Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2008, 08:19
spectacular
spectacular is offline
hee, ik ben nieuw hier. ik lees al een poosje mee, maar nav dit topic besloot ik toch maar een account aan te maken. misschien niet helemaal OT, maar ik hoop dat ik het hier toch kwijtkan. de situatie geschetst door TS geldt namelijk voor mij omgekeerd. ik heb een maand geleden mn relatie van 8 maand geleden beeindigd. voor mij was het al een poosje over. nu ga ik zo goed met een jongen om (die ik van tevoren al kende, maar er was niets behalve een klik) dat we gezoend hebben. hij wil een relatie, maar ik weet niet goed of ik dat wil. verder vraag ik me af of ik aan mn ex moet vertellen dat ik met een andere jongen gezoend heb en of ik het tegenover hem kan maken om nu al een relatie aan te gaan. mijn beslissing voor niet-relatie hangt namelijk ook af van het schuldgevoel dat ik heb tegenover mn ex. niet dat ik anders wel meteen in die nieuwe relatie was gedoken, maar ik zit het me gewoon af te vragen en het blijft maar spoken.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2008, 10:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb een nieuw topic voor je aangemaakt

Jij hebt zelf de relatie uitgemaakt omdat het voor jou al over was. Dat betekent natuurlijk ook dat je verder in het verwerkingsproces bent dan je ex. Als je je schuldig voelt, omdat je zo snel alweer verliefd wordt op een ander en daar een relatie mee kan/wil hebben: niet doen. Het heeft geen zin om je schuldig te voelen. Jij was al verder met verwerken, plus je bent nu weer een maand verder. Things happen.
Je moet voor jezelf nagaan of je nu alweer een relatie wilt. Vaak hou je het niet tegen en gebeurt het toch wel. De vaak gezegde zin "ik wil het rustig aan doen", gaat vaak niet eens op, omdat je zo verliefd bent dat je toch wel je gevoel volgt en niet je verstand.
Of je het aan je ex moet vertellen kan ik niet bepalen. Ik had zelf nadat het uitging helemaal geen contact meer met mijn ex, en dat wilde ik graag zo houden. In die situatie zou ik het niet verteld hebben. Maar als je nog vrienden bent met je ex, of je zit in dezelfde vriendengroep, dan is het vaak wel handig om het contact zo eerlijk mogelijk te houden. Dan zou ik het bijvoorbeeld weer wel vertellen
Oud 28-12-2008, 16:17
spectacular
spectacular is offline
bedankt voor je reactie! morgen zie ik de nieuwe vlam weer, dus ik laat het rustig op me afkomen. ik zie wel wat er gebeurt. aangezien mn ex ver van me af woont en we ook niet echt gemeenschappelijke vrienden hebben zou het geen probleem zijn om het niet te vertellen. hij zal het niet via-via horen in ieder geval (dat is nog veel pijnlijker dan het van mij te horen stel ik me zo voor..). ik spreek hem nog wel vaak (dat komt dan van zijn kant) dus wat dat betreft zou het mss eerlijker om het wel te vertellen. ik zie het allemaal wel.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 16:37
cenerentola
cenerentola is offline
Je bent niets verplichts naar je ex toe, dus ga voor die nieuwe vlam. Je moet je echt niet schuldig voelen tegenover hem, het is al heel wat als je hem zou vertellen dat je een nieuwe vriend hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten