Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2009, 14:25
Balthasar
Balthasar is offline
Persbericht

Amsterdam, 6 maart 2009

FABCHANNEL STOPT ACTIVITEITEN

Online concertzender Fabchannel.com ziet zich vanwege de slechte economische vooruitzichten in de muziek en online reclamemarkt genoodzaakt zijn activiteiten per direct te staken.

Gedurende zijn 9-jarig bestaan heeft Fabchannel d.m.v de vertoning van concertregistraties op het internet artiesten uit binnen- en buitenland succesvol gepromoot bij een breed internationaal publiek.

Het door Fabchannel ontwikkelde businessmodel steunt op twee pilaren: internationale uitzendrechten en internationale reclame- en sponsorinkomsten. Door een substantiële investering eind 2007 heeft Fabchannel zich sindsdien volledig kunnen richten op het vergroten van het internationale publieksbereik en het ontwikkelen en implementeren van online advertising formats en partnerships.

Na een voortvarende start in 2008 met de introductie van video commercials op Fabchannel.com, mediapartnerships met gerenommeerde nieuwssites als nu.nl en spiegel.de en de signing van een wereldwijde partnership met Universal Music Group, werd het de laatste maanden steeds moeilijker om de gestelde doelen te realiseren. Het publieksbereik stijgt niet zoals voorspeld doordat het merendeel van de major platenlabels geen toestemming geeft voor opnames van haar artiesten. Tegelijkertijd is de online advertentie en sponsormarkt onder grote druk komen te staan door teruglopende budgetten van adverteerders en sponsors.

De directie en aandeelhouders van Fabchannel verwachten dat er de komende jaren geen verandering in deze situatie komt en hebben derhalve gezamenlijk besloten om alle activiteiten te stoppen om te voorkomen dat het bedrijf in financiële problemen komt en de rechten op bijvoorbeeld het opgebouwde archief voor toekomstig gebruik kwijtraakt.

Fabchannel zal op vrijdag 13 maart het concertarchief offline halen. Voor de medewerkers, klanten en leveranciers van Fabchannel zal de komende maanden een passende afbouwregeling gezocht worden.

Doodzonde.
Oud 06-03-2009, 14:35
Verwijderd
Inderdaad, al moet ik bekennen dat de laatste keer dat ik gekeken heb toch al weer enige tijd geleden is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 15:07
Carn
Carn is offline
sunt. Snel dus even die streams rippen
Oud 06-03-2009, 17:09
flupkeflup
flupkeflup is offline
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 17:11
tadibobeira
tadibobeira is offline
nee echt waar? *heeft op dit moment fabchannel opstaan* jammerjammer
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 23:06
antigone
antigone is offline
jammer, maar geen ramp. zo gaaf was het ook weer niet. vaak slechte kwaliteit, en een redelijk beperkt aanbod.

nog 1 week (tot 13 maart dus) blijft het archief online. ik ga zeker nog wel een paar keer naar mijn favorieten kijken, arcade fire en british sea power
Oud 07-03-2009, 11:09
Balthasar
Balthasar is offline
Citaat:
jammer, maar geen ramp. zo gaaf was het ook weer niet. vaak slechte kwaliteit, en een redelijk beperkt aanbod.
als je het stuk las dan wist je ook dat het beperkte aanbod kwam doordat de platenmaatschappijen dwars lagen. één van de redenen waarom ze ermee stoppen.

Citaat:
nog 1 week (tot 13 maart dus) blijft het archief online.
dat staat er ook in.

MOSTERD NA DE MAALTIJD MAX! haha.
Oud 08-03-2009, 00:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
dit soort mentaliteit is dus de dooddoener voor goede initiatieven.
Oud 08-03-2009, 00:54
Balthasar
Balthasar is offline
ik ben het hier met carn eens.
Oud 08-03-2009, 12:48
Jochemska
Jochemska is offline
wie oh wie heeft er een goed programma om video streams te rippen?

Echt zonde dat ze ermee stoppen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 15:20
Verwijderd
Citaat:
wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 16:02
Verwijderd
Ik zal er niet wakker van liggen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 20:11
sabrosa
sabrosa is offline
Nou ik wel!
Oud 08-03-2009, 22:46
Verwijderd
Daar zal ik ook niet wakker van liggen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 19:54
antigone
antigone is offline
Citaat:
ach, doe niet zo pathetisch. ik geef gewoon mijn mening.
Oud 09-03-2009, 20:11
Carn
Carn is offline
en die is juist behoorlijk zielig. Dit soort dingen zijn een goede aanvulling in het aanbod qua muziek en ''concertmedia"; ook al ging het om een of andere fabchannelvariant van techno of hardcore dan was het net zo goed een gemis. Om het af te doen als inferieur wegens zaken als 'kwaliteit' en 'aanbod' is net zo banaal als een tegen een willekeurige vrijwilliger zeggen dat datgene wat hij doet niet goed genoeg is.
Oud 09-03-2009, 21:30
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Citaat:
wie oh wie heeft er een goed programma om video streams te rippen?
Carn?
Oud 09-03-2009, 23:39
Carn
Carn is offline
had*

Maar wat googlewerk met termen als 'rip' 'video' 'stream' zal voldoende zijn.
Reageren

Regels voor berichten