![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Zou het niet iets genetisch kunnen zijn? Mijn vader lijdt aan slaapverlamming en de symtopen die ik heb zijn identiek aan die van mijn moeder. Ik heb me er een beetje bij neergelegd dat het nu eenmaal zo is; ik kom moeilijk in slaap 's nachts (overdag heb ik er totaal geen problemen mee) en wanneer ik eenmaal in slaap kom begint het knarsetanden, de nachtmerries, het schoppen en slaan, slaapwandelen, praten (en soms schreeuwen) en natuurlijk het wakker worden om het uur. Vandaar dat de slaapmiddelen me een goed idee leken... Maar ik heb ook geen trek in verslavende middelen of zoiets dergelijks. Misschien moet ik overdag maar wat meer slapen ![]() |
![]() |
|
idd doorgaan met je therapie dan.. das nog altijd beter dan verslaving in slaapmiddelen, waar je uiteindelijk natuurlijk steeds meer van nodig hebt.. misschien zit er een medische oorzaak achter?
geen idee verder, kijk hier eens naar (ook al heb je dat waarschijnlijk al eens gedaan) klik
|
Wel vervelend dat je een behoorlijk probleem hebt met slapen. Ik vind het toch altijd wel erg fijn om lekker te slapen. En zo te zien heb je al veel geprobeerd.
Ik zou inderdaad niet afhankelijk willen zijn van slaapmiddelen, dus ik zou er zelf alles aan doen om dat zoveel mogelijk te vermijden.
|
Hmmm melatonine werkt bij mij wel als ik een iets hogere dosering neem (mocht van huisarts)
Echte slaappillen vind ik afschuwelijk; als klein kind kreeg ik er een tegenovergestelde reactie op; hallucinaties e.d. Tegenwoordig niet meer maar ik droom er heel naar van en het gevoel in slaap geduwd te worden vind ik ook heel naar. (mijn ervaring; lormetazepam en andere -pams). Van de week heb ik bromazepam gehad (een angstremmer) omdat mijn verstandskies eruit gesneden moest worden en k angstaanvallen krijg bij medische handelingen, maar ik werd alleen suf van, mijn paniekaanval was veel heftiger dan normaal dus daar ben ik ook niet over te spreken. |
![]() |
|
Ik heb alleen ervaring met slaapmedicatie op recept
temazepam 20 mg; de eerste drie dagen kon ik hier goed door in slaap vallen, goed doorslapen en werd ik helder wakker. Na 3 dagen werkte het ineens niet meer? oxazepam 50, lorazepam 2,5, flurazepam 30, flurazepam 30 e.d. sliep ik als een blok op. Aangezien dit vrij zware middelen zijn, voelde ik mij 's ochtends erg duf. Verder heb ik promethazine (ook wel phenergan genoemd) geprobeerd. Dit is eigenlijk een oude antihistamine maar gezien de bijwerking, zou ie ook slaapbevordend kunnen werken. Hier heb ik amper wat van gemerkt. Wanneer je het langer dan twee weken neemt, merk je al snel dat je lichaam tolerantie opbouwt. Ik moet gewoon zorgen dat ik overdag genoeg afmattende dingen doe waardoor ik 's avonds (na een glaasje wijn wat eigenlijk niet goed is) in slaap val.
|
Verwijderd
|
Ik heb ook valdispert nacht (valeriaan+hop oid) gebruikt, valeriaan capsules en heb nu nachtrustformule van de etos(=valeriaan, melatonine en wat vitamines, dacht ik).
Of het nou echt aantoonbaar verschil maakt of ik het wel of niet gebruik weet ik niet, omdat ik heel wisselend slaap. Ik heb wel het idee dat ik wat ontspannener inslaap als ik het wel geslikt heb. Jaren geleden heb ik heel kort temazepam gebruikt, maar daar kreeg ik nachtmerries van ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Valdispert heb ik ook een tijdje gebruikt, ik werd er alleen maar actief van en had totaal niet het idee dat het mij hielp.
Verder, ik heb ongeveer 2 jaar denk ik, als het niet langer is, slaapproblemen gehad. Dat is nu over, geen idee waarom, maar misschien 'groei' je erover heen op een gegeven moment.. |
![]() |
|
'k heb zelf ook een aantal recepten gehad maar daardoor was ik de dagen erna een stuk minder te genieten. Melatonine werkt misschien iets minder goed maar goed genoeg en zonder 2 dagen brak als wat rond te hoeden lopen.
||
Citaat:
Het is inderdaad milligram. En ik heb er ervaring mee. Eerst die van de apotheek geprobeerd. Dat werkte niet. M'n dokter zei inderdaad hetzelfde, die dosis is gewoon veel te laag. Zeker als je een slaapstoornis hebt (het is een beetje anders als je een nachtje vroeger naar bed wil of een jet lag hebt oid). Ik heb melatonie voorgeschreven gekregen van 5 mg. Dat wil wel ![]() Wat betreft Valdispert.. mijn moeder heeft dat een tijdje gebruikt maar had een beetje hetzelfde als jij, topicstarter. Zij heeft altijd een heel erg lage bloeddruk, waarschijnlijk is het daardoor gekomen. Ze gebruikt het in ieder geval niet meer.
|
Verwijderd
|
Misschien heb je dit al geprobeerd, maar wat ik heb geleerd is dat je medicijnen eigenlijk altijd toepast NAAST een goede slaaphygiene.
Daarmee bedoel ik niet dat je schoon ondergoed aan moet trekken voor je gaat slapen maar dat je op de goede manier naar bed gaat om te gaan slapen (eigenlijk net als bij hele kleine kinderen je ze volgens een strakke duidelijke routine in bed legt). Zo laat je je lichaam en geest merken dat het tijd voor slapen is. Het zal waarschijnlijk niet meteen werken maar als je nachtrust je een beetje moeite waard is zou ik het proberen: Een goede slaaphygiene: Ga pas naar bed als je je slaperig voelt Doe niets anders in bed dan slapen en vrijen Als je na 10 minuten niet slaapt ga dan naar een andere kamer en ga pas terug naar bed als je je slaperig voelt. Als het nodig is, vaker weer je bed uit. Dus niet wakker liggen staren in bed! Als je 's nachts opstaat, doe dan niet iets nuttigs of heel leuks. Vermijd veel inspanning of opwindende bezigheden voor je wilt gaan slapen Sluit elke avond met een vast ritueel af (bijvoorbeeld, lenzen uit, make-up af, douchen, bodylotion) Sta iedere morgen (OOK in het weekend) op hetzelfde tijdstip op. Het maakt niet uit hoeveel uur je hebt geslapen Liever niet overdag slapen, als het echt niet anders kan: slaap op een vast tijdstip. Houd je hier 14 dagen strak aan. Heel veel succes, ik hoop dat het je helpt! |
![]() |
|
Ik slik al een tijd Zopiclon 7,5mg, deze werken goed. Ik had daarvoor (je moet toch ergens mee beginnen), een ander slaapmedicijn, maar deze werkt gewoon helemaal niet. Dit is trouwens wel al een paar jaar geleden. Ik heb sindsdien zo mee en dan een pakje pillen gekregen, maar op een gegeven moment was ik het echt zó zat dat echt helemaal niks hielp, en ik wilde ook gewoon graag slapen net zoals ieder ander, zonder medicijn, en dat wil ik nog steeds, maar echt helemaal niks helpt. Dus dan zit er gewoon niks anders op dan maar gewoon die medicijnen te slikken.
Ik slaap al 26 jaar slecht, en op een gegeven moment ben je het gewoon zat, je moet overdag de dagelijkse dingen doen, en ik kan het er niet bij hebben om als een zombie de dag door proberen te komen (als ik niet slaap is het niet zo dat ik dan moe ben, ik voel me dan echt ziek). Ik gebruik 's avonds een halve tablet en dit werkt goed. Binnen 30 minuten is het meestal wel zzzz. Ik heb ook klachten met niet in slaap komen, onrustig/niet slapen. Zoplicon is eigenlijk bedoeld als tijdelijke maatregel, maar ik slik het nu al maanden aan een stuk, en het is echt een uitkomst. Ik heb echt álles al geprobeerd, echt álles. Oma's recepten, melk, geen tv, geen computer, niks doen voor het slapen, noem het maar op, echt hélemaal niks werkte. Ik ga echt elke avond rond 11 uur/half 12 slapen, en sta 's morgens altijd om half 8 op, dit is dus gewoon een goed slaapritme, maar dit heeft me ook niet geholpen. Samen met deze pillen, en gewoon het normale slaapritme werkt bij mij goed. Valeriaan en die andere producten heb ik ook allemaal geprobeerd, maar had geen enkel effect. Als je echt een chronisch slaapprobleem hebt zoals ik, dan werken al die huis-tuin en keuken producten niet meer. Blijkbaar hebben ze ook nog niks gevonden wat kan werken behave pillen, voor mensen die hetzelfde probleem hebben. Overdag kan van mij part de wereld vergaan, maar 's avonds wil ik toch echt zzzz.
Laatst gewijzigd op 27-09-2007 om 11:55. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik je verhaal zo lees heb je een chronisch probleem, maar dan werkt het nu wel. Wat gebeurt er als je het een dag niet gebruikt.
|
Volgens mij is het ook voor tijdelijke slaapproblemen. Daar heb ik het eigenlijk ook voor gehad, maar het werkt hardstikke goed. De dokter heeft er ook geen problemen mee dat ik ze nu al een aantal maanden slik. Ik heb er ook niet echt vreemde bijwerkingen van. Ik neem ook maar een halve pil (3,25mg ip 7,5mg dus).
Ik geef toe, het is nu wel érg makkelijk om zo'n pil te pakken, want dan ben ik verzekerd van een goede nachtrust. Als ik ze niet zou nemen en ik lig een half uur wakker neem ik er toch een, ik heb gewoon géén zin meer om het ook nog maar te proberen om te kunnen slapen. Als ik het een dag (nacht) niet gebruik, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk niet slapen, of heel slecht. Vooral inslapen is bij mij een probleem. Ik ga ook al naar bed met het idee (als ik de pillen niet heb), van ik kan toch niet slapen, omdat ik nou al 26 jaar zo loop te kloten daar mee, dan krijg je dat gewoon. En geloof me, ik heb het allemaal al geprobeerd om wel fatsoenlijk te kunnen slapen. Ik heb het overdag gewoon erg druk en kan het me niet meer perminteren om niet goed te slapen. Ik heb die energie nodig (wie niet trouwens). Maar er is een verschil tussen gewoon een keer niet goed geslapen hebben je moe te voelen, en je echt beroerd en net als een zombie voelen. Verder stop ik ook altijd van die wassen oordopjes in mijn oren (doe ik ook al járen), want ik word ook overal wakker van. Waarom ik niet kan slapen weet ik niet, niemand weet het volgens mij. Volgens mij hebben ze ook gewoon nog niks gevonden om het te kunnen onderzoeken, laat staan een oplossing voor het leven er voor te vinden.
|
![]() |
hoi, ik heb zelf al jaren last van een slaap stoornis en angst / paniekaanvallen vanwege een burn-out. wbt slaap en kalmeringsmiddelen heb ik alles al gebruikt. De zogenaamde 'pammetjes' zoals oxazepam, temazepam, lorazepam, diazepam, alprazololam etc etc etc. Ze werken uitstekend tegen deze klachten alleen bouwd je lichaam al heel snel een verhoogde tolerantie voor deze stoffen op, waardoor je meer en meer miligrams moet slikken om hetzelfde effect te bereiken. Het zijn geen geneesmiddelen maar symptoombestrijders en in die zin dus geen oplossing. Sinds kort slik ik naast mijn dagelijkse 40 mg diazepam(Valium) en 1 mg alprazolam(Xanax), er ook Melatonine 3 mg bij. Dit is voor slapen echt een wondermiddel! Het is, ondanks dat er geen psychysche of lichamelijke afhankelijkheid ontstaat wel net als de 'pammetjes' alleen op doktors recept verkrijgbaar en worden in tegenstelling tot de reguliere slaap/kalmeringsmiddelen zonder probleem voor geschreven. Het is een niet chemische lichaamseigen stof, compleet ongevaarlijk en het werkt als een raket. een half uur voor het slapen 1 zo'n pil en je slaapt als een roos. tevens word je doorgaans met een blij, gelukkig gevoel wakker, je droomt heerlijk en bent de volgende dag fit helder opgewekt en uitgerust! ook je natuurlijke dag/nacht rime word weer in balans gebracht. onbegrijpelijk dat artsen er weinig over weten en niet eerst dit middel voorschrijven ipv benzodiazepinen (pammetjes). Als ik dit 4 jaar geleden had geweten had dat een hoop leed bespaard. overigens zijn alle homeopatische / natuurmiddelen zoals valeriaan, valdispert, rescue druppels etc, een grote bullshit, geldkloperij en op zijn hoogst werkzaam voor kleine kinderen van 3. Voor de rest is het gelul. Melatonine 3mg is voor mij de ontdekking van het jaar,en door het gebruik hiervan bouw ik langzaam mijn valium en xanax gebruik af. ik zou zeggen ga naar de huisarts en laat je dit middel voorschrijven, je staat versteld!
okey hoop dat iemand er wat aan heeft! Welterusten.... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kijk verder goed naar je eet en beweegpatroon. Heb je bijvoorbeeld veel hoofdpijn overdag? Minder dan met suikers, chocolade en koffie/thee. Drink meer water. Zorg voor genoeg vitamines en mineralen en dan niet in pilvorm. Sinds ik hier zelf zo radicaal mee omgeslagen ben slaap ik als een roos (soms met behulp van een jointje trouwens), heb ik veel meer energie en minder nachtrust nodig. |
![]() |
|
![]() |
Na jaren van slapeloosheid gebruik ik een have diazapam van 5mg op het moment dat ik mijn bed instap en dan slaap ik meestal na een half uur of zo.Nadeel bij mij is dat ik wel buikkramp s,morgens heb maar alles beter dan niet kunnen slapen.Wat ik ook doe is, luisteren met een klein transistor radiootje naar BNR of naar BBC op de middengolf,als hun praten kan ik niet piekeren.;>)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hallo iedereen,
Ik heb een goede ervaring met een natuurlijk slaapmiddeltje Sediphyt waar Valeriaan, Hop, Passiebloem, Citroenmelisse, Haver en Slaapmutsje inzitten. Ik heb het gevonden in België bij de apotheek en het werkt niet verslavend (nu bestel ik het op het internet bij http://www.naturapharma-info.be want ik heb het nergens gevonden in Nederland). Voordien echt een slaappil gebruikt maar hiermee was ik wel suf. Sediphyt gebruikte ik in de examen periode omdat ik zeer slecht in slaap viel omdat er vanalles door mijn hoofd spookte en ook omdat ik zeer zenuwachtig was. Gedurende de dag heb ik het ook als kalmeermiddeltje gebruikt en ik was toen veel geruster en niet zo zenuwachtig maar had toch een frisse kop om mijn examen te maken. Laatst gewijzigd op 24-11-2008 om 20:59. |
![]() |
|
![]() |
Heb je via internet slaap- of kalmeringsmiddelen gekocht of overweeg je dat te doen? Pas op, want dit kan echt gevaarlijk zijn. Ook als het om kruidenpreparaten gaat.
Uit onderzoek van de Inspectie voor de Gezondheidszorg, het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) blijkt dat het in 62% van de gevallen gaat om neppillen. Een neppil is ongecontroleerd, dus niemand weet wat voor stoffen er in deze middelen zitten. Soms zitten er helemaal geen werkzame stoffen in, vaak verkeerde doseringen en soms zelfs echt gevaarlijke stoffen. Je loopt daardoor serieuze gezondheidsrisico’s. Meer weten over het gevaar van neppillen? Kijk op http://internetpillen.nl/soorten_int...ren/index.aspx voor waargebeurde verhalen en meer informatie. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Antidepressiva en andere psychische medicatie #3 coopergirl | 500 | 28-07-2007 06:52 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Drugs & Alcohol |
drinktest.nl Blenderhead | 18 | 18-01-2004 16:50 | |
Psychologie |
Ze zijn een beetje aan ’t vechten binnen in… Elka | 17 | 09-10-2002 16:58 | |
Psychologie |
Info over MPS en SCHIZOPHRENIE Droomvlucht | 4 | 28-05-2002 10:59 | |
Psychologie |
Manisch Depressief (MDS - Borderline) Genesis | 25 | 25-03-2002 18:08 |