Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2010, 13:23
Girl-can-rock
Girl-can-rock is offline
hey,

voor de vakantie begon kwam ik erachter dat een vriend van me verliefd op mij was. Ik schrok hiervan, maar na een tijdje begon ik te wennen aan het idee, en begon hem ook een beetje leuk te vinden. We zijn toen iets gaan drinken, en direct op onze eerste date had hij een cadeautje voor me meegenomen. Aangezien ik nog twijfelde over mijn gevoelens voor hem, reageerde ik niet al te enthousiast: het ging me een beetje te snel allemaal. Voor de rest is er toen niets gebeurd, het was ook niet echt een 'date', eerder gewoon 2 vrienden die wat afspraken (afgezien van het cadeautje dan).

Maargoed, ik ging een paar dagen later op vakantie, en toen ik terugkwam ging hij op vakantie. We hebben wel een paar keer gemaild, maar ook dat was eerder vriendschappelijk dan romantisch.

Mijn probleem is nu dat ik toen hij op vakantie was iemand anders heb leren kennen, die ik wél echt leuk vind, en waarvan ik weet dat hij mij ook leuk vind.
Ik wil graag jongen nummer 1 laten weten dat het tussen ons niks wordt, maar ik móet hem dit mailen. Als hij namelijk terugkomt van vakantie ben ik bang dat hij hele hoge verwachtingen heeft van 'ons'.
De avond dat ik hem weer zie, gaan we met onze hele vriendengroep naar ons stamcafé. Ik zou het hem dan ook kunnen vertellen, ware het niet dat de jongen die ik later tegenkwam daar ook zal zijn, en ik jongen 1 het niet wil aandoen er op die manier achter te komen.

Maar wat zet ik in godsnaam in zo'n mailtje
Heeft iemand suggesties? Of een manier waarop ik het kan uitleggen zodat het hem minder kwetst? Ik ben nog een groentje in afwijzingen.

Bvd!
Oud 24-08-2010, 13:26
Volk
Volk is offline
Je hebt nooit iets relatieachtigs met hem gedaan en mailt met hem op vriendschappelijke wijze. Vertel dan gewoon dat je een leuke jongen hebt leren kennen en dat je hoopt dat er daar meer uit kan groeien.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 13:29
Girl-can-rock
Girl-can-rock is offline
Maar kan ik dat wel doen/maken? Aangezien ik weet dat hij meer wil. En hij weet dat ik dat weet.
En hij dénkt, dat ik dat ook wil, ook al heb ik het nooit zo letterlijk tegen hem gezegd, mijn gevoelens zijn gewoon veranderd. En dat weet hij (nog) niet.
Oud 24-08-2010, 13:31
Volk
Volk is offline
Je kunt wel een heel omslachtig mailtje gaan sturen maar zo ben je duidelijk en weet hij ook waar hij aan toe is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 13:38
*flawless*
*flawless* is offline
Het is niet jouw schuld dat je gevoelens zijn veranderd, dus ik ben het wel eens met Volk. Maar ik zou wel je relatie met de tweede jongen niet erg op de voorgrond laten treden als hij terugkomt van zijn vakantie, want dat is wel kwetsend voor hem.
Oud 24-08-2010, 13:51
Verwijderd
Ik zou niet al te haastig doen maar hem wel eerlijk vertellen wat er aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 13:51
Nona
Nona is offline
Kun je hem niet beter even bellen? Dat is een stuk persoonlijke dan mailen. Hem eerlijk vertellen dat je iemand anders leuk vindt is dan wel het beste. Misschien dat het verstandig is ook te vermelden dat je het wel moeilijk vindt, omdat je weet welke gevoelens hij heeft voor jou. Zo toon je wat inlevingsvermogen, en voelt hij zich misschien wat minder aan de kant geschoven. Je zegt dat hij al een vriend van je was, ik neem aan dat je dat zo wilt houden (of liever: de situatie weer zo wilt hebben).
Reageren

Regels voor berichten