Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2009, 15:13
Verwijderd
Hallo,

Ik ben onlangs gestopt met mijn opleiding HBO toegepaste psychologie wegens psychische problemen (ja ha-ha ). Nu vond ik echter de opleiding wel leuk, maar ik liep al te ver achter en ik had het bijltje erbij neergelegd. Te weinig motivatie meer, ook omdat ik er elke dag 4 uur voor moest reizen en het was gewoon heel veel wat je bij moest houden en dat deed ik niet.
Nu zat ik al een tijdje te zoeken naar een thuisstudie, en las ik dat het NTI sinds 1 september 2008 het Experiment Open Bestel heeft, wat bij het NTI o.a. inhoudt dat je er nu ook stufi voor kan krijgen. Dit is alleen zo bij de opleidingen HBO toegepaste psychologie en HBO rechten. Nu heb ik veel slechte ervaringen gelezen over het NTI, vooral over huiswerk wat pas na 6 weken weer terug wordt gestuurd, moeilijk te bereiken studiebegeleiders en dat soort drama. Echter dateren deze berichten vooral uit 2004.
Ik vroeg me af of dit tegenwoordig niet een heel stuk verbeterd moet zijn, omdat het NTI nu dat Open Bestel heeft en geaccrediteerd wordt en het nu in een probeerfase zit. Dan zou het NTI toch hun zaken wel op orde moeten hebben, of denk ik nou helemaal verkeerd?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2009, 13:28
Woeste Woerd
Woeste Woerd is offline
Hoe is je studie discipline? Thuisstudies zijn over het algemeen heel vrijblijvend. Als je zoiets met goed gevolg wil afleggen moet je dat dus wel in een bovengemiddelde mate beschikken.

Verder is het ook handig om te bedenken dat je waarschijnlijk veel thuis zit, terwijl klasgenoten / leeftijdsgenoten bij elkaar in de klas zitten. Ik weet niet hoe jij erover nadenkt, maar je mist wel een behoorlijk stuk sociale interactie.
Reageren

Regels voor berichten