Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2009, 18:18
caspartje
caspartje is offline
Hallo, Ik ben Caspar (18) nieuw op dit forum.
Ik ben opzoek naar info betreffende Economishe gerichte HBO opleidingen waar je in het stagejaar naar Japan kan gaan. Welke opleiding moet ik daar voor kiezen. En worden stages naar het buitenland als onderdeel van je opleiding door de staat bekostigd of niet.
Zo had ik misschien een aantal studies op het oog:
-Internationale bedrijfskunde
-Trade Management Azie
-Een economische opleiding combineren met een taalopleiding

Alle ideeen zijn van harte welkom. Als je tevens al een van deze soort opleidingen doet zou ik graag wat ervaringen van je te weten willen komen. Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2009, 19:33
Verwijderd
Ik kon inderdaad ook alleen op Trade Management Azie komen. Vraag anders even mensen in het ervaringen topic, als je details wil weten!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 19:45
Lente
Lente is offline
je kan met praktisch iedere opleiding stage lopen in het buitenland, als je het maar regelt dus ik zou daar je keuze voor een opleiding niet vanaf laten hangen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 19:51
Verwijderd
Stage lopen in Japan is wel veel moeilijker te regelen zonder connecties, dus als je bv. economie studeert, is 't echt niet makkelijk om zomaar in Japan terecht te komen. De enige echt economische opleiding die zich ook op Japan richt, is inderdaad dat Trade Managemet Azië. Als je Japans studeert, kan je natuurlijk ook naar Japan. Je kan in Maastricht een HBO opleiding doen met veel Japans (Oriëntaalse Talen en Communicatie), hier krijg je ook wat economie (maar echt niet veel, dus als je meer geinteresseerd bent in economie, zou ik daar niet voor kiezen). Dan kan je nog Japans studeren in Leiden, maar dat is WO en geen HBO.

Ik zou als ik jou was eens naar een opendag gaan van de opleidingen die je nu noemt en daar informeren hoe een stage er uit ziet en of je ook naar Japan kan gaan (en hoe lastig dat te regelen zal zijn volgens hun).

Stage moet je overigens zelf betalen, je kan volgens mij wel goed bij de IBG lenen voor dit soort dingen, of anders via de onderwijsinstelling zelf (omdat je vaak veel geld ineens nodig hebt ipv iedere maand een beetje, daar zijn speciale leningen voor).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten