Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2008, 17:31
Charlene
Charlene is offline
Hey

Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik een database van Access kan koppelen aan een word bestand? Ik heb het geprobeerd met access via het kopje externe gegevens en daarna tekstbestand. Maar ik zie helemaal geen wordbestanden op staan? kan iemand mij uitleggen hoe het moet? Ik heb het nodig voor een nieuwsbrief.

Ik heb al opgezocht op internet en maar alsnog kom ik het niet uit!

Alvast thx
Charlene
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2008, 21:26
francisco
francisco is offline
via usb stick mis een oplossing
Oud 30-12-2008, 00:04
ILUsion
ILUsion is offline
Wat wil je juist doen met dat koppelen, misschien is dat een betere vraag. Wil je gegevens inladen vanuit zo'n bestand of omgekeerd: gegevens wegschrijven in zo'n bestand. Dat eerste zou ik zelf niet van weten hoe het moet (en ik vrees dat dat niet simpel gaat zijn; omdat je gegevens wilt distilleren uit tekst); andersom is normaal wel mogelijk; een mannier is in ieder geval via de wizard om enveloppen e.d. te laten maken in Word.
Oud 30-12-2008, 14:32
freyk
freyk is offline
Als je de gegevens voor een nieuwsbrief wil gaan gebruiken, dan raad ik je helemaal niet aan om met word databasegegevens te importeren/koppelen, Charlene.

Persoonlijk zou ik dan ff in access een formuliertje maken dat gegevens in een mooi tabelletje/grafiekje perst en dat ik daarvan een screenshotje maak.
Oud 30-12-2008, 17:05
ILUsion
ILUsion is offline
Freyk, ik ben wel benieuwd waarom je niet zou aanraden om gegevens van Access naar Word te importeren; want volgens mij zijn die functies gewoon ingebouwd (oké, ze in het begin aan de praat krijgen is niet altijd even makkelijk). Maar beginnen prutsen met screenshotjes en dergelijke lijkt me nog een ergere oplossing (want ik denk dat het dan om persoonsgegevens gaat), en als je voor iedere persoon een actie moet uitvoeren, heeft die database natuurlijk weinig zin.

Als het enkel voor bv. adresstickers o.i.d. is, kan dat natuurlijk wel rechtstreeks vanuit Access meen ik me te herinneren (en anders is het slechts een kwestie van wat prutsen aan een rapport tot het alles juist weergeeft om af te drukken).
Oud 31-12-2008, 09:24
M@rco
M@rco is offline
Zoiets?

http://www.femda.com/vragen/antwoord...D=vp0169936837
Oud 04-01-2009, 13:10
freyk
freyk is offline
Citaat:
Freyk, ik ben wel benieuwd waarom je niet zou aanraden om gegevens van Access naar Word te importeren; want volgens mij zijn die functies gewoon ingebouwd (oké, ze in het begin aan de praat krijgen is niet altijd even makkelijk).
Denk dan bijvoorbeeld aan dynamische en statische linkjes/gegevens/enz.
Reageren

Regels voor berichten