Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
-wanneer een gevoel van algemene rotheid (of hoe je het ook noemen wilt) langer dan 2 weken duurt - wanneer je gedurende de dag het meerendeel je rot voelt (en dat dus 2 weken) - wanneer je over dood enzo begint na te denken - wanneer je de lust in dingen kwijtraakt nou goed, dit zijn er een paar... op www.zwaarweer.nl vind je er een aantal. om een echte depressie vast te kunnen stellen moet je psych zijn maargoed... en voor de rest wijs ik naar ********... |
![]() |
|
Verwijderd
|
De meeste hebben het economisch gewoon goed omdat Nederland gewoon rijk is. Maar als je je zelf dan is rot voelt en gaat denken: "Hey verdomme, hoe kan dat nou? Ik heb toch alles wat ik nodig heb? Een dak boven m'n hoofd, eten, etc.? Hoe kan dit dan? Wat is er met me aan de hand?! HOE KAN DIT?!" AAAH! Paniek! Dat kan niet! Ik kan mezelf niet rot voelen want we leven in zo'n geweldig land!
FOUT KEI FOUT (Sorry brabants ![]() Hmmm Wat ik ook echt SUPER vaak hoor: Minderwaardigheidscomplex Iedereen heeft het! Iedereen. Niemand houdt van zichzelf. Wazig Ik heb het gevoel dat ik een hele andere kijk op de wereld krijg Niemand gelukkig, Iedereen depri. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar , te goed? leg eens uit, wat er allemaal te goed is. Te lieve familie? daar zou ik me wel aan kunnen ergeren, maar in de praktijk is het eerder andersom |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat heeft hier echt helemaal niets mee te maken Als die mensen niet depri waren DAN REAGEERDE ZE NIET Iets heeft een oorzaak (iedereen post dat ze zo depri zijn) En iets heeft een gevolg (Ik vraag mensen om dan is even uit te leggen in 2 zinnen wat er nu werkelijk aan de hand is) Aan de hand daarvan Zie je bij zoooooooveel mensen: :Minderwaardigheidscomplex!: |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
is niet eens zo fout, ik heb me ook wel eens super depri gemaakt over het feit dat we het hier zo goed hebben en in afrika niets. Want wie maakte zich rijk aan slavenhandel, coloniën? nederland... misschien als dat niet was gebeurt hadden we het hier wel slechter.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoel dat het fout is, om te denken dat je je eigen niet rot mag voelen omdat Nederland zo geweldig is Natuurlijk mag je je rot voelen Waar je ook bent |
![]() |
|
![]() |
Allereerst is dit een forum waar veel mensen met problemen komen, om lotgenoten te zoeken, dan is het beeld snel vertekend. Wanneer je een topic als 'jouw probleem in 2 zinnen' op het muziek forum zou openen, zal blijken dat 95% een probleem heeft met een of andere top 40 band.. Ligt er gewoon aan welke 'groep' een bepaald forum overheerst zeg maar...
Daarnaast denk ik niet dat het een rage is, depressiviteit.. Ja, het is een rage jezelf depressief te bestempelen wanneer je band lek is ofzo... (Viel me laatst op, ik liep buiten en een meisje achter me schreeuwde:'Ooh, kut zeg! Nu is mijn beltegoed op en kan ik mijn vriend niet bellen om te zeggen dat ik later kom... Ooh, nu ben ik echt zooo depressief he!' Of mensen die schreeuwen dat ze 'er zo schizofreen van worden' wanneer hun moeder de hele tijd zegt dat ze op tijd thuis moeten zijn.) Depressiviteit is iets anders dan normale puberproblemen wanneer je door een expert wordt onderzocht en bestempeld wordt als depressief... Ik kom hier nog niet zo heel lang, maar ben hier ten eerste gekomen om over psychologie te praten, niet alleen problemen. Ik ben blijven hangen omdat blijkt dat veel mensen hetzelfde kennen als ik (depressie, anti-depressiva, schizotypal etc) dan is het fijn om te lezen hoe iemand zich voelt of hoe iemand erdoor komt... Maar op de vraag of we onszelf gek maken, heb ik helaas geen antwoord ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch goed verhaal ![]() Zouden er zoveel jongeren zijn die zich zo vreselijk depressief voelen? Waarom zegt iedereen dit? Je had het over dat meisje. Waarom zou ze zoiets zeggen? Het is iets vreselijks. Iets ergs. En dat hoef je toch niet zomaar te roepen. Je gaat toch ook niet zomaar roepen: "Aaah ik heb zooo'n pijn in m'n hoofd ik heb echt gewoon hoofdkanker!" Ja wazig voorbeeld maar het komt op het zelfde neer. Ik vind Dat mensen veel te snel roepen dat ze depri zijn Ik heb gesproken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het hébben van een depressie is niet in... Even aan toevoegen: Globaal genomen hebben véél mensen HIV of aids... je vraagt je toch ook niet af of 'HIV / aids 'in' is'? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je f*cking gelijk in ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En problemen lijken idd 'in' te zijn .. toen ik nog op school zat, was nauwelijks iemand met echte problemen. Bij verre niet zo als ik ze inmiddels op het internet ben tegen gekomen. Het is pure toeval dat mijn zusje 1 meisje kent dat aan automutilatie doet .. 1 meisje; en mijn zusje kent veel mensen. Een forum als dit vormt enkel een punt waar mensen met problemen samenkomen. Met uitzondering van enkelen die zich er gewoon voor interesseren. Maar ook in realiteit. Als probleem-mens, trek je weer soortgenoten aan. Dit is niet aanvallend bedoeld ofzo, maar wat voor jou 'iedereen' lijkt, is geheel vertekend. Iedereen heeft wel eens een dipje, maar 't is niet zo extreem als jij het weergeeft ![]() |
![]() |
|
Kheb het topic niet gelezen hoor.
