Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2009, 12:16
vosje16
vosje16 is offline
Laatst heb ik in het badkamerkastje van mijn moeder een oude wenkbrauwpotlood gevonden die ze niet meer gebruikt. Ik heb hem eens op mijn hand getest en vond dat het veel beter werkte dan oogpotloden. Dat gebruik ik nooit want daar moet je veel te hard op drukken om een duidelijk lijntje te krijgen vind ik...

Dus heb ik voor oudejaar lijntjes rond mijn ogen getrokken met die wenkbrauwpotlood. Nu vroeg ik mij af of dit slecht kon zijn voor de ogen? Of daar misschien "gevaarlijke" stoffen inzitten voor de ogen die in oogpotloden misschien niet zitten? Ik was die avond namelijk bij vrienden blijven slapen en had geen zin meer om mijn make-up af te doen. 's Nachts heb ik wat jeuk gehad in mijn oog. Geen idee of dit toeval was of door het wenkbrauwpotlood kwam...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 21:49
Fosca
Fosca is offline
Geen idee of het slecht is maar de reden dat ik geen wenkbrauwpotlood voor m'n ogen gebruik (en ik denk de reden waarom wenkbrauwpotlood verschilt van eyeliner) is dat het veel te slecht blijft zitten.

Met make up slapen is natuurlijk nooit echt goed, ik denk dat daar de jeuk vandaan kwam en niet van het wenkbrauwpotlood. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze er iets instoppen dat slecht is voor je ogen gezien de kans dat je een wenkbrauwpotlood voor een oogpotlood aanziet vrij groot is.

Misschien een goede tip, ik gebruik nooit oogpotlood maar eyeliner dat eruit ziet als oogschaduw (in een plastic doosje) met een heel dun kwastje erbij. Daarmee maak je hele dunne strakke lijntjes zonder dat je hard hoeft te drukken oid
Oud 02-01-2009, 22:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik vind juist dat oogpotlood veel beter werkt. Ik heb het dan over het lijntje wat je op je onderste ooglid zet. Je hoeft dan niet zo hard te drukken als bij een wenkbrauwpotlood, en het blijft ook beter/langer zitten. Maar eigenlijk gebruik ik mijn wenkbrauwpotlood alleen nog maar voor het borsteltje wat achterop zit, daar kan ik zo goed mijn wimpers mee scheiden
Oud 03-01-2009, 09:05
Pluis
Pluis is offline
Ik zou wel even een nieuw potlood kopen als ik jou was. Of dat nou een wenkbrauwpotlood of een oogpotlood is maakt niet zo veel uit. (er zijn genoeg oogpotloden die hele mooie lijntjes maken zonder hard drukken die heel lang blijven zitten) De reden dat je een nieuwe moet kopen is omdat er op oude oogpotloden allerlei bacteriën kunnen zitten (je weet niet waar dat ding allemaal gelegen heeft) die een oogontsteking kunnen veroorzaken. De kans dat dat gebeurt is wellicht niet zo groot, maar toch de moeite waard om even een schone nieuwe te kopen.
Oud 03-01-2009, 10:24
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
idd, die kohlpotloden van de hema zijn super, of van nivea
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 16:11
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Ik vind juist dat oogpotlood veel beter werkt. Ik heb het dan over het lijntje wat je op je onderste ooglid zet. Je hoeft dan niet zo hard te drukken als bij een wenkbrauwpotlood, en het blijft ook beter/langer zitten.
Ik heb net het tegenovergestelde Ofwel was die ene oogpotlood die ik ooit gebruikt heb heel erg slecht en ligt het daar gewoon aan... 'k Heb namelijk nooit andere oogpotloden getest... 'k Gebruik meestal gewone eyeliner om een lijntje rond mijn ogen te trekken, maar ik vond dat het wenkbrauwpotlood nog beter bleef zitten.

Ivm met bacteriën die er op zouden kunnen zitten, 'k heb er een heel stuk van afgescherpt omdat het eerst te stomp was en daarna een stuk afgebroken is
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten