Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2009, 15:07
jwdoetookmee
jwdoetookmee is offline
Hallo iedereen.

Ik hoop dit jaar mei eindelijk mijn diploma te halen. Dus druk op zoek naar vervolgopleidingen. Ik vind sport en voeding enzo erg interessant, vooral omdat ik zelf ook fanatiek train (fitnes) en dus ook goed op mijn voeding let.

Nu had ik tot op vandaag het idee om voeding en dietetiek te gaan studeren in Nijmegen, of een vergelijkbare studie in Wageningen.
Maar na nog eens goed lezen kwam ik er achter dat je voor vrijwel alle voedingstudies biologie gehad moet hebben en scheikunde, en vaak ook nog wiskunde B1.
Hier baal ik dus vreselijk van, want ik heb geen van 3 gehad. Mn eigen stomme schuld natuurlijk, dat ik pas zo laat weet wat ik wil, maar ik ben het een beetje kwijt nu.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Die misschien weten wat ik WEL kan op het gebied van sport of voeding met mijn EM profiel?

Ik vind het niet erg als ik bijvoorbeeld biologie moet bijspijkeren via zo'n cursus, hier had ik mn hoop dan ook op gevestigd. Maar deze cursussen blijken toch erg prijzig te zijn. En het geld voor 3 van die cursussen heb ik al helemaal niet.

Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes Jan Willem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2009, 15:31
Pater Noster
Pater Noster is offline
Je kan er voor kiezen deze vakken te behalen op volwassenonderwijs, via een ROC bij jou in de buurt. Je kan ook kiezen om een dergelijke opleiding te volgen op een hbo-instelling. Verschillende opleidingen kan je dan kiezen, zoals Sportmarketing of Voeding & dietiek.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:55
jwdoetookmee
jwdoetookmee is offline
Voeding en dietetiek heb ik ook biologie en scheikunde voor nodig. En naar horen zeggen staat het ROC niet heel hoog aangeschreven toch?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 18:31
Fariida
Fariida is offline
Ik ga dit jaar ook mijn vwo diploma halen (hoop ik teminste) en wil ook een opleiding met sport en voeding gaan doen. ik heb het profiel C&M. ik heb ervoor gekozen Sport, Gezondheid & Management te gaan doen (4jarig HBO). Ik wil de richting Sport & Gezondheid gaan doen, omdat dit vooral ook met voeding te maken heeft. Als je die opleiding afgerond hebt, mag je jezelf Beweeg & Leefstijl Advisdeur noemen. Na sport en gezondheid is er nog de mogelijkheid een 2-jarige masteropleiding (WO) te gaan doen in Rome. (wat mij natuurlijk ook helemaal geweldig lijkt!)

Een andere mogelijkheid is de ALO (lerarenopleiding lichamelijke opvoeding/gym). Dit is een 4jarige HBO opleiding en hiervoor heb je geen scheikunde en bio nodig. Ook kun je de opleiding Voeding & Diëtiek doen of Fysiotherapie. Hiervoor heb je ook geen biologie en scheikunde nodig. Deze opleidingen zijn te volgen aan de Hanzehogeschool. Hoe dit precies zit op andere scholen, durf ik niet te zeggen.

Als je de ALO of SGM hebt afgerond, zou je ook nog door kunnen stromen naar een universiteit en daar bewegingswetenschappen of pedagogische wetenschappenkunnen studeren.

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt. Liefs.

ps. ik zie dat je EM/M&O hebt,, misschien is SportManagement dan wel een goede opleiding voor jou? [in het eerste jaar kun je nog switchen tussen ALO (Sportontwikkeling), Sport&Gezondheid en SportManagement]
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 10:48
Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Voeding en dietetiek heb ik ook biologie en scheikunde voor nodig. En naar horen zeggen staat het ROC niet heel hoog aangeschreven toch?
Op HBO Voeding en Dietiek heb je geen biologie en scheikunde nodig.

Wat je over het ROC zegt is onzin. Er bestaat niet zoiets als 'het ROC'. Een Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) is een instelling voor secundair beroepsonderwijs (MBO). Het leidt leerlingen op voor verschillende beroepen waarvoor (deel)kwalificaties zijn vastgelegd. Denk daarbij aan het complete scala van opleidingen zoals die vroeger in het middelbaar beroepsonderwijs, het leerlingwezen en volwasseneneducatie werden gegeven.
De theoretische vorming vindt plaats op een ROC, de beroepsgerichte vorming in een leerbedrijf.

Je hebt tientallen ROC's in Nederland, en sommigen zullen inderdaad van beter niveau zijn dan andere. Maar als je vavo doet bereiden deze allemaal voor voor een algeemeen landelijk examen, en die zijn in principe altijd goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten