Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2008, 09:37
Carn
Carn is offline
Star Trek is a science fiction film directed by J. J. Abrams, written by Roberto Orci and Alex Kurtzman, and produced by Damon Lindelof and Bryan Burk. It is the eleventh Star Trek film and features the main characters of the original Star Trek series, who are portrayed by a new cast. It follows James T. Kirk (Chris Pine) enrolling at Starfleet Academy, his first meeting with Spock (Zachary Quinto), and their battles with Romulans from the future, who are interfering with history. The film is scheduled to be released on May 8, 2009 in North America and the United Kingdom.

Directed by
J.J. Abrams

Writing credits
(WGA)
Roberto Orci (written by) &
Alex Kurtzman (written by)

Chris Pine ... Kirk
Zachary Quinto ... Spock
Eric Bana ... Nero
Simon Pegg ... Scotty
Winona Ryder ... Amanda Grayson
Zoe Saldana ... Nyota Uhura
Karl Urban ... Leonard 'Bones' McCoy
John Cho ... Hikaru Sulu
Bruce Greenwood ... Christopher Pike
Anton Yelchin ... Pavel Chekov
Leonard Nimoy ... Old Spock

meer pics

Tot nu toe positieve woorden over deze reboot/origin story; het is natuurlijk erg gelikt allemaal, maar de boventoon is toch wel dat het simpelweg goed in elkaar steekt. Startrek-fans will cry 'rape', maar dat laat niet weg dat de laatste fatsoenlijke Startrek film (First Contact) al weer 12 jaar oud is. Her en der zijn er al fragmenten gescreened met redelijke positieve reacties; ik ben iig benieuwd.
Oud 12-11-2008, 10:39
Martiño
Martiño is offline
Ik ben erg benieuwd. De franchise is wel aan vernieuwing toe, de afgelopen 10 jaar waren gewoon triest. De beelden zien er tot nu toe goed uit, Abrams wil toch zo veel mogelijk trouw wil blijven aan de oorsprong, maar weet er toch vernieuwende elementen in te brengen. Ik vraag me af in hoeverre de film gaat rebooten.
Oud 12-11-2008, 12:45
Dinalfos
Dinalfos is offline
In heelverre (haha, ik heb een woord verzonnen), want de karakters worden gespeeld door andere acteurs.
Oud 12-11-2008, 12:48
Carn
Carn is offline
ho ho; Nimoy zit er ook nog in
Oud 12-11-2008, 13:23
Uice
Uice is offline
Simon Pegg. Zo'n nerd in de cast betekent vast iets goeds.
Oud 12-11-2008, 13:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Simon Pegg. Zo'n nerd in de cast betekent vast iets goeds.
en John "Harold" Cho (Harold & Kumar..)
Oud 12-11-2008, 17:04
asjdfl
asjdfl is offline
Citaat:
Simon Pegg.
'sure as every odd-numbered star trek movie is shit'
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 19:19
KIET
KIET is offline
Ik blijf heel neutraal, wacht het rustig af en ga het dan kijken. Ik heb niets tegen die reboot, als het maar goed wordt gedaan Nemesis vond ik eigenlijk ook niet zo bar slecht, maar ik snap dat het voor (andere) fans tegenviel. Ik heb redelijk wat vertrouwen in Abrams na het zien van wat van de afbeeldingen; de 1701 ziet er in ieder geval erg netjes uit (zowel van binnen als van buiten) en lijkt minder toon te breken dat Enterprise dat deed met de NX-01. Het ziet er gelikt maar passend genoeg uit
Oud 12-11-2008, 20:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In heelverre (haha, ik heb een woord verzonnen), want de karakters worden gespeeld door andere acteurs.
Dat lijkt me ook wel logisch, ik neem aan dat je het met me eens bent dat Shatner niet meer een 25 jarige kan spelen in een origin story (hoewel hij het er zelf vast niet mee eens is). Als karakters door andere acteurs gespeeld worden, vind ik dat niet echt een reboot.
Oud 12-11-2008, 20:22
Carn
Carn is offline
Dinalfos en het woord continuiteit hebben een moeilijke relatie.
Oud 13-11-2008, 16:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik had nooit verwacht, toen ik hoorde van deze film dat ik, fan zijnde, er nog best positief tegenover zou gaan staan.

Wonderen bestaan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 15:15
Carn
Carn is offline
Oud 16-11-2008, 15:28
KIET
KIET is offline
Goddank dat er over een jaar of 150 nog Corvettes rondrijden
Oud 16-11-2008, 15:42
martijn1985
martijn1985 is offline
ik mag toch hopen dat de trailer bedoelt is om het grote publiek naar de bios te trekken, want dit heeft vrij weinig met Star Trek te maken.
Oud 16-11-2008, 20:13
Darko
Darko is offline
Ik zie ook vrij weinig Star Trek terugkomen. Star Trek had meer te maken met onderhandelen dan actie en dat lijken ze nu volledig te hebben ingeruild.
Oud 16-11-2008, 22:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zie ook vrij weinig Star Trek terugkomen. Star Trek had meer te maken met onderhandelen dan actie en dat lijken ze nu volledig te hebben ingeruild.
uhm, in TOS werd er bar weinig onderhandeld hoor.

Citaat:
ik mag toch hopen dat de trailer bedoelt is om het grote publiek naar de bios te trekken, want dit heeft vrij weinig met Star Trek te maken.
Niet met TNG nee. Maar men wil weer Startrek weer 'fun' maken, in tegenstelling tot de laatste paar films.
Oud 16-11-2008, 22:54
Carn
Carn is offline
ik vind het een hoog 'A New Hope' gehalte hebben
Oud 16-11-2008, 23:20
Darko
Darko is offline
Citaat:
uhm, in TOS werd er bar weinig onderhandeld hoor.
.
Die heb ik ook nooit echt gevolgd. ik had et meer over films als Insurrection.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 23:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Die heb ik ook nooit echt gevolgd. ik had et meer over films als Insurrection.
dan noem je ook echt een goede ST film..
Oud 17-11-2008, 01:28
Darko
Darko is offline
In tegenstelling tot veel anderen vond ik dat wel een goeie ST film ja.
Oud 17-11-2008, 18:27
Carn
Carn is offline
Maar zoals je misschien al door had is deze film een 'reboot' van TOS, en staat dus compleet los van TNG etc.
Oud 17-11-2008, 20:20
Carn
Carn is offline

HD videos hier!
Oud 18-11-2008, 19:41
Martiño
Martiño is offline
Goede trailer.

Citaat:
Maar zoals je misschien al door had is deze film een 'reboot' van TOS, en staat dus compleet los van TNG etc.
Abrams claimt dat het geen reboot is.
Oud 18-11-2008, 20:55
Verwijderd
Ik heb helemaal geen vertrouwen in JJ Abrams. MI3 en Cloverfield waren ook ruk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 08:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Goede trailer.

Abrams claimt dat het geen reboot is.
reboot, reimagening; het is allemaal eenheidsworst.
Oud 21-11-2008, 02:17
Carn
Carn is offline
Stevig verhaal. Ik ga iig naar de bios.
Oud 26-11-2008, 23:00
Martiño
Martiño is offline
Voor de fanboys: een enigszins gewijzigde versie van de trailer met een verrassing aan het einde.

http://www.aintitcool.com/node/39238
Oud 12-12-2008, 22:26
Carn
Carn is offline
http://trekmovie.com/2008/12/11/bob-...-real-science/
Oud 23-01-2009, 10:03
Carn
Carn is offline
Voor degenen die het een en ander willen weten over de continuiteit:

http://www.aintitcool.com/node/39855
Oud 07-04-2009, 15:07
Carn
Carn is offline
Eerste reviews druppelen binnen; en het is allemaal positief tot erg positief!

Laatst gewijzigd op 07-04-2009 om 15:16.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 22:18
Martiño
Martiño is offline
Ik moet het nog zien. Ik ben best bereid om een beperkte herschrijving van de Star Trek canon te accepteren, maar dan moeten ze er niet een of ander misbaksel van maken dat aan elkaar hangt van gelikte actiescenes, oppervlakkige cliché oneliners, voorspelbare plotwendingen en personages die zich opeens totaal anders gedragen.
De trailers vind ik tot nu toe visueel interessant, en ik ben blij dat het er op lijkt dat bijvoorbeeld Uhura na 40 jaar Star Trek eindelijk eens een fatsoenlijke rol krijgt toebedeeld (ondanks dat het dan een andere actrice is). Het stereotype gedrag van Kirk in de trailers en het verhaaltje van "ga je vader achterna en word opeens een nette man ipv een loser" laat aan de andere hand mijn tenen krommen. Maargoed, eerst de film maar eens zien.
Oud 07-04-2009, 23:07
Carn
Carn is offline
http://www.cinematical.com/2009/04/0...very-positive/

overigens herschrijft men niks qua canon (zie de Star Trek: Countdown prequel comic).

Kort door de bocht synopsis:
Spoiler
Oud 08-04-2009, 21:08
Carn
Carn is offline
Ah, McCoy.

http://movies.yahoo.com/premieres/12...tandardformat/
Oud 08-04-2009, 21:37
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
http://www.cinematical.com/2009/04/0...very-positive/

overigens herschrijft men niks qua canon (zie de Star Trek: Countdown prequel comic).

Kort door de bocht synopsis:
Spoiler
Jaja, voor mij is dat dus gewoon een herschrijving/retcon/whatever. Wat dat betreft is het dus een opstapje naar een nieuwe Star Trek canon.
Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen, want met de "oude" continuity is gewoon niet meer te werken, aan de andere kant vind ik het gewoon jammer want dat is wel de continuity die ik kende en die ik leuk vond (tot Enterprise het verpestte iig) en ik ben bang dat de film die nu komt wel een leuke film is, maar geen leuke Star Trek film.
Oud 08-04-2009, 21:58
Carn
Carn is offline
Ah nou ja; ik ben/was ook een redelijke Trekkie maar ik heb geen problemen als men een wat grotere doelgroep wil aanboren. De laatste 2 films waren niet veel soeps; en als dit een dusdanig succes is dat er weer meer goede scififilms worden gemaakt ben ik all for it.
Oud 08-04-2009, 23:20
Martiño
Martiño is offline
Dan zitten we wel op een lijn denk ik. Ik denk dat dat idd de grootste tekortkoming van ST9 was, imo een mooie film, maar té veel trek. Dat Nemesis kut was behoeft natuurlijk geen verdere uitleg.
Oud 09-04-2009, 12:00
Verwijderd
RAPE
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 14:27
asjdfl
asjdfl is offline
http://www.aintitcool.com/node/40683

swoon.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 15:11
Carn
Carn is offline
ja, leuke wisseltruuk was dat.
Oud 23-04-2009, 19:20
Carn
Carn is offline
http://www.rottentomatoes.com/m/star_trek_11/

lookin good!
Oud 07-05-2009, 20:33
Martiño
Martiño is offline
Ik heb nog geen enkele slechte recensie gelezen, dus ik ben heel erg benieuwd wat het gaat worden.

Carn, hoe ben jij aan de prequel comic gekomen?
Oud 08-05-2009, 00:11
Carn
Carn is offline
Citaat:
Carn, hoe ben jij aan de prequel comic gekomen?
Via 'de bekende
Spoiler
weg'.

Net dus de film gezien, en ik vind het echt een dikke 9/10. Het begin was een beetje 'tacky', maar de rest ging in sneltreinvaart voorbij. Het is misschien wel een reboot maar elk karakter had wel degelijk nèt datgene in zich om de 'stap' te maken van TOS naar de nieuwe 'cast', ook al werd het her en der uit zn verband getrokken met een cliche grapje of een 'verborgen romance'.

Enfin, van mij mag er om de 2 jaar wel zo`n film gemaakt worden, wat mij betreft de eerste 'avonturenfilm in space' in 10 jaar tijd die de moeite waard is.
Oud 08-05-2009, 01:18
Carn
Carn is offline
Kritiekje over Nemesis:

Citaat:
Star Trek is not dead, but the ability of its shepherds to properly protect the flock may be irreparably compromised. Whether or not there are more Star Trek stories to tell is not an issue – such potential is as vast as the universe itself. Whether or not the people in charge can tell such stores IS a concern. This attrition has been happening for a long time, but only now is the full extent of Paramount's remiss complacency becoming evident. Give Star Trek its balls back. Take chances. Think out of the box. Put some color into the shows – good God, who wants to look at murky gray tones every week? Add visual dynamic and kinetics. Pump-up the sound. Above all, let the characters be human, and unpredictable. Let them make mistakes, and compromise their ideals – because Trek is about humans, and humans can be inconsistent. Let our characters not always do the right thing, and let us not always agree with them. Make it...well...real. Let Star Trek be a youthful child, filled with energy, quirkiness, driven by a sense of experimentation, exploration, and wonder. Something needs to be done here – bravely, and with extreme prejudice.
En dat doet de nieuwe film juist wel goed
Oud 08-05-2009, 18:16
DanielC
DanielC is offline
Ik ga er vanavond naartoe. Weet eigenlijk niets van Star Trek, heb wel eens een half seizoen NG gezien, maar ben er uiteindelijk maar mee gestopt, weinig tijd enzo. Trailer van de film zag er wel cool uit. Vast ook leuk voor de niet kenners.
Oud 08-05-2009, 18:57
Carn
Carn is offline
Ja, het valt wel te volgen, alhoewel het plot net iets teveel leunt op die prequel-comics. Er zit wel wat plot-exposition in wat dus een beetje uit de lucht valt.
Oud 08-05-2009, 20:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik had niet verwacht dat de kritieken zó laaiend enthousiast zouden zijn. Een fucking 96% op RT (195 reviews) + een 8.1 als gemiddelde!

Toch maar eens gaan kijken dan.
Oud 09-05-2009, 09:33
DanielC
DanielC is offline
Gister gezien, toffe film. Lekker veel spektakel.
Oud 09-05-2009, 22:46
Verwijderd
Vijf woorden: Oh mijn god wat gaaf
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 22:46
Verwijderd
Er moet nu uiteraard ook een nieuwe serie komen en ik vraag me af hoe ze dat gaan inpassen met de nieuwe tijdlijn en nieuwe SFX.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 23:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Er moet nu uiteraard ook een nieuwe serie komen en ik vraag me af hoe ze dat gaan inpassen met de nieuwe tijdlijn en nieuwe SFX.
uh, niet, gewoon om de zoveel jaar een film Misschien dat er wel een nieuwe ST serie komt maar ik denk niet dat die veel met de nieuwe film te doen zal hebben. Maar wie weet.
Reageren

Regels voor berichten