Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2009, 13:09
kweenie23
kweenie23 is offline
hey ik wist niet waar dit hoorde, dus doe het maar hier.

Ik heb probleem met me beste vriend.. en k wil gwoon ff andere meningen horen. Ik ga op vakantyie in de zomervakantie, en k wou al heel lang samen met hem op vakantie. Maar k wil ook heel graag met hele goede vriendin van me, wat ook een goede vriendin is van mijn beste vriend. Hun hebbe zelfs paar keer gzoend enzo. Dus k zei tegen haar van, ga ook mee! Nou vond ze geweldig. Nu ben k kennelijk vergeten te vertelle tege beste vrind dat zij ook mee ging, en laatst hoorde ie t van die vriendin.. en nu blijkt, hij wil absoluut niet met haar op vakantie.

Ik vatte daar niks van, want ze waren tog ook goede vrienden. Hij zei dus dat t was, omdat ie met haar soms ruzie heeft over bepaalde onderwerpen (politieke, maar vast ook andere dingen). En t was ook omdat hij haar humor niet leuk vindt, omdat die vriendin eiglek altijd zegt wat ze denkt, en ook grapjes (wel vriendschappelijk gewoon) over andere maakt. Mijn beste vriend vind dat dan nooit leuk zegt ie, maar ik hoor hem er terplekke nooit over.. hij heeft bijna altijd gewoon gezellig met haar.

Waar t nu eiglek op neerkomt is dat ik vind.. dat ie best wel een watje is dat ie hier last van heeft.. bedoel iedereen maaktr tog wel is grapjes over andere? Dan maak je er 1 terug, of weetikveel.. ik denk er niet eens bij na eiglek. En hij is bang dat ie ruzie krijgt met de;r.. daar heeft ie geen zin in.. ik zal tog vast ook wel ruzie krijgen op vakantie met iemand, nou dan heb je het en los je het op, big deal. Die vriendin dacht er ook niet bij na dat die vriend meeging, zij dacht gewoon gezellig.. maar die vriend van me, vind het raar, en is bang dat de vakantie nu niet leuk wordt.

Wat vinden jullie hier nou van
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2009, 13:23
tuttebel
tuttebel is offline
nou ik vind dat jij niet genoeg rekening houdt met die vriend van jou. je zou met hem op vakantie gaan, en zegt zonder te overleggen met hem dat een vriendin ook mee mag. dat is al inconsiderate, ook al denk je dat hij er geen problemen mee heeft.
je denkt er gewoon heel makkelijk over en vind dat die vriend van je maar geen heisa moet maken, maar je denkt vanuit je eigen perspectief en niet vanuit t zijne. ik zou die vriendin zeggen dat het jammer is - maar ze kan niet mee, want als hij het er niet mee eens is dat ze mee gaat; dan is t pech voor haar en jou.
je vriend staat helemaal in zijn recht, en jij moet wat beter nadenken voor je dingen toezegt zonder te overleggen.
Oud 17-01-2009, 13:29
wup
wup is offline
Wat tuttebel zegt! Ik flap zelf ook altijd te snel 'ga anders mee!' eruit.. nooit goed
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 13:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zou die vriendin niet meenemen als je beste vriend het daar niet mee eens is. Je hebt tenslotte afgesproken om met hem op vakantie te gaan! Sowieso vind ik op vakantie gaan met een drietal altijd een beetje tricky, omdat er een grote kans is dat er eentje buiten de boot valt.

Je kunt ook twee keer op vakantie gaan, een keer met die vriend en een keer met je vriendin. Het hoeft niet eens duur te zijn. Mijn vriendin en ik gaan dit jaar gewoon een weekje kamperen in Nederland of België.
Oud 17-01-2009, 13:47
stout!
stout! is offline
Misschien vond hij het gewoon niet echt leuk dat je het niet met hem had overlegd? Kan ik me wel iets bij voorstellen, nu wordt hij voor het blok gezet.
Oud 19-01-2009, 07:33
I C U
I C U is offline
Weetje, als ik op vakantie ga, wil ik dat doen met mensen waarmee ik het goed kan vinden en waarvan ik weet dat we niet snel probs hebben en als we die wel hebben, praten we daarover. Ik heb niet met iedereen een klik en er zijn zat mensen met wie ik het prima kan vinden, maar waarmee ik écht niet op vakantie wil. Ik snap jouw beste vriend dus errug goed.

Daarbij is het ronduit klote wanneer je voor het blok wordt gezet van hé, die gaat mee!
Oud 19-01-2009, 23:24
cenerentola
cenerentola is offline
Je hebt al met die vriend van je afgesproken. Je kunt het niet maken om hem nu te laten stikken, als die vriendin van hem niet mee mag.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 16:34
Nienna*
Nienna* is offline
Sowieso is het heel anders als je als twee mannen op vakantie gaat, dan als je met twee mannen + een vrouw gaat. Dat is een ander soort vakantie -meestal- en misschien stuit hem dat ook tegen de borst?
Eneh, ik zou het ook niet echt fijn vinden. Ik vind dat hij gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 19:09
Poeperd
Poeperd is offline
Als je eerst met hem had afgesproken is het een beetje kut om dan zonder overleg af te spreken dat iemand anders ook meegaat. Zeker als die twee het kennelijk niet zo goed kunnen vinden. De reden daarvan maakt niet zoveel uit, het gaat erom dat zijn vakantie misschien verziekt wordt.

Soms hoef je niet echt een reden te hebben om iemand irritant te vinden. Het kan gewoon dat iemand je niet echt ligt. Bovendien heb ik genoeg vrienden die ik wel een paar uurtjes uit kan staan (zoals volgens mij bij hen wel het geval is), maar waar ik zeker niet mee op vakantie zou willen.
Reageren

Regels voor berichten