Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2009, 15:38
Geert9
Geert9 is offline
Hoi,
Ik heb nu een tijdje een relatie met mijn vriendin, en ik ben erg gelukkig met haar maar er is een dingetje waar ik een beetje mee zit. Het zit namelijk zo, mijn vriendin is verpleegkundige. Daar is natuurlijk niks mis mee, maar toch heb ik daar een beetje moeite mee.. Zij moet namelijk elke dag mensen wassen en naar de wc brengen en anaal tempen e.d. Ze zit dus veel aan de geslachtsdelen van andere mannen. Het gebeurt soms zelfs ook dat mannen een erectie krijgen als ze aan het wassen is. Ik vind het erg lastig dat ze aan zoveel geslachtsdelen van andere mannen zit, vooral ook omdat wij zelf wachten met vrijen e.d. tot we getrouwd zijn. Het voelt voor mij een beetje tegenstrijdig dan ook dat ze niet bij mij voelt omdat we ermee wachten, maar dat ze wel bij andere mannen 'er aan zit'.
Ik heb het er al een aantal keer met haar over gehad, maar zij kan me hier ook niet bij helpen omdat ze steeds het idee krijgt dat ze haar beroep moet verdedigen. Ik weet dat het nergens voor nodig is om mij hier naar over te voelen, maar toch kan ik het niet los laten. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen of misschien kunnen jullie mij vertellen hoe ik hier goed mee om kan gaan?

Groetjes,
Geert
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2009, 15:53
remy476
remy476 is offline
Dus als jullie nu sex zouden hebben was het geen probleem.

Leuk is het niet dat ze bij die andere mannen aan de penis zit, maar het is haar beroep. Je zult er dus mee moeten leren leven.
Verder is het niet zo dat ze altijd aan de geslachtsdelen zit van die man, maar er met een washandje overheen gaat (?) om het schoon te maken.
Oud 26-01-2009, 16:12
miekmuis
miekmuis is offline
Ik doe zelf de opleiding verpleegkunde en heb ook al de nodige praktijkervaring waarbij ik inderdaad ook de nodige geslachtsdelen in mijn handen heb gehad, maar ik kan je wel vertellen, daar komt van mijn kant niks, maar dan ook echt helemaal niks seksueels bij kijken. Het is gewoon een stuk lichaam dat vies is en schoon gemaakt moet worden. Ik ga er vanuit dat dit voor zo ongeveer iedereen geldt die in de zorg werkt. Je moet toch een bepaald karakter hebben en een bepaalde instelling om dat beroep te kiezen. Ik ga er vanuit dat dat ook voor jouw vriendin geldt, zeker aangezien jullie al niet aan seks beginnen tot jullie huwelijk. Je vriendin is gewoon een zorgzaam type, wees er blij mee :-)
Oud 26-01-2009, 16:24
Verwijderd
In mijn eerste stage heb ik dit ook gehad. Weetje, zij staat met hetzelfde gemak met geslachtsdelen in haar handen, dan een bakker met een bakvorm. Er zit écht niks seksueels aan verbonden, net zo min als die bakker geil wordt van een bakvorm. Een rare vergelijking misschien, maar je snapt wat ik bedoel.
Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt, maar het is nu eenmaal haar beroep. Als ze het goed doet, doet ze het zorgvuldig maar niet met de bedoeling erecties uit te lokken. Die dingen gebeuren, mannen hebben daar nu eenmaal vrij weinig controle over en dat gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 16:30
AzN
AzN is offline
Ik begrijp niet goed wat jij precies van je vriendin verwacht; wat voor oplossing je voor ogen hebt. Moet zij ander werk gaan zoeken of jouw geslachtsdelen ook dagelijks wassen? Het feit dat ze jouw lichaam zo 'anders' ziet en behandelt, betekent toch juist dat ze speciale gevoelens voor je heeft?
Oud 26-01-2009, 16:37
Qimm
Qimm is offline
you have GOT to be kidding me....
Oud 26-01-2009, 18:37
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Jezus, weer zo'n aansteller. Ik snap niet wat ze met zo'n onzeker figuur aanmoet.
Oud 26-01-2009, 18:55
Myuki
Myuki is offline
Ik vind het raar dat je deze twee dingen met elkaar vergelijkt want het heeft niks met elkaar te maken. Maar er niks meer van dan wat het is.

Is je probleem niet gewoon dat je seks wil en zij nog niet?
Oud 26-01-2009, 19:24
Verwijderd
Mijn vriendin is bejaardenverzorgende en moet dus ook mannen wassen. Daar zit ik totaal niet mee, maar ik ben dan ook niet gefrustreerd omdat ik zonder reden ervoor kies geen seks te hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 19:25
Verwijderd
hmm....

Tja.

Ik zou zeggen: gooi de bijbel weg, en je zal verder een gelukkig leven leiden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp niet goed wat jij precies van je vriendin verwacht; wat voor oplossing je voor ogen hebt. Moet zij ander werk gaan zoeken of jouw geslachtsdelen ook dagelijks wassen? Het feit dat ze jouw lichaam zo 'anders' ziet en behandelt, betekent toch juist dat ze speciale gevoelens voor je heeft?
Citaat:
Dit.

Wat is nou je probleem? Wil jij wel seks en niet meer wachten? Want da kan je dat beter tegen haar zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 21:55
Verwijderd
ik word altijd zo retegeil hè van bakvormen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 23:22
***ailá***
***ailá*** is offline
gwn niet over zeuren. Het is werk.
Oud 27-01-2009, 00:05
Verwijderd
ik moest voor mijn werk ook mensen wassen, en mijn toenmalige vriend maakte daar nooit een probleem van. iets met werk en privé gescheiden houden. je moet niet zo zeuren.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 07:18
snoopy
snoopy is offline
Op zich vind ik de redenering 'het is werk' niet helemaal sluitend. Als ze prostituee was geweest had iedereen zich heel goed kunnen voorstellen dat de ts het vervelend zou vinden.

Neemt niet weg dat ik het zwaar overdreven vind om je hier druk om te gaan maken
Oud 27-01-2009, 09:35
Verwijderd
waarschijnlijk omdat er een verschil zit tussen bewuste seksuele handelingen met het doel om genot te schenken en iemand wassen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 09:47
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
*headdesk*

het is bejaarden, zieken en gehandicapten wàssen, geen séks met ze hebben.
het is mensen hélpen omdat ze dat soort dingen zelf niet kùnnen.

that's supposed to be a good thing.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 11:17
Kommunist
Kommunist is offline
nou ja zie t bovenstaande eigenlijk al he

dude je mag blij zijn dat je een vriendin hebt zoals zij, iemand die zo zorgzaam is
en denk je nou echt dat die mensen in t ziekenhuis daar liggen zodat een sexy zustertje aan hun piemeltjes kan zitten?

come on!!! die zijn ziek!!!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 12:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik vind het erg lastig dat ze aan zoveel geslachtsdelen van andere mannen zit, vooral ook omdat wij zelf wachten met vrijen e.d. tot we getrouwd zijn.
Wij wachten? Volgens mij wacht zij en stem jij er mee in?
Oud 27-01-2009, 12:43
Rob
Rob is offline
Toen ik dit gister aan mijn vriendin voorlas, zei ze: "Als je dat serieus zou doen, zou ik je ongenadig in je gezicht uitlachen. Daarna vraag ik of je dit serieus meent en als je dan "ja" zegt, zou ik je keihard dumpen. Kom op zeg, het is werk." Ja, zij zit ook in de zorg.

Dus: Laat het los en leer er maar mee leven, want het betekent niets bijzonders. Als het goed is bespreek je zulke punten voordat je een relatie begint met iemand in de zorg (mits je er überhaupt niet mee zou kunnen leven dat deze persoon aan andere mensen zit voor zijn beroep).
Oud 27-01-2009, 12:57
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
waarschijnlijk omdat er een verschil zit tussen bewuste seksuele handelingen met het doel om genot te schenken en iemand wassen

Ja, dat snap ik ook wel

Bedoelde alleen maar dat het feit dat het iemands werk is, niet wil zeggen dat je het DUS maar oke moet vinden. Maar dit moet ie natuurlijk wél gewoon oke vinden
Oud 27-01-2009, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Toen ik dit gister aan mijn vriendin voorlas, zei ze: "Als je dat serieus zou doen, zou ik je ongenadig in je gezicht uitlachen. Daarna vraag ik of je dit serieus meent en als je dan "ja" zegt, zou ik je keihard dumpen. Kom op zeg, het is werk." Ja, zij zit ook in de zorg.

Dus: Laat het los en leer er maar mee leven, want het betekent niets bijzonders. Als het goed is bespreek je zulke punten voordat je een relatie begint met iemand in de zorg (mits je er überhaupt niet mee zou kunnen leven dat deze persoon aan andere mensen zit voor zijn beroep).
TENZIJ.

Wat is dat toch voor onzin de laatste tijd dat mensen het verschil tussen mits en tenzij niet meer weten
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 13:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
TENZIJ.

Wat is dat toch voor onzin de laatste tijd dat mensen het verschil tussen mits en tenzij niet meer weten
Snap ik ook niet, het betekent toch heel iets anders?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 13:30
Rob
Rob is offline
Citaat:
TENZIJ.

Leg die onzin dan maar uit. Nee, vervangen van "mits" door "als" en "tenzij" door "behalve als" telt niet als uitleg. ;x
Oud 27-01-2009, 13:55
Verwijderd
je mag naar buiten mits je kamer opgeruimd is (indien)

je mag naar buiten tenzij je kamer nog niet opgeruimd is
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 15:07
snoopy
snoopy is offline
Mits is het tegenovergestelde van tenzij. Dus als je weet wat tenzij betekent weet je ook wat mits betekent
Oud 27-01-2009, 15:08
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Leg die onzin dan maar uit. Nee, vervangen van "mits" door "als" en "tenzij" door "behalve als" telt niet als uitleg. ;x

Maar dat is het wel! Je snapt het dus stiekem toch
Oud 27-01-2009, 22:13
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Haha. Wie weet dat nou niet . Mits gebruik je als je een voorwaarde gaat noemen, waaraan voldaan moet worden om iets anders te laten gebeuren. Eigenlijk is het dus "alleen als"

Tenzij gebruik je als een beperking, als dat gebeurt wat je na tenzij noemt gebeurt er iets anders niet. idd "behalve als".
Oud 27-01-2009, 22:24
Poeperd
Poeperd is offline
Nou, is het toch nog een topic naar mijn hart geworden. Wie had dat gedacht?
Oud 27-01-2009, 22:43
Geert9
Geert9 is offline
Hai,

bedankt voor jullie reacties, aan een aantal reactie heb ik wel wat. Het is inderdaad eigenlijk niks om me druk over te maken, misschien moet ik het ook helemaal niet vergelijken.
Even een dingetje nog: De reden dat we wachten is niet omdat zij dat graag wil, maar omdat we dat allebei graag willen. We zijn allebei christen en geloven dus in God, we willen gewoon niet met elkaar het bed in duiken voordat we getrouwd zijn. Veel van jullie zullen dit misschien niet begrijpen, maar het is ook mijn eigen keuze.

iig bedankt, ik ga t gwoon proberen los te laten, jullie hebben helemaal gelijk, eigenlijk t slaat nergens op

Groetjes,
Geert
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 08:58
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Misschien ben ik wel gek, maar ik denk dan dat het hetzelfde is als borstvoeding geven. Op dat moment hebben je borsten een andere functie en komt er niets seksueels bij kijken...
Oud 28-01-2009, 15:23
Verwijderd
willen jullie beiden niet seks hebben omdat het van god niet mag of willen jullie het niet omdat jullie het zelf niet willen?

dat 2e lijkt me wat vreemd..

groetjes.

ps. verder beetje raar dat je hiermee zit, laat eigenlijk alleen maar blijken dat je eigenlijk dus wel seks wil..?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 15:44
remy476
remy476 is offline
Gelukkig voel je je nu een stuk beter Geert.
Reageren

Regels voor berichten