Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2009, 20:23
Student2009
Student2009 is offline
-

Laatst gewijzigd op 17-03-2010 om 13:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2009, 20:26
Verwijderd
Ik ben dit jaar in Augustus begonnen met stage te lopen. Eén maand eerder dan het schooljaar begint Dit om het feit één maand eerder klaar te zijn en één maand schoolgeld uit te sparen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 20:28
Student2009
Student2009 is offline
En hoe ging dat met begeleiding en zo? Had je die wel, of minder?

Ik dreig mijn stage niet te halen en omdat ik liever geen studievertraging op wil lopen, vroeg ik me dus af of ik het in de zomervakantie kan inhalen, snap je.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 21:13
Verwijderd
Tja, wat zal ik eens zeggen. Gelukkig is internet vrij anoniem, dus daar gaat ie: Ik ben totaal niet tevreden over mijn stage en ben blij dat het er eind januari eindelijk op zit. Die hele stage is gewoon kut en klote bij elkaar in het kwadraat. Alles is mis met die stage, niks wil lukken. Behalve de mensen die zijn wel aardig. maar goed dat terzijde. Die stagebegeleider is er bijna nooit, dat was in de vakantie zo, maar is nu nog steeds zo. Was ik een keer klaar met m'n werk zeg ik: "Ik heb alles af, wat moet ik nu gaan doen". Zegt ie: "Ga maar een terrasje pakken ofzo". 's ochtends op een woensdag om 10 uur. Ik was er net een uur. Ja, wat moet ik daar nou mee? Voor de rest heb ik er 6 maanden geen kankermoer geleerd en voel ik me totaal nutteloos en depressief. Sinds 2 maanden ga ik iedere dag met enorme tegenzin naar die stage en houd ik het hoogstens maar 4-5 uur vol om daar te zitten, dan ga ik weg. Ik hoop dat mijn verdediging van de scriptie wel goed gaat, anders pleeg ik zelfmoord. Ik heb spijt van die hele kankerstage, maar ben zeer blij dat ik één maand eerder ben begonnen, ben ik er tenminste in Januari vanaf. (of 1 maand eerder dood) Zo dat is eruit.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 20:41
marrel
marrel is offline
Er zijn bij ons wel mensen die doorgaan met hun stage in de zomervakantie omdat ze niet op het normale tijdstip mogen beginnen. Wel een totaal andere opleiding. Maar het zou dus goed kunnen, maar het stagebedrijf moet het ook goed vinden. Vaak zijn er minder mensen voor begleiding aanwezig in de vakantie maar weet niet wat jullie nodoig hebben aan begleiding tijdens een stage.
Oud 10-01-2009, 11:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Tja, wat zal ik eens zeggen. Gelukkig is internet vrij anoniem, dus daar gaat ie: Ik ben totaal niet tevreden over mijn stage en ben blij dat het er eind januari eindelijk op zit. Die hele stage is gewoon kut en klote bij elkaar in het kwadraat. Alles is mis met die stage, niks wil lukken. Behalve de mensen die zijn wel aardig. maar goed dat terzijde. Die stagebegeleider is er bijna nooit, dat was in de vakantie zo, maar is nu nog steeds zo. Was ik een keer klaar met m'n werk zeg ik: "Ik heb alles af, wat moet ik nu gaan doen". Zegt ie: "Ga maar een terrasje pakken ofzo". 's ochtends op een woensdag om 10 uur. Ik was er net een uur. Ja, wat moet ik daar nou mee? Voor de rest heb ik er 6 maanden geen kankermoer geleerd en voel ik me totaal nutteloos en depressief. Sinds 2 maanden ga ik iedere dag met enorme tegenzin naar die stage en houd ik het hoogstens maar 4-5 uur vol om daar te zitten, dan ga ik weg. Ik hoop dat mijn verdediging van de scriptie wel goed gaat, anders pleeg ik zelfmoord. Ik heb spijt van die hele kankerstage, maar ben zeer blij dat ik één maand eerder ben begonnen, ben ik er tenminste in Januari vanaf. (of 1 maand eerder dood) Zo dat is eruit.
Waarom heb je niet tijdig een andere stageplek gezocht?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Waarom heb je niet tijdig een andere stageplek gezocht?
Tja, je weet van te voren nooit wat je precies gaat doen. Die begeleider had het ook allemaal iets mooier verteld dan dat het leek. Hij leek me ook wel aardig. Na 3 dagen stage begon het al te knagen, had ik een gevoel dat het toch niet helemaal lekker zou zitten, maarja om nou op te geven. Bovendien dacht ik steeds, ook nadat ik al 2 maanden was begonnen, dat het later wel leuker zou worden. Fout gedacht dus. Het is alleen maar erger geworden en hoe langer ik daar zat hoe moeilijker het wordt om op te geven. En eerlijk gezegd durf ik het met niemand daar over te hebben; ben bang dat ik het dan helemaal niet haal. Of ik loop mezelf gek te maken.

Dan is er ook nog de factor geld. Ik begon in augustus en had al in juni afgesproken dat ik zou komen. Had bij 3 bedrijven gesolliciteerd, eerste 2 afgewezen, dus ja dan dit maar. Ik was en 1 maand eerder met mijn stage begonnen en ik kreeg ook nog, dacht ik, een vrij hoge stagevergoeding dus ja, dat speelde ook nog mee. Ik had ook geen zin meer en tijd om nog naar een ander bedrijf te gaan zoeken. Bovendien dacht ik 6 maanden, dat valt wel mee. Nou ja niet dus.

Het is één grote klerebende geworden, heb niks geleerd, zwaar passief, depressief, nergens zin meer in en alles is me te veel.

Hetgeen wat ik heb ondervonden zal wel puur aan de chemie tussen mij, het bedrijf en het personeel hebben gelegen. Heit feit dat ik een dramatische stageperiode bijna achter de rug heb door in de zomer te gaan starten, wil natuurlijk niet zeggen dat de TS hetzelfde gaat ondervinden als hij in de zomer aan zijn stage begint.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 17:23
Nona
Nona is offline
Ik geef jaarlijks leiding aan een vakantiespel, en ik zie ook met enige regelmaat dat mijn medeleiding deelname gebruikt voor stagepunten. Dat zijn geloof ik ook mensen van SPH. Dus check even bij de opleiding wat de eisen voor een stage zijn, dan zie je vanzelf wat je mogelijkheden zijn.
Oud 11-01-2009, 11:02
Martiño
Martiño is offline
Bij mijn opleiding zijn er regelmatig studenten die worden uitgenodigd om "vakantiewerk" te doen of weekenddiensten te draaien bij de afdeling waar ze stage hebben gelopen.
Dat werk maakt dan wel officieel geen deel meer uit van je stage, maar je kan wel meer ervaring opdoen. Je kunt altijd vragen aan je stageafdeling of ze nog mensen nodig hebben om bij te springen (zeker in de maatschappelijke sector kunnen ze denk ik altijd wel iemand gebruiken, al is het maar voor het eenvoudigere werk), daarbij staat het ook goed op je CV en is misschien leuker dan je normale bijbaan.
Oud 12-01-2009, 10:03
light fighter
light fighter is offline
Hoi,

Ik heb een stagegelopen in mijn vakantie. Dit was omdat ik geen stageplek had kunnen vinden in het schooljaar. Als stage heb ik toen een kamp gedaan als leiding.
Qua begeleiding was het goed en ik heb er absoluut geen spijt van, zomers ga ik nog steeds mee als kampleiding omdat het gewoon leuk is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten