Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2009, 14:33
Blackeyed
Blackeyed is offline
Hallo

Voor school ben ik in november op medisch onderzoek moeten gaan. Daar werden we getest op TBC en kregen we als nodig was een vaccinatie tegen hepatitis A.
Een van mijn vriendinnen was als eerste aan de beurt en was onwel geworden tijdens deze TBC test.
Een uurtje erna moest ik gaan. Ik kreeg mijn inenting, en een tbc test.
Ik voelde me prima, was niet zenuwachtig.
Na enkele minuten voelde ik me draaierig worden en na enkele secondes was ik weg. Voor de eerste keer in mijn leven was ik flauwgevallen. De dokter zei tegen me dat het waarschijnlijk onbewust kwam doordat mn vriendin voor me was onwel geworden. (Hoewel ik dit niet geloof, ik was totaal niet zenuwachtig en ik ben niet bang voor spuitjes)

Nu moet ik binnenkort terug voor een 2de inenting voor hepatitis A en nu heb ik schrik dat ik terug ga flauwvallen.

Kan dat ik een reactie had op wat ik ingespoten gekregen heb of is het echt mijn onderbewustzijn?
En hoe kan ik voorkomen dat me dat weer gebeurt want het is behoorlijk genant.
Oud 07-01-2009, 16:57
Verwijderd
Het kan heel goed onbewust zijn gegaan, zoiets kan ik me ook herinneren van de vaccinaties vroeger (meisje viel flauw, en meteen hielden ze er rekening mee dat andere kinderen ook flauw zouden gaan vallen als reactie op haar flauw vallen). Misschien helpt het als je bij de vaccinatie aangeeft dat je de vorige keer flauw bent gevallen en dus bv. liever iets langer wil blijven zitten? Niets om je voor te schamen trouwens hoor
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 17:55
Pluis
Pluis is offline
Je hoeft niet zenuwachtig of bang te zijn om van een spuitje flauw te vallen. Inderdaad kan het zien van iemand die flauwvalt, en vervolgens zelf een prikje krijgen leiden tot flauwvallen. En inderdaad: als je de volgende keer aangeeft dat je flauw bent gevallen mag je meestal wat langer blijven zitten, en letten ze even op je.
En zoals andijvie zegt: het is niets om je voor te schamen, het is gewoon een reactie van je lichaam.
Oud 08-01-2009, 11:43
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Zelf ben ik ook een keer flauw gevallen door een inenting en voor de volgende inenting was ik dan ook weer heel zenuwachtig omdat ik weer zou flauw vallen nu ga ik altijd liggen als ik een inenting krijg, dat helpt volgens mij ook tegen flauw vallen want sinds ik dat doe ben ik niet meer flauw gevallen

Regels voor berichten