Ik heb nergens last van gehad. Nu was ik ook met een Turkse vriendin, die dus ook vloeiend Turks spreekt, we logeerden voornamelijk bij vrienden en familie van haar en we kenden de plekken waar we heen gingen (nou ja, zij kende die plekken dus). Maar als je in de grote steden zit moet je meer uitkijken voor zakkenrollers dan voor vervelende mannen.
Moet er wel bij zeggen dat ik er in januari was, niet in de zomer. Dat kan eventueel nog schelen.
Over hoe Turkije was: misschien heb ik een heel specifiek deel gezien, maar ik zag voornamelijk dat het lang niet zo traditioneel was als geschetst wordt in de media. Ik zag heel weinig traditioneel geklede mensen, het gezang voor het gebed hoorde je wel duidelijk, maar verder is het gewoon een heel normaal land met een rijke cultuur en vooral traditionele markten en stoffen, met gebruiken valt het mee qua traditioneel oogpunt. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij, de jongeren spreken vaak gewoon Engels of Duits en met onderhandelen kom je een heel eind. Er zijn echt enorm mooie plekken te vinden (bijvoorbeeld Efeze, vlakbij Izmir, en andere havenplaatsjes) en het klimaat verschilt per regio (In Izmir en Istanbul was het 16 graden in januari, in Ankara gooiden we sneeuwballen). Ik ben dus in de grote steden geweest.