Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat ik me trouwens afvraag, halen jullie chinees of maak je het zelf? Ik eet best vast chinese/oosterse dingen, maar ik maak het zelf en dat is toch wel anders dan afhaal. En in afhaal zitten ook wel verschillen (Tjaptjoi of alleen frituur en saus). En de patat, als je daar groentes etc bij eet is het ook een ander verhaal dan alleen patat, 2 snacks en lading saus. Wat betrect quiche hetzelfde, maak je het zelf? En hoe (bladerdeeg, volvette room en geen groentes, of eieren en groentes)?
Maar goed, volgens mij eet jij verder (te) gezond, en beweeg je veel. Maar ik kan me het voorstellen dat het soms lastig is om te kijken wie nu (ab)normaal is enz.
|
![]() |
tja je kan ook elke dag taart eten.. en dat hoeft volgens mij niet perse ongezond te zijn.. (niet dat het gezond is) maar als je bijv de rest van de dag heel weinig eet ofzo....
Wij thuis eten 1 a 2 keer per week wat ''extra'' lekkers als taart ofzo.. en meestal 2 x fast food (patat/chinees afvaal) als avondeten... |
![]() |
|
Sorry, maar wat is er ongezond aan "Quiche/Chinees oid"? Los van dat die twee niets met elkaar te maken hebben en ik die 'oid' niet begrijp; quiche en zelfgemaakt Chinees eten zijn vaak gezond, en afhaalchinees kan dat ook zijn. Minder dan één keer per week Aziatisch eten is onzin. Je moet juist variatie in je dieet hebben.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar afhaalchinees kan ook best gezond zijn.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
Okee, bedankt voor de reacties!
![]() Dat afhaalchinees en quiches was gewoon een voorbeeld. Een voorbeeld van in mijn ogen ongezonde dingen, zoals; afhaalchinees, pizza, patat, kaasfondue, enz. Het is dus idd voor iedereen verschillend...dus moet ik mijn eigen weg zien te vinden hierin. En dat is wel lastig. maarr zovaak gebak; daar blijf ik bij..ik vind dat abnormaal ![]() Wat iemand zei klopt idd ook wel. Mijn moeder eet verder geen tussendoortjes, weinig vla, maar dan dus wel iets van taart. En niet gelijk een groot stuk, maar een klein stukje. Duss misschien is dat wle haar manier van leven. En dan kan ik ook voor mezelf bedenken hoe ik het wil enzo. (ow en, ik beweeg bijna niets en eet wel vaak lekkere dingen enzo hoor ![]()
|
Iedereen eet en leeft anders. Als jouw ouders goed op gewicht blijven met taart/brownie oid dan is daar niks mis mee. Maar dat betekent niet dat ze van jou moeten verwachten dat je altijd met hen mee-eet. Drie keer per week afhaal/gemaksvoedsel vind ik ook wat veel van het goede, maar als het niet altijd patat en kroketten is maar ook wel eens Chinees (met groenten) of een pizza (met veel groenten en een salade erbij oid) dan kan het altijd nog erger.
|
afhaalchinees lijkt me niet gezond, ik eet in ieder geval altijd veel meer ervan omdat het zo lekker is. Verder zit er in al die sausjes suiker, en veel vet (varkens)vlees.
Pizza en quiche vind ik helemaal geen fastfood, mits je er salade bij eet. Friet hetzelfde verhaal. Wat meer afwisseling in het eten in het weekend kan natuurlijk geen kwaad. |
![]() |
||
Citaat:
Quiches zijn meestal gezond, ik snap echt niet waarom je daarmee aankomt.
|
Verwijderd
|
En dus kan je quiches ook heel gezond maken. Met gewone (dus geen roomboter) bladerdeeg of filodeeg. Ipv room, halfvolle/magere melk, veel groente en een normale portie kaas of noten.
@Ikkuh: mijn moeder eet overdag ook niet veel, maar 's avonds soms best 2 twixen, of taart ofzo. Daarnaast zeg je dat ze maar een klein stukje neemt, dat is dan toch niet zo heel abnormaal? Of je nou elke dag een stroopwafel/iets anders lekkers en 'gewone' tussendoortjes neemt of een klein stukje brownie, dat maakt toch niet héél veel verschil dan? Het lijkt meer het woord 'taart' wat je lastig vindt? |
![]() |
|
Een brownie is wel één van de minder gezonde dingen die er zijn natuurlijk; gewoon een brok vet met cacao en suiker. Appeltaart valt dan wel weer mee.
En verder is het heel erg afhankelijk van de rest van hun dieet. Ik vind het maar een gebrekkige beschrijving om een oordeel aan te verbinden,
|
![]() |
|
![]() |
@sonho: Mijn moeder neemt idd maar een klein stukje en dan is het idd wel een soort grote koek oid. Als je het zo ziet is het misschien wel minder apart.
Maar ik vind het gewoon overdreven ofzo, om zo vaak zoiets te eten. Quiche kan idd gezond, maar dat is niet hoe mijn moeder het doet. Bij ons is quiche van veel plakjes roomboterbladerdeeg, en verder voornamelijk room, kaas, ei en noten. Ik maak idd wel is een gezonde versie, maar daar zijn zij dan weer minder fan van... Ach, ik irriteer me er gewoon aan dat zoveel dingen hier ongezond zijn. Waarschijnlijk ligt een deel bij mij, maar ook een deel bij hen. (Maarr, ik mag er niet teveel over zeggen, want dan moet ik mamar weer op kamers gaan... ![]()
|
![]() |
Bladerdeeg wordt gemaakt door deeg plat te rollen, te beboteren, dubbel te vouwen, plat te rollen, te beboteren, en dat dan een keer of twintig. Dus bladerdeeg dat geen roomboterbladerdeeg is, is margarinebladerdeeg en dat maakt voor het vet niets uit, het is alleen smakelozer en goedkoper. Maar je kunt natuurlijk wel plakjes quichedeeg gebruiken, dat is minder vet. Of gewoon zelf korstdeeg maken.
Ik vind elke dag een klein stukje zelfgebakken taart niet raarder dan elke dag een dikke koek. Wel lekkerder. Maar als jij liever iets anders bij de koffie eet dan taart moet je dat toch zelf weten. Misschien kan je een keer aan je moeder voorstellen om samen koekjes te bakken in plaats van taart. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb ook nog een totaal andere vraag, waarvoor ik het niet nodig vind een apart topic te openen.
Sommige mensen drinken de hele dag door koffie, melk, vruchtensap of wat dan ook. Stel dat je echt heel de dag thee drinkt (zo'n 10-12 koppen per dag, ongeacht de smaak/soort, ikzelf lust alleen de 'standaard' thee), kun je dat dan ook téveel drinken?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Vervelend, hé, zulke opmerkingen! ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||