Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2008, 20:12
Adore
Adore is offline
Ik twijfel bij deze topic of ik op notabene mijn eigen forum wel goed zit, maar ik heb er wel vertrouwen in dat er mensen over mee willen denken.

Ik woon op dit moment in een heel leuk studentenhuis, maar niet al te groot. Een huisgenote vertrekt en ik heb besloten haar kamer over te nemen. Het is ongeveer 30m2. Er ligt een simpel, maar degelijk zeil in. Binnenkort ga ik verhuizen, tot vandaag in de veronderstelling dat ik er zo in kan, maar vandaag kwam de huisgenote ermee dat ze de vloer wil doorverkopen of anders weghaalt.
Het zeil is nog goed op een plekje na, maar wel 8 jaar oud. Ze vraagt er €150,- voor. Ik vind dat veel te veel, maar ik heb ook geen zin in het gedoe zelf een nieuwe vloer te moeten uitzoeken en leggen, want dat kost me alleen maar tijd die ik niet gepland had, plus dat ik dan waarschijnlijk ook weer niet zo goedkoop uit kan zijn als die €150,-. Maar ik vind een vloer wat maar een zeil is en waar al 8 jaar op is geleefd, €150,- echt heel veel.

Wat is redelijk? In onderhandeling ga ik sowieso wel. Nadeel is dat ze anders nog een echte bestemming voor die vloer heeft, het is niet dat ze 'm er dan uittrekt en bij de stort gooit. Dus met een laag bod neemt ze 'm (vermoed ik) alsnog gewoon mee.
Advertentie
Oud 17-12-2008, 20:34
Verwijderd
Hangt er toch wel vanaf hoe duur dat zeil nu nieuw zou zijn gok ik zo. Sowieso is 30m² niet echt bepaald goedkoop om even een vloertje in te knallen.
Als ik uit ga van het laminaat dat ik nu hier heb liggen (op 16,21m²) en dat dan ongeveer verdubbel (want afval enzo) dan kom je uit op ongeveer €240,-. Dus voor een vloer die er al 8 jaar ligt en maar een simpel zeiltje is (à een paar pleuro de m²) zou ik echt niet meer gaan geven dan €50,-
Oud 17-12-2008, 20:50
Adore
Adore is offline
Ze zegt dat ze er destijds ongeveer €400,- voor heeft betaald, maar 8 jaar geleden hadden we nog guldens, dus ik vraag me af of ze daar al niet mee in de war is.
€50,- zou ik betalen, scheelt mij ook veel gedoe, tijd en geld. Het is echt maar een simpel zeil, verder ligt alleen de houten vloer er onder, dus niks extra's ook. Maar ik durf het er eigenlijk niet echt op te gokken dat die houten vloer er zelf mooi bij ligt.
Oud 17-12-2008, 21:25
Verwijderd
Het is totaal niks waard. Ze zou jou moeten betalen voor zeil met gaten erin van 8 jaar terug. Inboedel is door de kredietcrisis heel weinig waard geworden, net als oud metaal. Ik weet hele keukens (gloedjenieuw, showroom modellen) die weggaan voor 2000-3000 euro. Met uiteraard de hele teringzooi erop en eraan. Inbouw-oven, Koelkast, Magnetron, 6-pits fornuizen. noem maar op, alles zit erop.
Oud 18-12-2008, 12:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mijn hele vloer heb ik weggedaan voor 150 euro. En daarvan was 20m2 laminaat, de rest (van de 35m2) waren zowel zeil als tapijttegels. Wat een muts dat ze voor een stuk zeil zoveel durft te vragen. Wat nu als jij er nieuw zeil in moet leggen, wat ben je dan kwijt?
Oud 18-12-2008, 16:10
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Nou ja, het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor zeil je hebt. Wij hebben ook zeil liggen, en dat is denk ik zo rond de 70m² (hooguit), en dat kostte incl. leggen 2650 euro.

Volgens mij heeft de gemiddelde vloer van zeil een levensduur van 10 jaar, als die vloer toen omgerekend 400 euro kostte dan zou ik er dus zeker niet meer voor betalen dan 80 euro (ervanuitgaande dat hij evenredig slijt). Maar eigenlijk lijkt 50 euro mij een mooier bedrag.
Oud 18-12-2008, 19:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het ligt idd aan het soort zeil. Er zijn soorten die niet goedkoop zijn. Daar buiten vind ik het veel geld voor die vloer maar ik weet uit ervaring ook wel dat als je het handig wil houden je er haast niet onderuit komt om het te betalen.
Oud 18-12-2008, 19:57
martijn1985
martijn1985 is offline
@daantje:
mwah, die huisgenoot heeft er ook een belang bij wél te verkopen, want zij gaat waarschijnlijk weer ergens anders wonen en dat zal ook gestoffeerd moeten worden. Reken eens met je huisgenoot na wat het zou kosten om een zelfde soort vloer er in te leggen (zeil begint volgens mij bij de 20 euro per strekkende meter) en bekijk dan wat redelijk is.
Oud 18-12-2008, 20:59
Adore
Adore is offline
Ik heb vandaag een gesprek gehad en ben ietwat uitgegaan van verkeerde informatie, de vloer is in januari 2004 gelegd, bijna 5 jaar oud dus.
Het is een vrij stevig / dik zeil inclusief ondergrond, ze heeft 'm destijds ook laten leggen. Ik 'moet' maar akkoord gaan, want anders haalt ze 'm morgen weg. Een bod van €100,- accepteerde ze niet..
Oud 18-12-2008, 21:30
martijn1985
martijn1985 is offline
Tja, als je opnieuw moet leggen en je wil voor ongeveer datzelfde bedrag klaar zijn dan zit je op 5 euro per vierkante meter. Daarvoor krijg je alleen de allergoedkoopste varianten van vloerbedekking en laminaat. En dan heb ik snij/zaagverliezen en plinten niet meegerekend.

En zeil van nog geen 5 jaar dat ook nog eens van echt goede kwaliteit is, en vakkundig gelegd...dan lijkt 150 euro heel wat minder onredelijk.
Oud 19-12-2008, 00:59
Hulk
Hulk is offline
Hoort een kamer niet met een vloer aangeleverd te worden??
Oud 19-12-2008, 01:00
Verwijderd
De vloer is bestanddeel van de kamer en dus helemaal niet van haar. In principe hoef je er dus geen cent voor te betalen.
Oud 19-12-2008, 08:59
Nona
Nona is offline
Dat geldt voor de vloer (lees: een stuk beton), niet voor de bekleding.

Ik vind het niet klinken of je huisgenoot zich erg leuk opstelt. Persoonlijk zou ik helemaal niets overkopen, ze komt er nog wel achter hoeveel pret het is om dat er allemaal uit te trekken. De extra kosten zou ik voor lief nemen.

Maar goed, jij bent mij niet.
Oud 19-12-2008, 09:11
Verwijderd
Ik heb ongeveer drie jaar bij een leverancier van zeilvloeren gewerkt. Even een korte berekening:

Ongeveer 8 meter zeil van redelijke kwaliteit is zo rond de €50,- per meter: €400.
Diezelfde lengte leggen: 9.10x8 meter €72,80

Eigenlijk zou ik de lengte en breedte van de kamer moeten hebben om het exact te kunnen uitrekenen. Aangezien zeil vaak maar vier meter breed is, zou het zo kunnen zijn dat er nog stukken moeten worden geplakt. Dat brengt extra kosten met zich mee. Als er een ondervloer onder ligt, is het geen gekke prijs. Voor die ondervloer betaal je al €25,- voor drie vierkante meter.
Oud 19-12-2008, 20:07
Verwijderd
Hoe is het afgelopen?
Ik vind het niet kunnen hoor, ik heb in mijn eerste huis de laminaatvloer van 3 jaar (44m2) overgekocht voor 50 euro. ik vind 150 euro echt veel te veel geld, maar aan de andere kant heb je je daar zelf geen nieuwe vloer voor.
Ik zou proberen toch nog met haar te onderhandelen als dat kan.
Oud 20-12-2008, 10:14
Verwijderd
Citaat:
De vloer is bestanddeel van de kamer en dus helemaal niet van haar. In principe hoef je er dus geen cent voor te betalen.
Dat is alleen als de vloer nagelvast verbonden is met de houten vloer. Dus als het zeil is vastgelijmd mag ze er geen geld voor vragen.
Oud 21-12-2008, 16:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kamers en huurhuizen worden in de regel kaal opgeleverd dus zonder stoffering (gordijnen en/of vloer). Uiteraard moet er wel een ondervloer (hout/beton) aanwezig is maar alles wat daar boven ligt mag je of meenemen als je eruit gaat of door verkopen. Daar is niets raars aan.
Oud 22-12-2008, 15:54
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kamers en huurhuizen worden in de regel kaal opgeleverd dus zonder stoffering (gordijnen en/of vloer). Uiteraard moet er wel een ondervloer (hout/beton) aanwezig is maar alles wat daar boven ligt mag je of meenemen als je eruit gaat of door verkopen. Daar is niets raars aan.
Met ondervloer worden ook de warmte vasthoudende en geluidsisolerende platen/ 'zeil'-spul mee bedoelt.. Dat kostte mij 60 euro per 15m2... Duur spul Dan heb je dus nog niet eens het zeil of het laminaat! Zonder die ondervloer kun je geen zeil/ laminaat o.i.d. op de grond leggen.
Oud 22-12-2008, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn vloeren die nagelvast verbonden zijn onderdeel van de kamer en mogen niet verwijderd worden.
Oud 22-12-2008, 20:44
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Volgens mij zijn vloeren die nagelvast verbonden zijn onderdeel van de kamer en mogen niet verwijderd worden.
Als je je zeil gewoon kunt lostrekken is dat toch geen enkel probleem? Dan beschadig je de vloer niet. Meestal moet je een woning achter kunnen laten in de staat waarin je het hebt gekocht/gehuurd.

Ons zeil is bijvoorbeeld met een speciale lijm vastgemaakt, zodat als het zeil eruit moet je het zeil er in een keer vanaf kan trekken zonder dat er lijmresten achterblijven.

Zelfde geldt als jij een houten vloer hebt, zolang je maar zorgt dat er een onbeschadigde ondervloer achterblijft is het geen enkel probleem om hem eruit te halen. Tenzij duidelijk in het huurcontract staat dat de vloer bij de huur hoort.
Oud 23-12-2008, 09:07
PV
PV is offline
je hebt m toch gekocht?
Oud 23-12-2008, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Zonder die ondervloer kun je geen zeil/ laminaat o.i.d. op de grond leggen.
Zeil kan op zich best zonder ondervloer. Sterker nog, het wordt er vaak mooier op als je het zonder ondervloer doet (anders wordt het soms nogal ongelijk). Laminaat zonder ondervloer zou ik niet proberen, idd
Oud 23-12-2008, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Als je je zeil gewoon kunt lostrekken is dat toch geen enkel probleem? Dan beschadig je de vloer niet. Meestal moet je een woning achter kunnen laten in de staat waarin je het hebt gekocht/gehuurd.

Ons zeil is bijvoorbeeld met een speciale lijm vastgemaakt, zodat als het zeil eruit moet je het zeil er in een keer vanaf kan trekken zonder dat er lijmresten achterblijven.

Zelfde geldt als jij een houten vloer hebt, zolang je maar zorgt dat er een onbeschadigde ondervloer achterblijft is het geen enkel probleem om hem eruit te halen. Tenzij duidelijk in het huurcontract staat dat de vloer bij de huur hoort.
In principe is het zo als je een kamer gaat huren/kopen en er ligt een vloer in. Dan mag deze niet meer verwijderd worden als deze nagelvast is verbonden.
Oud 23-12-2008, 18:55
Adore
Adore is offline
Citaat:
je hebt m toch gekocht?
Nog niet betaald, nee. Maar hij ligt er nog wel in.
Oud 03-01-2009, 17:21
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
150,- vind ik ook wel veel. Valt er niet te onderhandelen?
Ik zou 50,- bieden en dan gaat ze ms richting 75,- wat ik nog te duur vind voor 8 jaar oud zijl. Maar toch wel redelijk?
Oud 05-01-2009, 17:20
remy476
remy476 is offline
Als jij straks uit die kamer gaat, moet je dan alles eruit halen? Incl de vloer die eronder ligt? want dan heb je nog een aardig karwei voor de boeg straks...
Oud 06-01-2009, 00:57
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn vriend heeft 150 betaald voor de overname 16m2 duur laminaat... Wat de rest zegt dus: veel te duur. Ben benieuwd hoe het afloopt...
Oud 06-01-2009, 09:07
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Mijn vriend heeft 150 betaald voor de overname 16m2 duur laminaat... Wat de rest zegt dus: veel te duur. Ben benieuwd hoe het afloopt...
je spreekt jezelf een beetje tegen, zeil is veel duurder dan laminaat.
Oud 06-01-2009, 16:08
remy476
remy476 is offline
Citaat:
let op: duur laminaat
Oud 06-01-2009, 16:09
Verwijderd
Daarnaast is zeil tegen prima prijzen te krijgen als je maar niet naar de gamma ofzo gaat
Oud 06-01-2009, 17:00
remy476
remy476 is offline
en aanbiedingen zoeken
Oud 06-01-2009, 20:04
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Het was duur en lag er net een jaartje in...
Oud 08-01-2009, 14:23
Lyne
Lyne is offline
Ik zou het echt niet betalen. Ze melkt je gewoon uit! Ik bedoel, als zij dat zeil eruit haalt heeft ze er zelf ook niets meer aan (tenzij haar eigenlijk kamer er precies zo uit ziet).Dus laat het haar er maar lekker uithalen.. Tenminste dat zou ik doen.
Oud 08-01-2009, 16:07
martijn1985
martijn1985 is offline
@Stefanie: okee, dan heb jij gewoon geluk gehad. Ik blijf erbij dat 150 euro voor 30 m2 zeil goed zeil geen gekke prijs is.

@Lyne: en dan? Dan heb je een lege kamer, die je zelf nog weer moet gaan stofferen. Dat is duurder dan die 150 euro, en het kost je ook nog eens heel wat moeite. Lijkt t mij niet waar eerlijk gezegd.
Oud 08-01-2009, 16:27
remy476
remy476 is offline
boeie gewoon niet stofferen
Oud 08-01-2009, 23:34
Lyne
Lyne is offline
Nou, dat zou mij niet uitmaken. Liever dat dan dat ik iemand 150 euro betaal voor iets wat maar 50 euro waard is.

Maar goed, zoals ik al zei, heeft meer met mij te maken dan met logica ofzo. Ik hou er gewoon niet van als mensen misbruik van me proberen te maken.
Oud 09-01-2009, 15:16
remy476
remy476 is offline
Hou ik ook niet van Lyne...ik zou hetzelfde doen. Dan nog liever op beton!
Oud 10-01-2009, 22:38
Stefanie
Stefanie is offline
Principekwestie inderdaad...
Oud 12-01-2009, 17:23
remy476
remy476 is offline
en de uitslag is.....
Oud 13-01-2009, 20:07
Mobius
Mobius is offline
150 is WOEKER.
Oud 13-01-2009, 20:09
Verwijderd
Citaat:
150 is WOEKER.
Zoiets zei ik ook al, zie originele post hierboven ergens en de inhoud hieronder:

"Het is totaal niks waard. Ze zou jou moeten betalen voor zeil met gaten erin van 8 jaar terug. Inboedel is door de kredietcrisis heel weinig waard geworden, net als oud metaal. Ik weet hele keukens (gloedjenieuw, showroom modellen) die weggaan voor 2000-3000 euro. Met uiteraard de hele teringzooi erop en eraan. Inbouw-oven, Koelkast, Magnetron, 6-pits fornuizen. noem maar op, alles zit erop.
Oud 13-01-2009, 20:20
Mobius
Mobius is offline
Beetje huisgenoot gééft je dat zeil gewoon. Dertig m² nieuw laminaat kost maar het dubbele en het is nog mooier ook.

@ Commando: kwantiteit en eensgezindheid doet overtuigen.
Oud 13-01-2009, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Beetje huisgenoot gééft je dat zeil gewoon. Dertig m² nieuw laminaat kost maar het dubbele en het is nog mooier ook.

@ Commando: kwantiteit en eensgezindheid doet overtuigen.
Verklaar eens nader...
Oud 13-01-2009, 20:44
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Verklaar eens nader...
Moet dat? Ik hoef toch ook geen tafels uit te leggen?
Oud 15-01-2009, 15:52
remy476
remy476 is offline
haha
Oud 28-01-2009, 16:31
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
en de uitslag is.....
Oud 28-01-2009, 20:38
remy476
remy476 is offline
Helemaal geen nieuwe kamer
Oud 28-01-2009, 20:40
Verwijderd
De uitslag is dat ze die vloer alsnog heeft overgenomen voor €150,-.
Oud 28-01-2009, 20:42
remy476
remy476 is offline
Wedden van niet?
Oud 28-01-2009, 20:46
Verwijderd
Wedden van wel?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten