Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2009, 00:14
bamiPoep
bamiPoep is offline
lieveheersbeestjes komen toch voornamelijk in de lente en zomer voor? en leven van bladluis?

wie kan mij verklaren waarom ze het hele jaar door in mijn slaapkamer zitten (in de zomer zijn het er nog meer). en ik heb geen planten op mijn kamer staan.

belangrijkste, wat kan je er tegen doen?

Oud 30-01-2009, 11:48
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
lieveheersbeestjes komen toch voornamelijk in de lente en zomer voor? en leven van bladluis?

wie kan mij verklaren waarom ze het hele jaar door in mijn slaapkamer zitten (in de zomer zijn het er nog meer). en ik heb geen planten op mijn kamer staan.

belangrijkste, wat kan je er tegen doen?

Wat jij op je kamer hebt is het Veelkleurig Aziatisch lieverheersbeestje (Harmonia axyridis). En die zijn aan het overwinteren. Je kan ze gewoon handmatig weghalen en doden, vooral als ze in een grote kluwe zitten.

Als je mij een PM stuurt, kijk ik anders even of ze kunnen worden opgehaald bij je. Ik doe namelijk nu onderzoek naar die beestjes en mijn begeleidster verzameld ze.
Oud 31-01-2009, 00:49
bamiPoep
bamiPoep is offline
het zijn er veel he. elke keer als ik er 1 doodmaak, komen er 4 bij. maar ik heb lieveheersbeestjes zo ongeveer het hele jaar door . en het is alleen in mijn slaapkamer. de rest van het huis heeft het niet.

van mij mag je die beestjes hebben. je moet ze wel allemaal meenemen he
Oud 31-01-2009, 10:17
arPos
arPos is offline
Citaat:
Je kan ze gewoon handmatig weghalen en doden...

Oud 31-01-2009, 11:04
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
het zijn er veel he. elke keer als ik er 1 doodmaak, komen er 4 bij. maar ik heb lieveheersbeestjes zo ongeveer het hele jaar door . en het is alleen in mijn slaapkamer. de rest van het huis heeft het niet.

van mij mag je die beestjes hebben. je moet ze wel allemaal meenemen he
PM even je adres dan neem ik contact op mijn mijn begeleidster om te kijken of we langs kunnen komen.
Oud 09-02-2009, 21:38
Multilot
Multilot is offline
Dat had ik ook in mijn vorige huis! Ik had het idee dat ze vooral van buiten kwamen. Toen ik de ramen goed dichthield, zaten er ineens nog maar 20 in plaats van 200 beestjes op mn kamer. Mijn oplossing was de stofzuiger... Daarna wel direct de zak weggedaan.
Oud 10-02-2009, 07:47
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dat had ik ook in mijn vorige huis! Ik had het idee dat ze vooral van buiten kwamen. Toen ik de ramen goed dichthield, zaten er ineens nog maar 20 in plaats van 200 beestjes op mn kamer. Mijn oplossing was de stofzuiger... Daarna wel direct de zak weggedaan.
Nouja... ze leven van andere insecten (vooral bladluizen en andere lieveheersbeestjes), dus als je tijdens hun inslaap-periode deuren en ramen sluit komen ze niet zo snel binnen. In een huis kunnen ze op zich niet genoeg te eten vinden om te overleven.

Maar 200 valt wel mee. Mijn begeleidster heeft ooit een groep van 5000 ofzo gevonden.
Reageren

Regels voor berichten