuke dikke winterkleren kopen?Iop vakantie gaan? k weet het eigenlijk niet
Met citaat reageren
Oud 27-12-2008, 21:01
yayminay
yayminay is offline
hoi,
heb zelf normaal gesproken iedere winter wel een "minder happy periode" waarbij ik wat neerslachtig ben.
alleen dit jaar spant de kroon vooral savonds heb ik een heel naar en verdrietig gevoel, barst ik in huilen uit.
ik weet niet waar dit vandaan komt. ik heb goed contact met mijn ouders en het met hen besproken, maar het komt telkens terug, ook als ik "uitgehuild" heb.
ik heb verder een normaal leven. werk in de zorg waar ik het naar mijn zin heb, woon op mezelf en heb een handjevol vrienden, ga eens per week naar de sportschool.... maar toch heb ik gewoon een heel leeg gevoel sinds begin deze maand. een naar gevoel, van verdriet.
en op dit moment voel ik me diep wanhopig. is dit een winterdip? gaat het vanzelf over? of moet ik hulp inroepen?
want ik hou dit misschien een , twee weken vol... maar langer ga ik het niet trekken....
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 11:39
Verwijderd
De beste remedie?
Op vakantie gaan naar een warm, en zonnig land.
Daar heb ik nou echt zin in. Maar het kost tijd en geld.
Voor in nederland zou ik zeggen, je huis warm aankleden, gezellige dingen doen, vrolijke muziek opzetten, veel thee drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten