Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2002, 20:48
Verwijderd
Iedereen lijkt depressief..
Iedereen lijkt problemen te hebben
Neem die topic die ik opende "Omschrijf je probleem in 2 zinnen"
3 Pagina's. 3 Pagina's korte berichtjes van medeforummers die z'n problemen uitlegde in 2 zinnen.
95% Waren problemen. De rest was gelukkig.
Zo weinig mensen gelukkig?
Wat is er fout gegaan?
Waarom is tegenwoordig iedereen depri?
Is het een rage?
Denken we teveel na?

Is hier wel een logische verklaring voor ..
Of ben ik de enige
Bij wie het opvalt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2002, 20:49
Verwijderd
BTW..Ik val hier niemand aan, dus voel je ook niet aangevallen.
Als je je eigen niet aangesproken voelt, dan ben dan niet.

Maar prenten we onszelf niet van alles in?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 20:50
DarkCat
DarkCat is offline
Nee, het is geen rage en nee, niet iedereen is depri.

Je zit op een psychologie forum.
Oud 26-07-2002, 20:50
Verwijderd
En wanneer weet je het verschil tussen depressiviteit en gewoon een puberteit?

Joh ik wil jullie problemen echt niet de grond in stampen door te zeggen dat we allemaal pubers zijn.
Maar als we het even realistisch bekijken.
Hoe kan dit?
Waarom zijn alle jonge mensen zo ontzettend ongelukkig?

Waar ligt de grens tussen ups en downs in de puberteit en ware depressiviteit?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 20:51
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Nee, het is geen rage en nee, niet iedereen is depri.

Je zit op een psychologie forum.
Ja dat weet ik
Maar 9 van de 10 topic's gaan over depressiviteit
Dat iedereen zo depri is
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 20:53
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Ja dat weet ik
..

Citaat:
Maar 9 van de 10 topic's gaan over depressiviteit
Dat iedereen zo depri is
De grote meerderheid van de mensen denkt pas over 'psychologie' na als ze zelf psychische problemen hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 20:59
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
je zou het op luxeprobleem kunnen gooien

je zou kunnen zeggen dat forummers op dit forum hier naar toe komen omdat ze problemen hebben. (waarschijnelijk deels zo)

Maar ik zie het anders:

Kijk eens naar holland. Een prachtig land, goede scholen, geen mensen onder de armoede grens (is wel anders in engeland), mooie ziekenhuizen, iedereen rijk. Maar toch word er in verkiezingstijd iemand vermoord (owk ik geloof nog altijd dat volkert pim vermoorde omdat hij de varkensboeren minder regels wou geven, maar dat terzijde).

Oftewel: je wilt het altijd beter. Ik zou positief kunnen kijken en zeggen dat ik mijn leven eigenlijk perfect is.
Als ik negatief ga kijken, zou ik zeggen dat mijn leven niet normaal is omdat mijn moeder psygo is, en dat ik daar toch redelijk last van ondervind.

Als mensen gevraagt word hun problemen op te sommen weten ze altijd wel wat, hoe goed hun leven ook is.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:01
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
En wanneer weet je het verschil tussen depressiviteit en gewoon een puberteit?

Joh ik wil jullie problemen echt niet de grond in stampen door te zeggen dat we allemaal pubers zijn.
Maar als we het even realistisch bekijken.
Hoe kan dit?
Waarom zijn alle jonge mensen zo ontzettend ongelukkig?

Waar ligt de grens tussen ups en downs in de puberteit en ware depressiviteit?
als je het echt wilt weten ben je nog wel ff aan het studeren denk ik, maar er zijn wel een paar kleine vuistregels...
-wanneer een gevoel van algemene rotheid (of hoe je het ook noemen wilt) langer dan 2 weken duurt
- wanneer je gedurende de dag het meerendeel je rot voelt (en dat dus 2 weken)
- wanneer je over dood enzo begint na te denken
- wanneer je de lust in dingen kwijtraakt

nou goed, dit zijn er een paar... op www.zwaarweer.nl vind je er een aantal. om een echte depressie vast te kunnen stellen moet je psych zijn maargoed...

en voor de rest wijs ik naar ********...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:03
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:
je zou het op luxeprobleem kunnen gooien

je zou kunnen zeggen dat forummers op dit forum hier naar toe komen omdat ze problemen hebben. (waarschijnelijk deels zo)

Maar ik zie het anders:

Kijk eens naar holland. Een prachtig land, goede scholen, geen mensen onder de armoede grens (is wel anders in engeland), mooie ziekenhuizen, iedereen rijk. Maar toch word er in verkiezingstijd iemand vermoord (owk ik geloof nog altijd dat volkert pim vermoorde omdat hij de varkensboeren minder regels wou geven, maar dat terzijde).

Oftewel: je wilt het altijd beter. Ik zou positief kunnen kijken en zeggen dat ik mijn leven eigenlijk perfect is.
Als ik negatief ga kijken, zou ik zeggen dat mijn leven niet normaal is omdat mijn moeder psygo is, en dat ik daar toch redelijk last van ondervind.

Als mensen gevraagt word hun problemen op te sommen weten ze altijd wel wat, hoe goed hun leven ook is.
weetje, ik voel me juist zo rot omdat ik het zo goed heb...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:10
a girl
a girl is offline
je zoekt idd niet op de juiste plaats naar gelukkige mensen... en als je een topic maakt met de vraag beschrijf je probleem, jah dan kun je wel verwachten dat er veel mensen met veel problemen gaan reageren...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:10
Verwijderd
De meeste hebben het economisch gewoon goed omdat Nederland gewoon rijk is. Maar als je je zelf dan is rot voelt en gaat denken: "Hey verdomme, hoe kan dat nou? Ik heb toch alles wat ik nodig heb? Een dak boven m'n hoofd, eten, etc.? Hoe kan dit dan? Wat is er met me aan de hand?! HOE KAN DIT?!" AAAH! Paniek! Dat kan niet! Ik kan mezelf niet rot voelen want we leven in zo'n geweldig land!

FOUT
KEI FOUT
(Sorry brabants)

Hmmm
Wat ik ook echt SUPER vaak hoor:
Minderwaardigheidscomplex
Iedereen heeft het! Iedereen. Niemand houdt van zichzelf.

Wazig
Ik heb het gevoel dat ik een hele andere kijk op de wereld krijg
Niemand gelukkig, Iedereen depri.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:11
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
me blackrose schreef:

ach joh... je bent vast niet tevreden met je lichaam ofzo

maar , te goed? leg eens uit, wat er allemaal te goed is.
Te lieve familie? daar zou ik me wel aan kunnen ergeren, maar in de praktijk is het eerder andersom
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:12
Verwijderd
Citaat:
a girl schreef:
je zoekt idd niet op de juiste plaats naar gelukkige mensen... en als je een topic maakt met de vraag beschrijf je probleem, jah dan kun je wel verwachten dat er veel mensen met veel problemen gaan reageren...
Daar gaat het gvd niet om
Dat heeft hier echt helemaal niets mee te maken

Als die mensen niet depri waren
DAN REAGEERDE ZE NIET

Iets heeft een oorzaak (iedereen post dat ze zo depri zijn)
En iets heeft een gevolg (Ik vraag mensen om dan is even uit te leggen in 2 zinnen wat er nu werkelijk aan de hand is)

Aan de hand daarvan
Zie je bij zoooooooveel mensen:
:Minderwaardigheidscomplex!:
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:13
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik reageer even puur alleen op de topictitel:

Ja.
Oud 26-07-2002, 21:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
De meeste hebben het economisch gewoon goed omdat Nederland gewoon rijk is. Maar als je je zelf dan is rot voelt en gaat denken: "Hey verdomme, hoe kan dat nou? Ik heb toch alles wat ik nodig heb? Een dak boven m'n hoofd, eten, etc.? Hoe kan dit dan? Wat is er met me aan de hand?! HOE KAN DIT?!" AAAH! Paniek! Dat kan niet! Ik kan mezelf niet rot voelen want we leven in zo'n geweldig land!

FOUT
KEI FOUT
(Sorry brabants)

is niet eens zo fout, ik heb me ook wel eens super depri gemaakt over het feit dat we het hier zo goed hebben en in afrika niets.
Want wie maakte zich rijk aan slavenhandel, coloniën? nederland...
misschien als dat niet was gebeurt hadden we het hier wel slechter..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
Ik reageer even puur alleen op de topictitel:

Ja.
Zwak hoor, Geen verdere toelichting

J/K
Ik ben het met je eens
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:

is niet eens zo fout, ik heb me ook wel eens super depri gemaakt over het feit dat we het hier zo goed hebben en in afrika niets.
Want wie maakte zich rijk aan slavenhandel, coloniën? nederland...
misschien als dat niet was gebeurt hadden we het hier wel slechter..
Nee dat is niet wat ik bedoel
Ik bedoel dat het fout is, om te denken dat je je eigen niet rot mag voelen omdat Nederland zo geweldig is
Natuurlijk mag je je rot voelen
Waar je ook bent
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:17
Desp
Desp is offline
Allereerst is dit een forum waar veel mensen met problemen komen, om lotgenoten te zoeken, dan is het beeld snel vertekend. Wanneer je een topic als 'jouw probleem in 2 zinnen' op het muziek forum zou openen, zal blijken dat 95% een probleem heeft met een of andere top 40 band.. Ligt er gewoon aan welke 'groep' een bepaald forum overheerst zeg maar...

Daarnaast denk ik niet dat het een rage is, depressiviteit.. Ja, het is een rage jezelf depressief te bestempelen wanneer je band lek is ofzo... (Viel me laatst op, ik liep buiten en een meisje achter me schreeuwde:'Ooh, kut zeg! Nu is mijn beltegoed op en kan ik mijn vriend niet bellen om te zeggen dat ik later kom... Ooh, nu ben ik echt zooo depressief he!' Of mensen die schreeuwen dat ze 'er zo schizofreen van worden' wanneer hun moeder de hele tijd zegt dat ze op tijd thuis moeten zijn.)
Depressiviteit is iets anders dan normale puberproblemen wanneer je door een expert wordt onderzocht en bestempeld wordt als depressief...

Ik kom hier nog niet zo heel lang, maar ben hier ten eerste gekomen om over psychologie te praten, niet alleen problemen. Ik ben blijven hangen omdat blijkt dat veel mensen hetzelfde kennen als ik (depressie, anti-depressiva, schizotypal etc) dan is het fijn om te lezen hoe iemand zich voelt of hoe iemand erdoor komt...

Maar op de vraag of we onszelf gek maken, heb ik helaas geen antwoord
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:17
Verwijderd
Een paar forummertjes zijn niet representatief voor de gehele mensheid / 'iedereen' ..

Als het nu nog niet doordringt..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:18
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
me blackrose schreef:

Dit gevoel heb ik ook. Alles zit in deze periode van m'n leven gewoon mee en bij mij is 't zo dat voldoening tot ongenoegen leidt. D.w.z., continue stel ik m'n preference drift bij naar een hoger niveau waardoor 't ook nooit goed is (altijd wil ik meer). Als er op een bepaald moment van je levensproces gewoonweg niet meer uit te halen valt dan mogelijk is, komen de nihilistische gevoelens bovendrijven, waardoor de zin aan mijn leven ontbreekt. Wachtend op de Dood, om aldaar het grote Niets te betreden. Maar ondertussen leef ik wel vrolijk door, .
Oud 26-07-2002, 21:18
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Een paar forummertjes zijn niet representatief voor de gehele mensheid / 'iedereen' ..

