Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is. In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel. bron Is bovenstaande in mijn geval niet geldig dan? Volgens mij houdt het in dat ik nog steeds garantie heb.. En over de bewijstlast, ik weet het niet zeker. Bij een product zonder garantie ligt de bewijstlast bij jezelf, bij een product met garantie ligt de bewijslast bij de verkoper. Dit is een product met verlopen garantie, ik vrees dat dat valt onder 'zonder garantie', dus dan ligt inderdaad de bewijslast bij mij. Aantonen dat de iPod normaal gebruikt is lijkt me wat lastig, kan via google ook niet vinden hoe je dat aantoont... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Garantie: hoe sterk sta ik? Atelier Madame | 12 | 27-02-2011 12:45 | |
Software & Hardware |
Garantie iPod oordopjes Verwijderd | 17 | 17-05-2007 11:17 | |
Software & Hardware |
iPod beschadigd!? Verwijderd | 14 | 07-11-2006 16:36 | |