Maar je vraagt dus om de negatieve dingen. Is het toch een beetje logisch dat er niemand positief gaat doen? Mensen zonder problemen bestaan niet. Zodra je ze hier gaat vragen over leuke dingen zal ook iedereen reageren die dit forum bezoekt. Beetje domme redenering. Sorry als iemand dit ookal getypt heeft ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar dat heeft er dus blijkbaar niets mee te maken (gvd) want als er geen mensen depri waren DAN REAGEERDEN ZE NIET... aldus lovegirl, die niet ziet dat zo'n topic probleemgevallen aantrekt en dus daarom dat er zoveel lijken te zijn. meisje je begint ook geen instelling of psychiatrie om eens na te gaan of er veel mensen gelukkig zijn. |
![]() |
|
Misschien is het wel...
hoe beter mensen het materieel hebben, hoe minder sociaal ze worden. En wat heeft een mens nodig om gelukkig te zijn? Geen televisie of koelkast maar mensen waar je je goed bij voelt... Als je zou moeten kiezen tussen *je leven zoals je het nu hebt *in Afrika leven, elke dag honger hebben maar wel erg gelukkig zijn... wat zou je kiezen? Ik zou toch de eerste keuze kiezen, hoe onlogisch het ook is, ik begrijp het ook niet...
|
![]() |
volgens mij heeft het veel te maken met de manier waarop wij leven. iedereen heeft het hier (belgie, nederland) materieel gezien goed, en met de flexibele werktijden enzo heeft iedereen veel vrije tijd en moet niemand echt onmenselijk hard werken voor zijn centen. ben je ziek, word je nog uitbetaald en heb je een ziekteverzekering. je krijgt betaalde vakantie. alles is quasi perfect geregeld.
en je begint je te vervelen. het leven wordt een sleur. alle dagen opstaan en hetzelfde gaan doen. thuiskomen en weer hetzelfde doen. je hoeft niet meer te vechten voor je leven, dag en nacht te werken om je kinderen te voeden. dus missen vele mensen een doel in hun leven, willen ze iets hebben om voor te leven. je buurman met zijn postzegelverzameling is niet depressief, hij heeft zijn postzegelverzameling. helaas is dat voor velen van ons niet genoeg. oke ik praat nu algemeen maar zo ervaar ik het wel. waar moeten we verdomme nog voor opstaan? en wat verder ook wel meespeelt is dat alles zo rond geld en werk is gaan draaien dat sociale contacten uitdoven en tenslotte bijna verdwijnen. en er is niks slechter dan altijd op je eentje zitten en nadenken. en dan op tijd en stond oppervlakkige contacten hebben met je buren of collega's. oppervlakkigheid is wat zovele mensen bijna de dood in jaagt. laatst besefte ik het toen een jongen van onze klas bijna zelfmoord gepleegd had. oke, hij had het overwogen en uiteindelijk niet gedaan, dus ik weet niet of hij misschien niet gewoon aan het "bluffen" was, maar toch. niemand had het zien aankomen. iedereen dacht dat hij met alles kon lachen, dat hij zo iemand was die je in zijn gezicht kon uitkakken, omdat helemaal niks hem raakte. we dachten dat hij een harnas had. dat hij gelukkig was. maar toen bleek dat dus zelfs zijn beste vrienden hem niet kenden. had hij het toen gedaan, was iedereen stomverbaasd geweest. hij zat verdomme in onze klas, en niemand had het zien aankomen!! zo diep zijn onze contacten tegenwoordig. zo goed kennen we de mensen met wie we dagelijks omgaan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hij maakt me gek! faithbe | 37 | 05-06-2008 23:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voor Alle Moslims!!! Mizz-Scatjuh | 49 | 10-05-2004 15:25 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal} Planet of the Ducks (part IV) weetikveel | 7 | 01-07-2003 15:14 | |
Verhalen & Gedichten |
de timming van ophangen victor middelkoop | 3 | 26-12-2002 14:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wordt helemaal gek van die natuur & milieu knakkers ... Verwijderd | 18 | 05-11-2002 08:54 | |
Psychologie |
wakker worden! Aqua | 5 | 25-01-2002 21:20 |