Als het nu nog niet doordringt..
Ja dat weet ik wel
Maar als een zo groot percentage zegt dat ie depressief is..

Dat is toch niet puur toeval?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:19
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Ja dat weet ik wel
Maar als een zo groot percentage zegt dat ie depressief is..

Dat is toch niet puur toeval?
Nee, dat is geen toeval. Zie posts van Darkcat en Desp.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:20
Verwijderd
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
Ik reageer even puur alleen op de topictitel: Ja.
Markant .. ik ben het eens met jou
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:
Allereerst is dit een forum waar veel mensen met problemen komen, om lotgenoten te zoeken, dan is het beeld snel vertekend. Wanneer je een topic als 'jouw probleem in 2 zinnen' op het muziek forum zou openen, zal blijken dat 95% een probleem heeft met een of andere top 40 band.. Ligt er gewoon aan welke 'groep' een bepaald forum overheerst zeg maar...

Daarnaast denk ik niet dat het een rage is, depressiviteit.. Ja, het is een rage jezelf depressief te bestempelen wanneer je band lek is ofzo... (Viel me laatst op, ik liep buiten en een meisje achter me schreeuwde:'Ooh, kut zeg! Nu is mijn beltegoed op en kan ik mijn vriend niet bellen om te zeggen dat ik later kom... Ooh, nu ben ik echt zooo depressief he!' Of mensen die schreeuwen dat ze 'er zo schizofreen van worden' wanneer hun moeder de hele tijd zegt dat ze op tijd thuis moeten zijn.)
Depressiviteit is iets anders dan normale puberproblemen wanneer je door een expert wordt onderzocht en bestempeld wordt als depressief...

Ik kom hier nog niet zo heel lang, maar ben hier ten eerste gekomen om over psychologie te praten, niet alleen problemen. Ik ben blijven hangen omdat blijkt dat veel mensen hetzelfde kennen als ik (depressie, anti-depressiva, schizotypal etc) dan is het fijn om te lezen hoe iemand zich voelt of hoe iemand erdoor komt...

Maar op de vraag of we onszelf gek maken, heb ik helaas geen antwoord

Toch goed verhaal Ik ben het in zekere zin wel met je eens. Maar als je realistisch bent..
Zouden er zoveel jongeren zijn die zich zo vreselijk depressief voelen? Waarom zegt iedereen dit? Je had het over dat meisje. Waarom zou ze zoiets zeggen? Het is iets vreselijks. Iets ergs. En dat hoef je toch niet zomaar te roepen. Je gaat toch ook niet zomaar roepen: "Aaah ik heb zooo'n pijn in m'n hoofd ik heb echt gewoon hoofdkanker!" Ja wazig voorbeeld maar het komt op het zelfde neer.

Ik vind
Dat mensen veel te snel roepen dat ze depri zijn

Ik heb gesproken
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:22
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Nee, dat is geen toeval. Zie posts van Darkcat en Desp.
Weet je hoeveel mensen hier zitten?
Op dit forum?
Ik niet (Slecht, Sanne )
Maar wel veel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2002, 21:24
Desp
Desp is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Toch goed verhaal Ik ben het in zekere zin wel met je eens. Maar als je realistisch bent..
Zouden er zoveel jongeren zijn die zich zo vreselijk depressief voelen? Waarom zegt iedereen dit? Je had het over dat meisje. Waarom zou ze zoiets zeggen? Het is iets vreselijks. Iets ergs. En dat hoef je toch niet zomaar te roepen. Je gaat toch ook niet zomaar roepen: "Aaah ik heb zooo'n pijn in m'n hoofd ik heb echt gewoon hoofdkanker!" Ja wazig voorbeeld maar het komt op het zelfde neer.

Ik vind
Dat mensen veel te snel roepen dat ze depri zijn

Ik heb gesproken
Het róepen van 'ik ben depri' of 'ik ben schizo' is in... Mensen die het roepen weten vaak helemaal niet wat het precies ís (zo denken veel mensen dat iemand met schizofrenie een gespleten persoonlijkheid heeft).

Het hébben van een depressie is niet in...

Even aan toevoegen:
Globaal genomen hebben véél mensen HIV of aids... je vraagt je toch ook niet af of 'HIV / aids 'in' is'?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:

Het róepen van 'ik ben depri' of 'ik ben schizo' is in... Mensen die het roepen weten vaak helemaal niet wat het precies ís (zo denken veel mensen dat iemand met schizofrenie een gespleten persoonlijkheid heeft).

Het hébben van een depressie is niet in...

Heb je f*cking gelijk in
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:26
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Weet je hoeveel mensen hier zitten?
Op dit forum?
Ik niet (Slecht, Sanne )
Maar wel veel!
Relatief gezien heel weinig
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Relatief gezien heel weinig
Achja

Laat ik niet alleen over het forum praten
IEDEREEN Doet het
Of het nou hier is
Of gewoon in het dagelijks leven
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:31
Desp
Desp is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Achja

IEDEREEN Doet het
Of het nou hier is
Maakt iedereen zichzelf gek? Dat is gevaarlijk om zo maar te zeggen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
IEDEREEN Doet het
Of het nou hier is
Hangt van jouw omgeving af.

En problemen lijken idd 'in' te zijn .. toen ik nog op school zat, was nauwelijks iemand met echte problemen. Bij verre niet zo als ik ze inmiddels op het internet ben tegen gekomen. Het is pure toeval dat mijn zusje 1 meisje kent dat aan automutilatie doet .. 1 meisje; en mijn zusje kent veel mensen.

Een forum als dit vormt enkel een punt waar mensen met problemen samenkomen. Met uitzondering van enkelen die zich er gewoon voor interesseren.

Maar ook in realiteit. Als probleem-mens, trek je weer soortgenoten aan. Dit is niet aanvallend bedoeld ofzo, maar wat voor jou 'iedereen' lijkt, is geheel vertekend.

Iedereen heeft wel eens een dipje, maar 't is niet zo extreem als jij het weergeeft
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:33
Verwijderd
Maar jezus..

Als je dit forum 2 jaar geleden hier neer had gezet
Denk je dan dat er evenveel reacties waren?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:35
Desp
Desp is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Maar jezus..

Het trekt min of meer ook mensen met problemen, anders zat ik hier nu niet he
Dus ik denk het eigenlijk wel...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:35
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Maar jezus..

Ik spreek over 4 a 5 jaar

Dan nog zou er sprake zijn van 'ophoping'
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:37
Verwijderd
Oke

Bedankt
Ik heb volledig antwoord op mijn vraag
En daar gaat het me tenminste om
Lekker gediscussieerd
En uiteindelijk
Antwoord
heerlijk
Lang geleden
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:38
Desp
Desp is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Oke

Bedankt
Ik heb volledig antwoord op mijn vraag
En daar gaat het me tenminste om
Lekker gediscussieerd
En uiteindelijk
Antwoord
heerlijk
Lang geleden
Zie je, praten levert wel iets op Antwoorden, oplossingen... echt waar
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:

Zie je, praten levert wel iets op Antwoorden, oplossingen... echt waar

Het is gewoon lang geleden
Dat ik hier een echte discussie heb gehad?
En echt lekker heb kunnen posten

Missed it
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:46
Onorthodox
Onorthodox is offline
Kheb het topic niet gelezen hoor.

Maar je vraagt dus om de negatieve dingen.
Is het toch een beetje logisch dat er niemand positief gaat doen?

Mensen zonder problemen bestaan niet.

Zodra je ze hier gaat vragen over leuke dingen zal ook iedereen reageren die dit forum bezoekt.

Beetje domme redenering.

Sorry als iemand dit ookal getypt heeft
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 22:51
a girl
a girl is offline
Citaat:
Onorthodox schreef:
Kheb het topic niet gelezen hoor.

Maar je vraagt dus om de negatieve dingen.
Is het toch een beetje logisch dat er niemand positief gaat doen?

Mensen zonder problemen bestaan niet.

Zodra je ze hier gaat vragen over leuke dingen zal ook iedereen reageren die dit forum bezoekt.

Beetje domme redenering.

Sorry als iemand dit ookal getypt heeft
ja ik dus ongeveer.
maar dat heeft er dus blijkbaar niets mee te maken (gvd) want als er geen mensen depri waren DAN REAGEERDEN ZE NIET... aldus lovegirl, die niet ziet dat zo'n topic probleemgevallen aantrekt en dus daarom dat er zoveel lijken te zijn.
meisje je begint ook geen instelling of psychiatrie om eens na te gaan of er veel mensen gelukkig zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 14:40
clubje
clubje is offline
Misschien is het wel...

hoe beter mensen het materieel hebben, hoe minder sociaal ze worden. En wat heeft een mens nodig om gelukkig te zijn?
Geen televisie of koelkast maar mensen waar je je goed bij voelt...

Als je zou moeten kiezen tussen
*je leven zoals je het nu hebt
*in Afrika leven, elke dag honger hebben maar wel erg gelukkig zijn...

wat zou je kiezen?
Ik zou toch de eerste keuze kiezen, hoe onlogisch het ook is, ik begrijp het ook niet...
Oud 01-08-2002, 20:58
rozijntje
rozijntje is offline
volgens mij heeft het veel te maken met de manier waarop wij leven. iedereen heeft het hier (belgie, nederland) materieel gezien goed, en met de flexibele werktijden enzo heeft iedereen veel vrije tijd en moet niemand echt onmenselijk hard werken voor zijn centen. ben je ziek, word je nog uitbetaald en heb je een ziekteverzekering. je krijgt betaalde vakantie. alles is quasi perfect geregeld.

en je begint je te vervelen. het leven wordt een sleur. alle dagen opstaan en hetzelfde gaan doen. thuiskomen en weer hetzelfde doen. je hoeft niet meer te vechten voor je leven, dag en nacht te werken om je kinderen te voeden. dus missen vele mensen een doel in hun leven, willen ze iets hebben om voor te leven. je buurman met zijn postzegelverzameling is niet depressief, hij heeft zijn postzegelverzameling. helaas is dat voor velen van ons niet genoeg.
oke ik praat nu algemeen maar zo ervaar ik het wel. waar moeten we verdomme nog voor opstaan?

en wat verder ook wel meespeelt is dat alles zo rond geld en werk is gaan draaien dat sociale contacten uitdoven en tenslotte bijna verdwijnen. en er is niks slechter dan altijd op je eentje zitten en nadenken. en dan op tijd en stond oppervlakkige contacten hebben met je buren of collega's. oppervlakkigheid is wat zovele mensen bijna de dood in jaagt.

laatst besefte ik het toen een jongen van onze klas bijna zelfmoord gepleegd had. oke, hij had het overwogen en uiteindelijk niet gedaan, dus ik weet niet of hij misschien niet gewoon aan het "bluffen" was, maar toch. niemand had het zien aankomen. iedereen dacht dat hij met alles kon lachen, dat hij zo iemand was die je in zijn gezicht kon uitkakken, omdat helemaal niks hem raakte. we dachten dat hij een harnas had. dat hij gelukkig was. maar toen bleek dat dus zelfs zijn beste vrienden hem niet kenden. had hij het toen gedaan, was iedereen stomverbaasd geweest. hij zat verdomme in onze klas, en niemand had het zien aankomen!! zo diep zijn onze contacten tegenwoordig. zo goed kennen we de mensen met wie we dagelijks omgaan.
Reageren

Regels voor berichten