Citaat:
Volgens mij mag dat ook niet eens.. Iig de bij woningbouwvereniging waar ik ervaring mee heb kan de hoofdhuurder zijn gehuurde woning niet over laten schrijven op een andere naam. Als de hoofdhuurder zich uitschrijft betekent dat volgens mij gewoon dat hij de woning verlaat en het dus toegewezen wordt aan de eerstvolgende bovenaan de wachtlijst. Zou anders ook wel oneerlijk zijn denk ik. Maargoed misschien werkt het bij woningnet anders?
|
Je kan je natuurlijk ook alletwee als hoofdhuurder laten inschrijven. De huurwoning waarin wij wonen staat ook op 2 namen. Overigens weet ik niet wat voor gevolgen het heeft als 1 iemand zich laat uitschrijven, want in principe moet daarvoor ook het huurcontract veranderen. Maar bijvoorbeeld in geval van overlijden van 1 van de bewoners is het wel makkelijk als de ander ook als huurder staat ingeschreven, dan kan hij er nog blijven wonen.
Je zou het gewoon even moeten navragen bij de woningbouwvereniging hoe ze omgaan met vrijwillig vertrek van 1 van de huurders. Alhoewel ik het er wel mee eens ben dat ik het niet echt eerlijk vindt. En buiten dat, stel dat die ander zich opeens toch niet wil uitschrijven, en "gezellig" met jou gaat samenwonen, dan heb je ook geen poot om op te staan...