![]() |
|
Zijn er nog meer mensen die uitkijken naar deze nieuwe MMORPG van Mythic? Ik heb er al een tijdje geleden kennis mee gemaakt maar zag er nog geen topic. Voor de mensen die er nog niet(s) over gehoord hebben:
_____________________________________ De MMORPG zal Warhammer® Online: Age of Reckoning™ (WAR) gaan heten en is gebaseerd op de fantasiewereld van het voor sommigen bekende Warhammer®. Deze MMORPG zal gebruik maken van het systeem dat ook in DAoC (Dark Age of Camelot) gebruikt wordt. Het zogenaamde RvR (Realm vs Realm) dat PvP (Player vs Player) en PvE (Player vs Enviroment) naadloos met elkaar moet integreren. Er is nog geen releasedatum bekend, maar naar verwachting komt het spel in 2008. Het concept achter de game is simpel volgens de producent. De verschillende rijken in het spel voeren oorlog en alles, inclusief de PvE activiteiten dragen op de één of andere manier bij aan de oorlog tussen de rijken. Zoals we van andere MMORPG's gewend zijn wordt het mogelijk om meerdere rassen te spelen. Warhammer Online zal alle bekende rassen vertegenwoordigen. Waaronder The Empire (human), Chaos (beetje human), Greenskins (Orcs en Goblins), Dwarves, Dark Elves en High Elves. Het idee is dat er op 3 fronten steeds 2 partijen met elkaar in oorlog zijn. Elk ras krijgt 4 eigen classes. De geruchten gaan op dit moment dat de game veel op WoW zal lijken. Echter, in WAR zal volgens de geruchten meer nadruk liggen op PvP dan op PvE. De game is voor nu gepland om uit te komen in Q2 2008. _________________________________ Zijn er mensen van s.com die in de beta spelen en er iets over kunnen vertellen? Zonder natuurlijk de NDA te verbreken. ![]() Hier zijn een aantal handige links: http://www.war-europe.com/ http://www.mythicentertainment.com/ http://www.games-workshop.com/ En 2 fansites die ik erg handig vond: http://only-war.com/ http://www.warhammeralliance.com/
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
Advertentie | |
|
![]() |
|
Een aantal screenshots van http://www.war-europe.com/#/screenshot/?lang=en als ik ze kan deeplinken:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
Ik vind juist de dingen om het slaan van beesies leuk, dat maakt wow voor mij interessant. Dus de professions en bijvoorbeeld de optie om te kunnen vissen. Zit er zoiets nog in verwerkt? De volgende mmorpg die ik ga spelen gaat denk ik niet weer in een wereld afspelen met orcs en magie, dat zijn ze bijna allemaal, begint een beetje suf te worden.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Laatst gewijzigd op 19-03-2008 om 20:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: voor zover ik kan zien is het voornaamste verschil dat de wereld interactiever is, dus dat een faction bepaalde gebieden en steden kan veroveren, en dat je als guild ook een "keep" kan veroveren. Laatst gewijzigd op 20-03-2008 om 11:19. |
![]() |
|
Hier is best een gave clip van een Witch Hunter die, voor zover het lijkt best redelijk al wat skills heeft, wat anderen neer chopt en meedoet in een RvR scenario:
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
De 26e van deze maand worden officieel de details van de pre-order kits vrijgegeven en wat de Collector's Edition gaat inhouden. Maar een winkel in de US genaamd Gamestop heeft al een aantal pre-order kits verkocht met deze info, ingescand door de eigenaar van zo'n kit:
![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Helaas wel slechtere kwaliteit. En de Youtube kwaliteit was al niet fantastisch.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
Hier is een screenie van een female Shadow Warrior van de nieuwe FMV/trailer waar ze mee bezig zijn:
http://mythicmktg.fileburst.com/war/...inematic02.jpg
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
^
Dat. Maar bij WoW is ook wel een duidelijke feel van goed en slecht tussen Alliance en Horde. Bij WAR willen ze duidelijk maken dat er geen goed of slecht is maar gewoon verschillende standpunten en verhaallijnen achter de oorlog. De typische human race in WAR aan de Order side, Empire, is voornamelijk gedreven omdat ze constant onder vuur liggen door álle Destruction races. Dit zorgt voor hopeloosheid en wreedheid met een soort nobele ondertoon. De Witch Hunter bijvoorbeeld kan z'n target martelen totdat ie z'n zonden bekend en vervolgens executeren door z'n pistool in z'n targets mond te duwen en de trekker over te halen. ![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Laatst gewijzigd op 23-03-2008 om 20:49. |
![]() |
|
Hier is een interview door Curse.com tijdens een Duits game evenement met assistant producer Josh Drescher en associate producer Mark Davis: http://war.curse.com/videos/details/668/
Ik vond het erg grappig om te kijken omdat er wel wat leuke geek humor in zit, inhoudelijk word er niet veel (nieuws) besproken.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
En de poll die op leeftijd gebaseerd laat zien waar de voorkeur per realm is: http://www.warhammeralliance.com/for...ad.php?t=27885
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Morgen worden de Collector's Edition details officiëel bevestigd bij een Frans game-evenement. Ik ga een CE pre-orderen maar zal m'n enthousiasme proberen te beperken gezien ze nog steeds een officiële release datum moeten vrijgeven en nog niet eens alle 24 speelbare careers zijn vrijgegeven.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
Als ik de filmpjes kijk komt het bijzonder oninteressant op me over, het lijkt me gewoon een generic carebear MMO. De seting lijkt me wel oké maar dat is dan ook weer alles. Als het in het 40K universum was kocht ik het blindelings trouwens. =)
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
|
![]() |
|
Meeste filmpjes op i-net zijn van beta versies waarbij álle graphic settings op z'n laagst staan en de eyecandy niet beschikbaar is. De setting van de game is duidelijk dat de oorlog overal is en menig beta tester heeft al laten weten dat die sfeer er dik in zit.
Plus met alle nieuwe systemen/gameplay mogelijkheden die vrij nieuw zijn in de MMORPG wereld (Public Quests, RvR (ook al was het eerder gedaan in Dark Age of Camelot), Living Guild system, Tome of Knowledge) maakt het samen met de setting een interessante combinatie.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
Nou vind ik de setting van Warhammer niet zo heel tof, bovendien niet veel afwijkend van WoW. Ik heb al die draakjes, zwaardjes en grotjes wel gezien. Ik wil met een Heavy Bolter een gebouw met Tyranids stuk schieten of weet ik veel wat.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
|
![]() |
||
De game is delayed tot fall 2008. Hoewel ik dit persoonlijk erg jammer vind, het kan nog 6 maanden duren tot de release, kan ik het me ook wel voorstellen gezien de extra tijd die ze er aan gaan besteden er voor zorgt dat alles lekker draait en is zoals EA Mythic het wil.
Hier een quote van Warhammer Alliance waar de CEO van EA Mythic, Mark Jacobs, een Q&A draadje heeft samengesteld: Citaat:
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
Gister zijn de details van de Collector's Edition bekend gemaakt en hoe je die kan pre-orderen. Alles ging vlekkeloos op de US website waarbij om precies 3 uur gistermiddag een speciale website in de lucht ging.
Op de Europese website stond een teller die aftelde tot 3 uur gistermiddag waarna de site doodleuk doorlinkte naar een Flash gedeelte van de site die het niet deed. ![]() Hier zat ook een wedstrijd achter waarbij de eerste 10 mensen die een geheime link vonden op de pre-order website een gratis CE van de game kregen en de 100 die daarop volgden een plek krijgen in de bèta. Dit liep dus totaal in de soep door een website die het niet deed en tot op vandaag zijn er nog steeds geen officiële pre-order partners/winkels die de game of in Frankrijk/België/Duitsland/Nederland verkopen. Goh je wilt een game verkopen, of niet?! ![]() On a sidenote, de meeste nieuwswebsites hebben een prijs staan van rond de 80,- euro. Dit klopt niet want de CE in de US gaat 80 dollar kosten en die is natuurlijk ff wat minder waard dan de euro. Verwacht een prijs van 55,- euro.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
Dit spel gaat keihard ownen, het dynamic open field pvp waarbij het daadwerkelijk mogelijk is om forten en steden die je tegenkomt tijdens het questen te veroveren voor jouw alliance met als uiteindelijke doel om de hoodstad van de opposing faction te veroveren. een behoorlijk chill levelling systeem met een paar leuke extratjes met betrekking op het levellen van je skills en het specialiseren van je character. daar komen public quests bij: quests waar je met elke andere character die op dat ogenblik in die zone is aan meewerkt. ach, check de quest, dit spel gaat alles ownen wat ooit is uitgebracht op mmo gebied!
alleen dus vet kut dat de pre-order nog niet werkt ![]()
__________________
<< nu: XTRA-whappie >>
|
![]() |
|
Bart Smit en Bol.com hebben als eerste/enige op dit moment de mogelijkheid om het spel te bestellen. Hier is de link van Bart Smit: http://www.bartsmit.com/shop/product...oductID=192624
Ik heb alvast de pre-order kit en de CE gereserveerd en ga ook denk ik de pre-order kit bestellen bij Bol.com. ![]() ![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
In The Inevitable City (de capital van Chaos) is een speciaal gebied ingericht voor de 4 Chaos Goden. Die van Slaanesh is... interessant.
![]() 'You can see a lot of phallic figures over here...' ![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
En ik heb 'm binnen!
![]() ![]() Hier ff wat picca's van de pre-order kit: ![]() ![]() ![]() ![]() De code's staan op de achterkant van het papiertje wat er in zit maar die kan je nog niet invullen op WAR-Europe. Nu maar hopen dat de Open Bèta een beetje snel begint. ![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Special: Warhammer Online: Age of Reckoning
Uitgegeven: 18 april 2008 09:00 Age of Conan is niet de enige MMO die dit jaar een poging gaat doen om World of Warcraft van zijn torenhoge troon te stoten. Tijd om eens te kijken naar Warhammer Online, een MMORPG van de makers van Dark Age of Camelot. Warhammer is een licentie waarvan de oorsprong ligt in table-top gaming. In speciale winkels zijn hele pakketten te koop waarmee je op een zelfgebouwd speelveld een oorlog nabootst met miniatuur figuurtjes die je zelf moet schilderen. Deze gaan gepaard met boeken vol regeltjes, uitzonderingen en scenario’s en zijn dan ook voornamelijk geschikt voor mensen met erg veel vrije tijd en een dikke portemonnee. Het spel is er in twee varianten, te weten Warhammer en Warhammer 40.000 (40K). Van die laatste, futuristische versie zijn al enkele games verschenen in de vorm van de RTS Dawn of War. De fantasy-versie (Warhammer) van de franchise is echter minder vaak vertaald naar een game. Kostenplaatje Een aantal jaar geleden was er een Warhammer Online in ontwikkeling bij Climax, bekend van onder andere de cultgame TRON 2.0. Toen de game echter bijna af was, kwam het kostenplaatje boven tafel dat veel te hoog bleek te zijn. De game werd in juni 2004 geannuleerd. Bijna een jaar later, in mei 2005, werd de licentie door EA Mythic weer opgepakt die sindsdien hard aan het werk is om MMO-liefhebbers kennis te laten maken met de Warhammer-wereld. EA Mythic heeft al ervaring met MMO-games, het ontwikkelde al eerder Dark Age of Camelot. Bij de ontwikkeling van Warhammer Online: Age of Reckoning wordt goed gebruik gemaakt van deze ervaring. Geen World of Warcraft-kloon EA Mythic ziet namelijk in dat het geen zin heeft om een World of Warcraft-kloon op de markt te brengen. De WoW-spelers zijn zo trouw aan hun game dat ze niet zo makkelijk over zullen stappen op iets wat precies hetzelfde biedt. Daarom speelt Warhammer Online (kortweg WO) in op de punten waar WoW volgens EA tekort schiet. Volgens hen is dat de PvP, een onderdeel waar spelers elkaar virtueel te lijf gaan, en daar zal bij Warhammer dus ook de nadruk op liggen. Natuurlijk zal je in WO ook gewoon quests moeten voltooien, maar dit dient allemaal een groter, PvP-gericht doel. Realm versus Realm Dark Age of Camelot introduceerde Realm versus Realm combat (RvR) en ook WO gaat hier gebruik van maken. Het bordspel van Warhammer draait immers om grote veldslagen en daar zal de MMO ook om draaien. In WO strijden twee facties om de overwinning. De Order, bestaande uit The Empire (mensen), High Elves en Dwarves en de Destruction, met Chaos (duivel aanbiddende mensen), Greenskins (orcs en goblins) en Dark Elves. Elk ras krijgt zijn eigen gebieden die parallel lopen met die van het concurrerende ras. Empire-personages strijden tegen de Chaos, High Elves tegen Dark Elves en de Dwarves tegen de Greenskins. Elk paar krijgt elf zones waarvan er vier gelijk lopen aan die van de tegenstander. Wanneer je als speler door deze vier zones heen bent, kom je terecht in de vijfde zone waar gestreden wordt om de hoofstad. Natuurlijk is het ook mogelijk om bijvoorbeeld als High Elf de Dwarves te helpen bij hun strijd. Victory points Alles wat je in de game doet, heeft invloed op deze strijd. Elke quest die je volbrengt, elk monster dat je verslaat, elke instance die je doorloopt (met vijf tot veertig man) dient een hoger doel. Hiervoor verdient jouw faction namelijk victory points. Deze punten worden in de eindeloze strijd gebruikt om elkaars steden te veroveren. Zo is er bijvoorbeeld de stad van The Empire, Altdorf, met daar tegenover de stad van de Chaos, Inevitable City. Het slagveld beweegt zich heen en weer tussen de steden, afhankelijk van de strijd die daar wordt gevoerd, maar ook in de rest van de wereld. Hoe langer een bepaald ras de overhand heeft, hoe handiger deze stad wordt voor leden van dat ras. Bepaalde belangrijke handelaren en items verschijnen bijvoorbeeld alleen als jouw zijde aan de winnende hand is. Flink keet schoppen Een ander nieuw onderdeel in Warhammer Online zijn public quests. Ook deze quests dienen een groter, meer omvangrijker doel. Een voorbeeld is een quest waarbij Greenskins met z’n allen enorme hoeveelheden voedsel en drank moeten verzamelen om een reus wakker te maken. Deze reus zal vervolgens naar een dorp vol met Dwarves gaan om daar flink keet te schoppen. Spelers die een gebied betreden waar een public quest aan de gang is, zien deze automatisch in hun lijst verschijnen. De manier waarop zij meehelpen aan de opdracht bepaalt hoe zij hiervoor beloond worden. Als je er van begin tot het einde actief aan meewerkt, zal je een goede kans maken op een leuke beloning, terwijl je op minder hoeft te rekenen als je pas aan het einde even je gezicht laat zien en één dwerg de modder in trapt. Balans De meeste MMO’s hebben een vast aantal classes waar je uit kan kiezen. Vaak is het zo dat elk ras toegang heeft tot een bepaald aantal classes. In WO heeft elk ras vier exclusieve classes, waar geen enkel ander ras toegang tot heeft. Dit zorgt voor een totaal van twaalf classes die allemaal hun eigen sterke en zwakke punten hebben. Het zal dan ook een flinke klus worden deze allemaal te balanceren en ervoor te zorgen dat er niet een aantal erg sterk zijn tegenover de anderen. Dit vooral omdat de game eigenlijk helemaal om PvP draait. Hoewel Warhammer Online erg uitgebreide PvP-mogelijkheden gaat bieden, ben ik niet razend enthousiast. Als EA Mythic alles goed uitwerkt, kan het nog best wat worden, maar ik denk persoonlijk dat ze net iets te ver gaan. Twaalf verschillende classes zijn wellicht wat 'over the top' en ik vind het hele verhaal over de verschillende zones erg vaag. Ook is de game inmiddels zo lang in ontwikkeling dat de graphics er wat verouderd uitzien. Ik heb de game echter nog niet kunnen spelen en wellicht zou een uigebreide speelsessie mijn visie kunnen veranderen Bron Btw, preorder pakketje is binnen ;o |
![]() |
|
Verwijderd
|
Redelijk duidelijke stuk inderdaad al vind ik het laatste gedeelte een beetje jammer. Als de schrijver iets meer research had gedaan wist hij wel beter, het blijft nu.nl eh ;p
Er zijn 4 soorten classes/archtypes: Tank Melee dps Ranged dps Supprt/Healer Elke factie heeft zijn eigen versies, ze zien er anders uit en hebben andere skills en abilities maar het doel is hetzelfde. Ook zijn bepaalde classes gemirrored. Dit betekent dat de mechanics en abilities van bijv. een tank class van twee verschillende facties veel op elkaar lijken maar ieder hun eigen smaakje hebben. De ene reviewer geeft commentaar dat het eigenlijk maar zo'n 4 classes zijn, de ander miept dat het er teveel zijn. Van wat ik heb gezien van alle betaleaks e.d. verschillen de classes genoeg om het interessant te houden. De verschillende zones worden in podcasts heel erg duidelijk uitgelegd. Je vecht keer op keer voor een gebied. De uitkomst van die strijd heeft weer invloed op het volgende gebied waarin je vecht. Als een stel lowBs op je server in de laagste zone flink kont aan het schoppen zijn helpt dat de lui die in de hoogste zone in het vechten zijn. Alles draagt bij aan de oorlog. Wat betreft de graphics, ik was ook sceptisch. Ik zag echter enkel beta filmpjes (en pre-alpha). In de beta proberen ze geen mensen te lokken met eye-candy (zoals bij AoC) maar gewoon gameplay te fixen, ze checken elk stuk van het spel en controleren dat uitgebreid op balancing issues en bugs. Samen met het uitstel van het spel en de lange productie zorgt het ervoor dat het spel juist balanced is en dat er geen half afgemaakte buggy game uit komt. Age of Conan bijv. is te vroeg gereleased vanwege geldproblemen waardoor de helft van de beloofte features er of niet in zit, of half afgemaakt is, jammer dus. De beta's waren misschien leuker en meer eyecandy maar de game is volgens de betatesters veel minder intensief getest op balancing e.d. Dat allemaal samen was voor mij de reden om voor Warhammer te gaan. Recente fimpjes (die door bibberende camera mannen zijn opgenomen) van mensen die het spelen met wel de "goede" graphics zien er goed uit. Het is naar mijn mening strakker en een stuk minder toony dan WoW. Het is niet zo mooi als Age of Conan maar aangezien ik daar voor mijn gevoel veel gameplay/replay en PvP/RvR moet opgeven puur voor wat sfeer, blote tieten en mooiere graphics blijf ik voorlopig bij Warhammer. |
![]() |
|
Ik had de Gamekings aflevering gemist vorige week dinsdag en daarin deden ze verslag van het Parijse persevenement. Ik ging het gister dus ff kijken en wat een slechte coverage zeg.
![]() Jan maakte verschillende fouten door Destruction de hele tijd Chaos te noemen en toen ie zei dat je met 6 factions kon spelen noemde hij er maar 5. ![]() Nja, Bart Smit heeft sinds vandaag z'n pre-order kits beschikbaar! Dus als je er nog geen hebt, is dit je (waarschijnlijk laatste) kans om er online nog eentje te krijgen.. ![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
![]() |
|
En dit is een van de eerste, officiële high-res gamebeelden die getoond zijn online.. gaaf om te zien dat er al zoveel progress is gemaakt.
Let wel, bij dit filmpje staat nog niet alle eyecandy aan waaronder dus geen lighting en max. res. textures. ![]()
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|