Stage lopen in Japan is wel veel moeilijker te regelen zonder connecties, dus als je bv. economie studeert, is 't echt niet makkelijk om zomaar in Japan terecht te komen. De enige echt economische opleiding die zich ook op Japan richt, is inderdaad dat Trade Managemet Azië. Als je Japans studeert, kan je natuurlijk ook naar Japan. Je kan in Maastricht een HBO opleiding doen met veel Japans (Oriëntaalse Talen en Communicatie), hier krijg je ook wat economie (maar echt niet veel, dus als je meer geinteresseerd bent in economie, zou ik daar niet voor kiezen). Dan kan je nog Japans studeren in Leiden, maar dat is WO en geen HBO.
Ik zou als ik jou was eens naar een opendag gaan van de opleidingen die je nu noemt en daar informeren hoe een stage er uit ziet en of je ook naar Japan kan gaan (en hoe lastig dat te regelen zal zijn volgens hun).
Stage moet je overigens zelf betalen, je kan volgens mij wel goed bij de IBG lenen voor dit soort dingen, of anders via de onderwijsinstelling zelf (omdat je vaak veel geld ineens nodig hebt ipv iedere maand een beetje, daar zijn speciale leningen voor).
|