Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2009, 11:13
Asmooh
Asmooh is offline
Hallo iedereen!

Begin dit jaar begon ik op het arcuscollege ICT, niveau 2.
Na 2 weken werd het duidelijk dat ik makkelijk naar niveau 4 kon, waar ik nu ook zit.
Aangezien mijn punten zo hoog zijn, kreeg ik het advies van een leraar om gewoon HBO te gaan doen. Nu wil ik KTM (Kunst, Theater, Media) gaan doen op niveau 4.

Het probleem is dat als ik naar KTM ga volgend jaar dat ik weer in klas 1 moet beginnen, wat ik zonde van afgelope jaar vond.

Als ik volgend jaar besluit stage te lopen op niveau 2 dan krijg ik mijn ICT Niv2 diploma, en kan dan alsnog naar niveau 4 KTM.

Het probleem is dat ik geen tijd wil weggooien, dus dit jaar wil ik nuttiger gebruiken:

Of het 2e jaar KTM, of 1 jaar stage op een niveau wat 100x lager ligt dan het niveau wat ik heb. Maar dan beschik ik wel over het diploma van dat niveau, iets wat altijd wel handig is.

Iemand tips?

Avondschool / weekend school ed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2009, 15:34
Pater Noster
Pater Noster is offline
Aannemende dat je een vmbo-t (mavo) diploma hebt, is de snelste manier in één jaar 4/5 havo te doen op volwassenonderwijs (vavo), op een ROC bij jou in de buurt.
Je moet voor jezelf afvragen of je het niveau in combinatie met een versnelde route wel aan kan. Met een havo-diploma kan je gelijk naar het hbo.
Als je mbo wil blijven doen, kies dat de opleiding die het best bij jouw toekomstig beroep past. Dan maakt het niet uit dat je er een jaartje langer over doet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 15:15
Daboman
Daboman is offline
Haastige spoed is zelden goed. Je kunt beter wat meer tijd gebruiken om iets te doen wat je echt wilt dan dat je sneller ergens komt waar je je niet gelukkig gaat voelen. Dat tweede is pas echt zonde.
Reageren

Regels voor berichten